گریم

گریمور سریال «آنام» گفت: برخی مواقع پیش می‌آید که بازیگران در کار گریمور دخالت کرده و شاید به خاطر ترس از مشکلات پوستی اجازه گریم‌های سنگین را به گریمور نمی‌دهند.

به گزارش مشرق، شاهین فتحی طراح گریم سینما، تئاتر و تلویزیون درخصوص آخرین فعالیت‌های خود در عرصه گریم گفت: در حال حاضر گریم سریال "آنام" به کارگردانی "جواد افشار" را بر عهده دارم و علاوه بر این اثر، طراحی گریم نمایش "خواب خوب خواب" به کارگردانی سلیم باشکوه را انجام داده ام که هم‌اکنون در تماشاخانه ارغنون روی صحنه است.

وی درباره حضور خود در سریال "آنام" افزود: به مدت یکسال در پروژه آنام فعالیت دارم. تاکنون حدود 70 درصد از فیلمبرداری کار انجام شده است و به احتمال فراوان آنام تا دو ماه آینده به کار خود پایان خواهد داد. این اولین تجربه من در عرصه سریال است. پیش از این در فیلم کوتاه و تیزر سابقه گریم آثار تصویری داشته‌ام اما آنام اتفاق بسیار مثبتی در کارنامه کاری‌ام است.

طراح گریم نمایش "بی پدر" در همین راستا ادامه داد: جواد افشار کارگردان متفاوتی است و صبر و مهربانی او در میان تمامی گروه زبان‌زد است. برای گریمور جوانی همچون من حضور در این پروژه افتخار بزرگی است. اتفاق جالب در این سریال استفاده و اعتقاد بسیار زیاد جواد افشار به جوانان است و همین اعتماد باعث شده تا ما بدون هیچگونه خستگی 12 ساعت در طول روز کار کنیم.

وی یکی از مشکلات بزرگ نسل حوان در عرصه گریم را خود بزرگ بینی دانست و اذعان کرد: شاید من هم درگیر خود بزرگ بینی بودم و اطلاعات و توانایی خود را صد در صد فرض می کردم اما بعد از ورود به عرصه سریال متوجه شدم که خیلی چیزها وجود دارد که باید یاد بگیرم. یک گریمور خوب تئاتر نمی تواند قطعاً گریمور خوبی برای سینما و تلویزیون باشد زیرا عرصه تصویر توانایی بسیار زیادی می‌طلبد.

فتحی در ادامه تاکید کرد: عرصه گریم در تئاتر بسیار محدود است و برای جوانانی که می‌خواهند به تصویر راه پیدا کنند شرایط بی نهایت سخت و ناعادلانه است. برای رسیدن به سینما تلاشی دو چندان لازم است و گریمورهای جوان باید بدانند که با خانه نشینی و منتظر شرایط ماندن اتفاقی نخواهد افتاد.

طراح گریم نمایش "مرگ" در مورد لابی بازی در عرصه گریم تصریح کرد: لابی بازی با آن تعریف مرسوم در سینما در گریم وجود ندارد اما برخی از افراد قدیمی و شناخته شده در گریم هستند که تنها خانواده خود را وارد کار کرده و می‌خواهند نام آنها را بزرگ کنند. گریم متاسفانه به شدت درگیر فامیل بازی شده است. این عده خاص گاهی اوقات به جوانان هم بها می دهند ولی مشکل اصلی آنجا شروع می‌شود که این جوانان سالها در جایگاه دستیار باقی می‌مانند و خانواده این افراد به جایگاه‌های بالاتر می‌رسند.

وی افزود: برخی عده خاص دیگر هم در عرصه گریم وجود دارند که همواره طمع کرده و نمی‌گذارند هیچ شخص دیگری به آنها و جایگاهی که دارند نزدیک شوند. البته از حق نگذریم عده ای همچون سید جلال موسوی و سجاد اردستانی هم هستند که به شدت باعث ارتقا نسل جوان شده اند.

این گریمور جوان با اشاره به دخالت برخی بازیگران در کار گریمور ادامه داد: برخی مواقع پیش می‌آید که بازیگران در کار گریمور دخالت کرده و شاید به خاطر ترس از مشکلات پوستی اجازه گریم‌های سنگین را به گریمور نمی‌دهند. متاسفانه این بازیگران نمی‌دانند که برای یک گریمور حرفه‌ای مهم‌ترین اتفاق سلامتی بازیگر است.

وی ادامه داد: این راه هم بگویم که گریمور خوب بسیار کم است و در برخی اوقات بازیگران مشکلات زیادی را در برخورد با این افراد بی تجربه داشته‌اند. اتفاقاتی که به مشکلات پوستی انجامیده و سالها بازیگران را درگیر درمان می‌کند. آموزشگاه‌ها و دانشکده‌ها به هنرجویانشان بدون توانایی بالا مدرک می‌دهند و همین افراد با مشکلات فراوانی در هنگام کار روبرو می‌شوند.

فتحی با تاکید بر دخالت برخی بازیگران در کار گریم خاطرنشان کرد: تجربه دیگری که در تئاتر و سینما با آن برخورد داشته ام تاکید بیش از برخی بازیگران به زیبا بودنشان در نقش است. این مورد درباره بازیگران زن بیشتر وجود دارد. آنها نمی‌خواهند در تصویر زشت جلوه دهند و به همین خاطر اصرار می‌کنند تا گریمور بیشتر از خواسته کارگردان به زیبایی آنها بپردازد. دخالت بازیگر در کار گریمور اگر در راستای ایده کارگردان باشد ایرادی ندارد اما هیچ بازیگری نباید سلیقه خود را در گریم اعمال کند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس