کد خبر 802760
تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۷
حاجی بابایی

وزیر اسبق آموزش و پرورش با اشاره به برخی ایرادات محتوایی اخیر در کتب درسی دانش آموزان گفت: این اشکالات، مهلک و غیر قابل توجیه است و مسئولان باید پاسخگو باشند.

به گزارش مشرق، حمیدرضا حاجی بابایی در خصوص ایرادات محتوایی در کتب درسی که به تازگی رسانه ای هم شده است، افزود: رخ دادن اشکالاتی در محتوای در کتابهای درسی دانش آموزان غیر ممکن نیست اما در صورت وقوع چنین موادری، نشان دهنده یک مشکل بزرگ است.

وی ادامه داد: کتاب‌های درسی توسط افراد عادی نگارش و چاپ نمی شود که تصور کنیم محتوایی را در اینترنت مشاهده کرده و اقدام به چاپ آن در کتاب درسی کرده اند. همه آنها در رشته های خود متخصص هستند و نمی دانیم خطای ایجاد شده عمدی یا سهوی است.

به لحاظ ساختاری، مجموعه تدوین کتب درسی یک ساختار پژوهش محور است و گروه های مختلف درسی، اساتید شناخته شده و باتجربه از دانشگاههای معتبر کشور هستند که کارشان را بلدند.

حاجی بابایی با بیان اینکه اشتباه صورت گرفته یک خطای مهلک است، است تاکید کرد: این خطا قابل تفسیر و توجیه نیست و مسئولان مربوطه باید پاسخگو باشند.

شعر «زندگی» اثر کیوان شاهبداغی به اشتباه در کتاب فارسی دانش آموزان پایه یازدهم به سهراب سپهری منتسب شده است. 

از این دست اشتباهات و جعلیات به وفور در فضای مجازی دیده می شود و حتی کمپین های مختلفی نیز برای مبارزه با نشر جعلیات نیز در فضای مجازی شکل گرفته است اما وقوع چنین خطایی در کتب درسی و از سوی سازمانی که مبنای آن پژوهش محور و متکی به اساتید برجسته دانشگاهی است جای سوال است. 

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • پویا IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۶
    2 1
    با نگاهی به صفحه اول کتب درسی ، در پیشوند اسامی همه مولفان نام دکتر را خواهید دید ، باید دید این دکترهای قلابی مدارک خودشون را از کجا گرفتند
  • IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۶
    0 0
    پژوهش آن ها روی جستجوی گوگل بوده نه کتاب ها !!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس