کد خبر 802541
تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹
صحن علنی مجلس

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس کل بانک مرکزی عنوان کرد که مؤسسات مالی که با مشکل مواجه شده‌اند از بانک مرکزی مجوز نداشتند که این مسئله با واکنش نمایندگان مجلس همراه شد.

به گزارش مشرق، حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به جلسه غیرعلنی امروز مجلس گفت: در این جلسه ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی گزارشی در مورد مشکلات موسسات مالی و اعتباری به نمایندگان ارائه کرد.

وی افزود: سیف عنوان کرد که موسسات مالی که امروز به مشکل خورده‌اند از بانک مرکزی مجوز نداشته‌اند که این صحبت رئیس بانک مرکزی با واکنش نمایندگان همراه شد. وکلای ملت گفتند که همین که شما به این مؤسسات مجوز اولیه داده‌اید و بخشی از دارایی‌های آنها را به عنوان سپرده نزد بانک مرکزی نگه داشته‌اید خود بیانگر این است که این مؤسسات از بانک مرکزی مجوز داشتند.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: رئیس بانک مرکزی گفت که از سوی دیگر رکود در بورس مسکن باعث شد که این مؤسسات با مشکل مالی مواجه شوند و نتوانند پاسخگوی سپرده‌گذاران باشند.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: همچنین در این جلسه مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس گفت که دارایی‌ها و املاک مؤسسات مالی که امروز با مشکل مواجه شده‌اند غیر واقعی و بیشتر از میزانی که بوده توسط کارشناسان قیمت گذاری شده که این مسئله باید مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی افزود: در این جلسه بر همراهی و همکاری همه مسئولان در 3 قوه برای حل مشکلات سپرده‌گذاران موسسات مالی که با مشکل مواجه شده‌اند تأکید شد و پیشنهاد شد که در اینگونه جلسات رئیس قوه قضاییه نیز حضور داشته باشد.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: همچنین در جلسه امروز به کمیسیون اقتصادی مأموریت داده شد که نظرات و پیشنهادات نمایندگان در مورد مؤسسات مالی را دریافت کند و گزارش خود در خصوص پیشنهادات ارائه شده به جلسه سران قوا گزارش کند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس