کمیسیون برنامه و بودجه نمایه

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در خصوص پرداختن به موضوع حقوق‌های نجومی و مادام‌العمر مقامات و نمایندگام مجلس اظهار داشت: تمام اعضای کمیسیون، امروز بر سر یک دوراهی بسیار مهم قرار گرفته‌اند.

به گزارش مشرق،‌ حسینعلی حاجی‌دلیگانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به اینکه دو اشتباه به صورت عمدی و یا سهوی در تبصره 12 بودجه سال 96 آمده است، گفت: «تبصره3 ماده71» در سال 86 تصویب و در سال 90 به حقوق مادام‌العمر موسوم شد که حذف شده بود و به اعتقاد کارشناسان درتبصره 12 احیا شده است؛ این احیا شدن یعنی آنکه همه کسانی که حتی یک روز مسئولیتی همچون وزیر، معاون وزیر، نماینده و غیره داشته‌اند اما از فردای آن روز در آن سمت نباشد، 80 درصد حقوق آن جایگاه، باید به آنها پرداخت شود.

وی به اشکال دوم این تبصره اشاره کرد و افزود: در «بند الف تبصره 12 لایحه دولت» آمده است که مابه‌التفاوت حقوق افراد به چه نحو پرداخت شود؛ در اینجا یک ویرگول بین دو کلمه «حقوق» و «ثابت» آمده است؛ این ویرگول در لایحه دولت بوده اما متاسفانه در فرآیند تصویب در کمیسیون تلفیق و صحن علنی مجلس، به صورت عمدی یا سهوی برداشته شده است.

این نماینده مجلس ادامه داد: زمانیکه این ویرگول برداشته شود، یعنی تمام پرداخت‌هایی که به کارکنان و مقامات دولت به معنای اعم پرداخت می‌شود، حتی اضافه کار، فوق‌العاده ماموریت و غیره به عنوان حقوق ثابت تلقی خواهد شد.

حاجی‌دلیگانی گفت: طبق نظر کارشناسان، با برداشته شدن این ویرگول، تنها بالغ بر 7 هزار میلیارد تومان در سال جاری، بار مالی اضافه برای خزانه کشور ایجاد خواهد شد؛ همچنین تا 50سال آینده نیز آثار آن برای برخی افراد باقی خواهد ماند و یک عدد بزرگ خواهد شد.

وی یادآور شد: اصلاحیه این تبصره را به صحن علنی دادیم اما به علت شرایط آن روز مجلس و عدم وجود توجه کافی، فوریت آن مورد توجه قرار نگرفت؛ بنابراین در حال حاضر به صورت عادی در دستور کمیسیون برنامه و بودجه قرار گرفته است.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه امروز تمام 23 نفر عضو کمیسیون برنامه و بودجه بر سر یک دوراهی بسیار مهم قرار گرفته‌اند، عنوان کرد: اگر این افراد به این اصلاحیه رای بدهند، از پرداخت‌ حقوق‌های مادام‌العمر و نیز پرداخت 7 هزار میلیارد تومان و تبعات آن در سنوات آینده جلوگیری کرده‌اند؛ در واقع مانع پرداخت حقوق‌های نجومی خواهند شد. اگر هم با این پرداخت‌ها موافقت شود، یعنی حقوق مادام‌العمر و حقوق نجومی وجود داشته باشد.

حاجی‌دلیگانی در پایان عنوان کرد: خود دولت هم موافق است که این ویرگول بین دو کلمه «حقوق» و «ثابت» باشد، اما علی‌رغم آنکه بارها به «سازمان استخدام کشوری» و «سازمان مدیریت» این موضوع را گوشزد کرده‌ام، انگیزه‌ای برای اطلاع‌رسانی و تلاش برای آنکه این موضوع رای بیاورد، وجود نداشته است.

این جلسه عصر امروز در کمیسیون برنامه و بودجه برگزار خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس