کد خبر 803683
تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۱
اعتیاد

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی، گفت: سن اعتیاد به ۱۵سال در جامعه کاهش یافته است، خود خانواده ها نیز یکی از عوامل سوق دادن جوانان به سمت اعتیاد هستند.

به گزارش مشرق، محمدعلی نصرتی بعداز ظهر امروز چهارشنبه در همایش صیانت و گفتمان سازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر در دانشگاه پیام نور واحد اهر، گفت: این کاهش سن اعتیاد یک هشداری برای مسئولان و خانواده هاست که لازم است با راهکارهای مناسب جلوی اعتیاد جوانان گرفته شود.


وی، افزود: عوامل مختلفی در گرایش جوانان به مواد مخدر دخیل است، خود خانواده ها یکی از این عوامل اصلی سوق دادن جوانان به سمت و سوی اعتیاد می باشد که لازم است خانواده با جوانان خود صمیمی بوده و به درد دل و حرف آنها گوش کنند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان آذربایجان شرقی، همچنین با اشاره به استفاده  از داروهای مکمل به عنوان نیرو زا در اماکن ورزشی گفت: متأسفانه به غلط این داروهای مکمل به عنوان نیرو زا استفاده می شود که اعتیاد آور است.

مواد مخدر صنعتی جای سنتی را گرفته است

وی، گفت: متأسفانه امروز مواد مخدر صنعتی جای مواد مخدر سنتی را گرفته است و حتی مواد مخدر صنعتی در بسته ها، شکل ها و اسامی مختلفی ارایه می شود که تشخیص آنها دشوار است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان آذربایجان شرقی، خاطرنشان کرد: علیرغم تقدیم ۴ هزار شهید و ۱۲ هزار جانباز در راه مبارزه با سودا گران مرگ، افراد جامعه و به خصوص جوانان به دلایل مختلف به سمت و سوی مواد مخدر می روند.

نصرتی، گفت: یکی از راهکارهای کاهش اعتیاد در جامعه آگاه سازی از طرق مختلف است و با توجه به اینکه جوانان در خانواده ها، مدارس و مراکز آموزش عالی بیشتر حضور دارند لازم است این آگاه سازی از این مکان ها شروع شود و در این آگاه سازی افراد و نهادهای تأثیر گذار جامعه از جمله صدا وسیما، دولت با تأمین امکانات، هنرمندان، روحانیان  و خیران باید مشارکت کنند و این کار را تنها وظیفه یک نهاد و یا فرد ندانند.

ضرورت حمایت مسئولان استانی از کمپ های ترک اعتیاد شهرستانی

در این همایش فرماندار شهرستان اهر نیز، خواستار حمایت مسئولان استانی از کمپ ترک اعتیاد در شهرستان شد و گفت: این کمپ به دلیل محدود بودن اعتبارات بهزیستی عملاً توان ادامه کار را ندارد و تعدادی از معتادان در حال ترک اعتیاد به شهرستان‌های همجوار انتقال داده‌شده‌اند که از شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تقاضای حمایت داریم و از شورای اسلامی شهر اهر نیز می‌خواهیم که بحث مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی را در بودجه شهرداری لحاظ کنند.

زاهد محمودی، گفت:  در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان اهر تاکنون ۳۶ مصوبه اجرا شده و یا در دست اجرا قرار دارد و برای کاهش آسیب های اجتماعی اجرای برنامه های مختلف ورزشی، هنری، فرهنگی و آگاه سازی در بین خانواده ها، مدارس و دانشگاه ها از اولویت ها است.

وی، افزود: در بحث برخورد با مصرف‌کنندگان مواد مخدر مهم‌ترین رویکرد نیروی انتظامی برخورد با عرضه‌کنندگان مواد مخدر است که خوشبختانه نیروی انتظامی در شهرستان اهر نیز برخورد خوبی داشته است که جای قدردانی و تشکر دارد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • پدرام IR ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
    0 0
    جوون میره تو این کمپ ها دست ادم های هزار فرقه اای میفته که متاسفانه از همه نهاد ها ی صاحب قدرت ساپئورت میشن با هزاران سواستفاده وقتی میاد بیرون عقده ایی تر و لاشی تر روانی تر و افسرده تر مریض تر میشه البته چاره ای نداره دولت صبر کنیم ببینیم نتیجه تصمیم گیرنده ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس