شهید مدافع حرم حمیدرضا ضیایی

همرزم شهید حمیدرضا ضیایی می‌گوید: با توجه به اینکه یکی از پاهای حمیدرضا در دوران دفاع مقدس قطع شده بود, خیلی مصیبت کشید تا به جمع مدافعان حرم بپیوندد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، زهیر یکی از همرزمان شهید حمیدرضا ضیایی با اشاره به دوستی 43 ساله با شهید ضیایی گفت: حمیدرضا در دوران دفاع مقدس در سن 15 سالگی به جبهه آمد  و در گردان ادوات لشکر 10 سید الشهدا(ع) به جهاد پرداخت و با حضور در عملیاتهای مختلف  آبدیده شد و تجربیات گرانسنگی را کسب کرد و از شهدا الگو گرفت.

وی ادامه داد:  حمیدرضا در سن 17سالگی در عملیات والفجر 10 در کردستان عراق از ناحیه دو پا مجروح شد و سرانجام از ناحیه پای چپ به درجه جانبازی نائل شد اما ذره ای خلل در انگیزه و  رشادتش برای مقابله با دشمن  ایجاد نشد. پس از خاتمه جنگ و شروع سازندگی و فعالیت های فرهنگی, فعالیت های گسترده ای را در جبهه سازندگی و فرهنگی انجام داد و در این مسیر من شاهد بودم که تنفس در فضای دوری از فراغ همرزمان شهدیش به مانند دیگر رزمندگان برایش سخت و سنگین بود.

همرزم شهید ضیایی با اشاره به اینکه حمید 6 بار به سوریه اعزام شد, می گوید: حمید چشمش به اشاره حضرت آقا بود و می دانست اصلی ترین وظیفه اش حفظ قرآن, اسلام و انقلاب است. با توجه به اینکه یکی پاهایش قطع بود, خیلی مصیبت کشید تا به جمع مدافعان حرم بپیوندد و من به عینه شاهد تاولها در روی پا و زانویش بودم اما حمیدرضا اندکی گله یا احساس خستگی نمی‌کرد و عاشورا را در نبرد سوریه می دید.

زهیر بیان کرد: او مدتی فرمانده تیپ پیاده بود و پس از آن مسئول اطلاعات تیپ و اواخر هم مسئول ادوات تیپ زینبیون  بود. حمیدرضا فرمانده ای مدبر, حرفه ای, مجرب و کار آزموده, نیرویی کار بلد , شجاع, ولایی و بدون حاشیه و بسیجی مخلص بود و انس زیادی با قرآن داشت و در فراغ همرزمانش خیلی می سوخت و چند سال و بی قرار بود و پایش روی زمین بود. امسال زیارت حج تمتع را رفت و بعد از آن به زیارت عتبات عالیات رفت و برات شهادتش را از امام حسین(ع) گرفت و در این مسیر برای رسیدن به شهادت  بسیار تلاش کرد و سرانجام به آرزویش رسید.

او در خصوص نحوه شهادت شهید ضیایی می‌گوید: حمیدرضا در انهدام آخرین پایگاه داعش در شهر بوکمال سوریه, هدف تک تیر انداز داعشی قرار می گیردو به شهادت می رسد و حمیدرضا جزو آخرین شهدای آزادسازی سوریه از سیطره داعش است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ظهیر IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
    0 0
    عالی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس