کد خبر 803258
تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۳
افغانستان

جلوگیری از انفجار خونین در ننگرهار، کنترل ۲۰۰ مدرسه در ولایت هرات توسط طالبان و ۱۱ زخمی در حمله انتحاری به ولایت لوگر مهم‌ترین رویدادهای امنیتی امروز سه شنبه ۷ آذر در افغانستان است.

به گزارش مشرق، جلوگیری از انفجار خونین در ننگرهار، کنترل  200 مدرسه در  ولایت هرات توسط طالبان،  11 زخمی در حمله انتحاری به ولایت لوگر، کشته شدن 9 سرباز ارتش در ولایت نیمروز  از مهمترین رویدادهای امنیتی امروز سه شنبه 7 آذر  است.

جلوگیری از انفجار خونین در  ولایت ننگرهار

مقام‌های امنیتی افغانستان در ولایت ننگرهار می‌گویند که نیروهای امنیتی این کشور در یک عملیات ویژه، یک مهاجم انتحاری را در این ولایت دستگیر کردند.

مقام‌های امنیتی افغانستان در ولایت ننگرهار می‌گویند که نیروهای امنیتی این کشور در یک عملیات ویژه، یک مهاجم انتحاری را در این ولایت دستگیر کردند که با جاسازی مواد انفجاری در یک خودرو  قصد حمله انتحاری داشت.

کنترل  200 مدرسه در  ولایت هرات توسط طالبان 

رئیس اداره آموزش و پرورش هرات گفت: در برخی از شهرستان‌های ناامن طالبان بر مدارس نظارت می‌کند و کنترل این مکان‌های آموزشی خارج از دستان دولت است.

«عبدالرزاق احمدی» رئیس اداره آموزش و پرورش هرات در گفتگو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزای فارس با اشاره به وجود تعداد زیاد مدارس در شهرستان‌های هرات که در تهدید شدید امنیتی از سوی طالبان قرار دارند گفت: به تازگی دیده شده که در شهرستان‌های ناامن طالبان بارها به مدارس حمله کردند.

 11 زخمی در حمله انتحاری به ولایت لوگر

مقام‌های محلی در ولایت لوگر تأیید کردند که در یک حمله‌ انتحاری صبح امروز سه‌شنبه، 7 آذر در شهر پل علم، مرکز این ولایت 11 نفر زخمی شدند.

«سلیم صالح»، سخنگوی والی لوگر گفت:  در یک حمله‌ انتحاری صبح امروز  سه‌شنبه، 7 آذر  در شهر پل علم، مرکز این ولایت 11 نفر زخمی شدند که زخمی‌های این رویداد همه غیرنظامی هستند و به گفته‌ صالح، هدف این حمله مسوول امنیت فرمانده امنیت لوگر بوده‌است.

کشته شدن 9 سرباز ارتش در ولایت نیمروز 

منابع محلی در نیمروز می‌گویند که حوالی ساعت 2 شب گذشته، طالبان به پایگاه ارتش افغانستان حمله  کردند که 9  سرباز ارتش افغانستان بر اثر این درگیرها کشته شدند.

یک منبع امنیتی افغان که نخواست نامش فاش شود،  گفت: طالبان شب گذشته به پایگاهی در مسیر «خاشرود دلارام» در منطقه «منا» یورش بردند و در این درگیری 9 تن از سربازان ارتش افغانستان کشته شدند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس