کد خبر 800882
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷
وحید شمسایی

سرمربی تیم فوتسال تأسیسات دریایی در گفت‌وگویی به دیدار با گیتی‌پسند و بحث بازگشتش به تیم ملی پرداخت.

به گزارش مشرق‌، وحید شمسایی آقای گل فوتسال جهان و سرمربی تیم فوتسال تأسیسات درباره دیدار تیمش مقابل گیتی‌پسند، بحث بازگشت فالکائو به تیم ملی برزیل و احتمال از دست رفتن عنوان آقای گلی‌اش در جهان و جادوگری در فوتسال گفتگویی انجام داده است.

* دیدار با گیتی‌پسند چطور بود؟

بازی سنگینی بود، حسین شمس مربی بزرگی است و اگر فوتسال ایران را به قول قدیمی‌ها سجلد (شناسنامه) کنیم، قطعاً در یک ورق آن حسین شمس قرار دارد. بهترین بازیکنان آسیا و جهان در این دیدار حضور داشتند. گیتی‌پسند چهار برد پیاپی را داشت و چهار امتیاز هم از ما پیش بود. می‌دانستیم اگر کوچکترین اشتباهی در این بازی کنیم باید تا انتهای لیگ فقط برای تمام کردن مسابقات بازی کنیم و دیگر امیدی نخواهیم داشت. دو تیم فرصت‌های زیادی در این بازی خلق کردند و خدا را شکر روز فوق‌العاده مصطفی نظری و بازیکنان من بود و توانستیم از فرصت‌هایمان استفاده کنیم و بازی را ببریم.

* به نظر می‌رسید قضاوت این دیدار خیلی خوب بود و مشکلی نداشت؟

اتفاقاً پس از بازی به سهرابی (مسئول چینش داوران لیگ برتر فوتسال) زنگ زدم و از او تشکر کردم. من فقط یک بار در مورد داوری صحبت کردم که آن هم به خاطر فشاری بود که در آن بازی به من آمد. پس از از آن مصاحبه خودم از خودم بدم آمد و عذرخواهی کردم. امیدوارم دیگر آن اتفاقات تکرار نشود. داوری هم در این دیدار و هم دیدار هفته گذشته ما خیلی خوب بود، به همین دلیل به سهرابی زنگ زدم و از او تشکر کردم. امیدوارم در هشت هفته باقیمانده از لیگ هم قضاوت‌ها به همین شکل باشد. من هم به عنوان کادر فنی اشتباه می‌کنم، اما خدا کند اشتباهات داوری در نتیجه بازی تاثیرگذار نباشد.

*تأسیسات بازی خوبی مقابل گیتی‌پسند انجام داد، چطور سه بازی متوالی را مقابل مس، حفاری و هیئت فوتبال واگذار کرد؟

دنیای ورزش دنیای حرفه‌ای است، وقتی شما شکست می‌خورید، بعد از آن فقط می‌توانید پشت دست‌تان بزنید. کمتر کسی هفته گذشته فکر می‌کرد رئال‌مادرید مقابل تیم انتهای جدولی شکست بخورد. همین اتفاق برای ما هم افتاد، هیچ‌کس تصور نمی‌کرد مقابل هیئت فوتبال قم مغلوب شویم. قرعه ما این فصل بسیار سخت است، ما با گیتی‌پسند، مس و بعد از آن با حفاری بازی کردیم، همین کار ما را سخت کرد.

* مهدی تاج با شما تماس گرفته و در مورد بازگشت به تیم ملی و حفظ رکورد آقای گلی جهان صحبت کرده است،‌ در این باره صحبت کنید.

واقعاً از تاج تشکر می‌کنم. وقتی یک نفر بزرگی می‌کند، باید از او سپاسگذار باشیم. روز گذشته بعد از بازی با گیتی‌پسند دوربین‌های زیادی سمت من آمدند و  اکثر سوالات آنها هم در رابطه با بازگشت فالکائو به تیم ملی برزیل و نزدیک شدن او به رکورد من بود. این فشار زیادی روی من می‌آورد. از تاج تشکر می‌کنم که به فکر این موضوع بود، در این داستان شخص شمسایی مهم نیست، مهم میهن‌دوستی است. به رئیس فدراسیون هم گفتم تیم ملی راه خود را انتخاب کرده و من هم گل‌هایم را در گذشته به تمام دنیا زده‌ام و نیاز به بازگشت به تیم ملی ندارم، اما شما دقت کنید فالکائو هم الان در جام ملت‌های آمریکایی جنوبی بازی نمی‌کند و فقط در دیدارهای دوستانه به میدان می‌رود ما هم می‌توانیم همین کار را تکرار کنیم و از آنها الگوبرداری کنیم.

برزیل در جام جهانی فوتبال پله را همه‌کاره خود کرده و الان هم در فوتسال فالکائو همین نقش را دارد. روز گذشته تاج در تماسی که با من داشت اعلام کرد ما هم همین کار را می‌کنیم و برای بازی‌های دوستانه تو را به تیم ملی دعوت خواهیم کرد. من هم از او تشکر کردم، نه برای خودم، بلکه برای ایران.

* به نظر می‌رسید فدراسیون فوتبال و کادرفنی تیم ملی مسئولیت دعوت از شما را برای حضور در بازی‌های ملی را به گردن یکدیگر می‌اندازند؟

خدا شاهد است من دنبال برگشتن به تیم ملی نیستم، اما از سمت مردم تحت فشارم. شرمنده مردم و اصحاب رسانه هستم و خدا را شاکرم این همه انسان هر روز پیگیر کار من هستند و از من سوال می‌کنند. بعضی اوقات به خودم می‌گویم حتماً وظیفه‌ام را به خوبی انجام داده‌ام که این همه انسان به من لطف دارند. همانطور که گفتم روز گذشته تاج تماس گرفت و من بابت این موضوع از او ممنون هستم. فوتسال آسیا اکنون دست ایرانی‌ها است و اسم ایران همیشه بالای آسیا بوده و حیف است عنوان آقای گلی جهان را از دست بدهیم.

بیشتر بخوانید: ناظم‌الشریعه: دعوت شمسایی به تیم ملی به فدراسیون ارتباط دارد

* حسین شمس گفته کفاشیان مانع از دعوت شمسایی به تیم ملی می‌شود،‌ آیا با کفاشیان مشکلی داری؟

من چیزی در این مورد نمی‌دانم، ارتباطم با کفاشیان خوب است و افتخار می‌کنیم که او رئیس فوتسال آسیاست.

* اصغر حسن‌زاده و توحید لطفی به عنوان نامزدهای کسب عنوان برترین بازیکن سال آسیا انتخاب شده‌اند،‌ نظرتان در این مورد چیست؟

این افتخاری برای ایران است که هر ساله فوتسالیست‌های آن به عنوان کاندیدای برترین بازیکن آسیا انتخاب می‌شوند. حسن‌زاده که هر ساله این عنوان را کسب می‌کند و لطفی هم که امسال بهترین بازیکن مسابقات زیر 20 سال آسیا شد. فرقی نمی‌کند چه کسی برترین شود، هر کدام از این دو نفر عنوان بهترین بازیکن را کسب کنند افتخاری برای فوتسال ایران است.

*سوال آخر، مدتی است بحث جادوگری در ورزش ایران داغ استآیا در فوتسال هم شاهد چنین اتفاقاتی بوده‌اید؟

من تا خودم چیزی را نبینم نمی‌توانم در مورد آن حرف بزنم اما می‌خواهم داستانی را بگویم. زمانی که در تیم فولاد ماهان اصفهان حضور داشتم و در کورس قهرمانی با یک تیم دیگر بودیم، آن تیم در دیدار رودررو با ما یک جادوگر به زمین بازی آورد. نمی‌خواهم اسم آن تیم را ببرم، اما بنده‌ خدا جادوگر وسط زمین ایستاده بود و زمانی که ما گرم می‌کردیم مدام «ورد» می‌خواند و به سمت ما فوت می‌کرد، من هم با توپ به سمت او می‌زدم. خدا را شکر ما آن بازی را بردیم و پس از آن به سمت مسئولان آن تیم رفتم و به آنها گفتم شما خدا و ائمه‌ را دارید چرا به جادوگری روی می‌آورید؟

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس