کد خبر 803133
تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰
قیمت مسکن

آخرین گزارش بانک مرکزی از وضعیت بازار مسکن در پایتخت، حکایت از رشد 10.9 درصدی قیمت و 18.5 درصدی تعداد معاملات در آبان ماه امسال نسبت به آبان 95 دارد.

به گزارش مشرق، آخرین گزارش بانک مرکزی از وضعیت بازار مسکن در پایتخت، حکایت از رشد 10.9 درصدی قیمت و 18.5 درصدی تعداد معاملات در آبان ماه امسال نسبت به آبان 95 دارد. این گزارش نشان می دهد شیب قیمت در بخش مسکن همپای رشد معاملات روند صعودی به خود گرفته است.


بر این اساس در هشتمین ماه سال، 14 هزار و 764 واحد مسکونی در تهران معامله شده است که نسبت به مهرماه امسال 6.9 درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل 18.5 درصد رشد نشان می دهد. متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در تهران نیز به چهار میلیون و 889 هزار تومان رسیده است. این رقم نسبت به مهرماه امسال 100 هزار تومان معادل دو درصد و نسبت به آبان سال گذشته 480 هزار تومان معادل 10.9 درصد رشد کرده است.


در حالی متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در تهران به حدود چهار میلیون و 900 هزار تومان رسیده که این رقم در آبان سال 94 کمتر از سه میلیون و 900 هزار تومان بوده است. یعنی مسکن در دو سال حدود یک میلیون تومان، معادل 26 درصد، به ازای هر مترمربع گران شده است، نمودار فوق تحولات قیمت یک مسکن در تهران را از ابتدای سال 94 تا آبان امسال نشان می دهد.


نگاهی به آمار تجمعی معاملات از ابتدای امسال تا پایان آبان هم نشان می دهد در هشت ماه اول امسال حدود 114 هزار واحد مسکونی معامله شده است که نسبت به هشت ماه اول 95، 7.7 درصد رشد کرده است. متوسط قیمت نیز در این مدت 7.1 درصد افزایش داشته است.

منبع: روزنامه خراسان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۷
    2 0
    مسکن گران شده یعنی بازار مسکن رشد کرده عجب !!!!!!!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس