کد خبر 801569
تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷
سعد حریری

عربستان می خواست استعفای حریری را بدل به قطع روابط همه جهان با دولت لبنان به منظور فشار به حزب الله بکند، اما حالا آنچه اتفاق افتاده التماس حریری برای بازگشت به جامعه سیاسی لبنان است.

به گزارش مشرق، مهدی محمدی در کانال تلگرامی خود نوشت: بازگشت حریری به لبنان و پس گرفتن استعفا، حداقل دو پیام مهم دارد. اول اینکه سعودی در تصمیم های خود چنان نابخرد است که حتی دو هفته نمی تواند بر آن استوار بماند.

عربستان می خواست استعفای حریری را بدل به قطع روابط همه جهان با دولت لبنان به منظور فشار به حزب الله بکند، اما حالا آنچه اتفاق افتاده التماس حریری برای بازگشت به جامعه سیاسی لبنان است.

و دوم، این بازگشت علامتی از قدرت بازی سازی بسیار محدود امریکا، سعودی و اسراییل هم هست. به سر وصداها نباید چندان توجه کرد. در عمل، وقتی غیرممکن بودن یک پروژه قطعی باشد، حتی دیوانگانی چون محمد بن سلمان هم مجبورند با واقعیت کنار بیایند.

فاصله میان ادعا و واقعیت، و طراحی و نتیجه، بهترین شاخص تشخیص "هارت و پورت" از "قدرت واقعی" است! اگرچه، حریری دیگر برای لبنان نخست وزیر نخواهد شد! ضمنا، فراموش نکنید سعودی از محاصره یمن هم عقب نشسته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ارنوشا IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۲
    2 1
    اقای محمدی چطوری استعفایه حریری باعث قطع ارتباط جهان با لبنان میشه تا به حزب الله فشار وارد بشه؟؟طبیعتا تقی استعفا بده نقی جاش میاد...شاید بگین کسی جاش نمیومد درسته؟؟چون عربستان فشار میاورد...ولی در نظر داشتهه باباشین نخست وزیری مربوط به اهل سنت لبنانه و اگه کسی جاش نمیومد قطعا اهل سنت خودشون ضرر میکردن نه حزب الله...کل لبنان دید که عربستان هر کاری کرد تا داعش و النصره و تکفیریها وارد لبنان بشن و جاپایه جدیدی بعد از سوریه باز کنن و کل لبنان دیدن که نه ارتش لبنان بلکه این حزب الله بود که با خون جوانانش از لبنان دفاع کرد و تمامه تکفیریها رو نابود و یا اخراج کرد و این باعث مشروعیت بیشتر حزب الله شد و دقیقا همین باعث ناراحتی عربستانه....اینا زوراشون رو قبلن زدن و نتیجه ش فقط محبوبیت حزب الله بود...امروز اهل سنت راهشون رو از وهابیت یعنی عربستان و بحرین و امارت جدا کردن و خوب متوجه میشن که چه کسی اهل سنت رو از دسته داعش و عربستان نجات دادر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس