کد خبر 802432
تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۰
قتل

مردی که بعد از کشتن پدرزنش در افغانستان، در ایران زندگی پنهانی داشت، با درخواست پلیس اینترپل افغانستان و در عملیات کارآگاهان جنایی کشور دستگیر شد.

به گزارش مشرق، چندی پیش پلیس اینترپل افغانستان در نامه‌ای  به همتای خود در ایران، خواستار دستگیری مرد افغانی به نام «جمعه» شد که 21 خرداد سال‌جاری پدر زنش را در یکی از ولایت‌های افغانستان کشته و به ایران فرار کرده بود.

در این گزارش محل زندگی این فرد ساختمان نیمه‌سازی در خیابان فلسطین اعلام شده بود.با اعلام این درخواست پلیس، بازپرس شعبه ششم دادسرای امور جنایی پایتخت دستور بازداشت مرد افغان را صادر کرد. همزمان با آغاز تحقیقات پسر مقتول نیز به دادسرای امور جنایی تهران رفت و به بازپرس محسن مدیرروستا گفت: «مدت ها بود که «جمعه» – دامادمان – با خواهرم مشکل داشت. اختلاف آنها به حدی بود که این مرد خواهرم را رها کرد و به ایران آمد. او مدتی در ایران بود تا اینکه اواخر خردادماه دوباره به شهر محل زندگی‌مان در افغانستان برگشت. او قصد داشت خانه‌ای را که خواهرم در آن ساکن بود و با هزار بدبختی خریده بود تصاحب کند و خواهرم که به تنهایی حریف شوهرش نمی‌شد موضوع را با پدرمان درمیان گذاشت.

روز حادثه پدرم به هواخواهی از خواهرم با دامادمان درگیر شد،«جمعه» نیز با قنداق تفنگ ضربه‌ای به سر پدرم زد و فرار کرد. اما این ضربه باعث مرگ پدر 70 ساله‌ام شد. ما از دامادمان شکایت کردیم اما ردی از او نبود تا اینکه بعد از مدتی از طریق یکی از اقوام باخبر شدیم که جمعه در تماس تلگرامی به او گفته که به ایران برگشته و در تهران زندگی می‌کند. با این اطلاعات، من هم به ایران آمدم تا تعقیبش کنم و فهمیدم دامادمان در خیابان فلسطین در یک ساختمان سرایداری می‌کند.»با توجه به درخواست پلیس بین‌الملل افغانستان و شکایت پسر مقتول، تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت ساعت 12 ظهر 23 آبان و با هماهنگی بازپرس ویژه قتل پایتخت راهی خانه نیمه‌سازی که محل کار و اقامت متهم بود شدند و این مرد افغان که در اتاق سرایداری بسر می‌برد بدون اطلاع از آنچه در انتظارش بود، در را به روی مأموران باز کرد و دستگیر شد.متهم پس از دستگیری به دادسرای جنایی تهران منتقل شد اما در تحقیقات اتهام قتل پدرزنش را نپذیرفت.

از طرفی با توجه به اینکه جنایت در کشور دیگری رخ داده بود بازپرس جنایی دستور استرداد متهم به پلیس کشور افغانستان را صادر کرد.این متهم افغان در گفت‌وگوی کوتاهی ضمن رد اتهاماتش، به سؤالاتی درباره زندگی فعلی و گذشته اش پاسخ داد.

قتل پدرزنت را قبول داری؟

-نه، من حتی با او درگیر نشدم. زمان حادثه نیز در کابل بودم و نه در شهر زادگاهم.

در کابل چه کار می‌کردی؟

-برای ویزای کاری ایران به آنجا رفته بودم که موفق نشدم و به ایران برگشتم. من شاهد دارم و می‌توانم ادعایم را ثابت کنم. دی ماه سال 93 نیز به ایران آمدم و بعد از مدتی با زنی افغان در تهران ازدواج کردم و فرزند دارم.

همسرت که در افغانستان بود، چه شد؟

-به خاطر اختلافاتی که داشتیم از هم جدا شدیم و از او خبری نداشتم. بعد از ازدواج مجددم او را به کل فراموش کرده بودم.

چطور به ایران آمدی؟

-رفت و آمدم به ایران غیرقانونی بود و مخفیانه از مرز وارد این کشور می‌شدم.

اما چرا باید خانواده مقتول چنین ادعایی کنند؟

-...(متهم سکوت کرد)

منبع: روزنامه ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • P IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
    21 2
    اینترپل خوب اینا را دستگیر میکند بعد خاوری را پیدا نمیکنن هه
    • IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
      1 1
      كانادا در اين زمينه با ايران همكاري نميكند
  • IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
    15 2
    نکته جالب این گزارش : مرزهای ایران محله ی برو وبیاست. سانسورچی مشرق بچاب لطفا برادر
  • مهران IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
    1 0
    هیتلر میگه قانون تاررعنکبوتیه که فقط حشره های کوچک گیرش میرفته خاوری که ماشاالله از اون بالایشان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس