یووال اشتاینیتز وزیر انرژی رژیم صهیونیستی

یک وزیر صهیونیست برای نخستین بار از رابطه مخفیانه تل آویو با عربستان سعودی و برخی کشورهای عربی به اصطلاح «میانه رو» پرده برداشت.

به گزارش مشرق، یووال اشتاینیتز وزیر انرژی رژیم صهیونیستی روز یکشنبه در مصاحبه ای گفت که تل آویو روابط مخفیانه با ریاض داشته است.

این وزیر صهیونیست  تاکید کرد که اسرائیل روابطی سری با کشورهای اسلامی و عربی زیادی داشته است.

وی افزود: ما مشکلی نداریم که روابط خود با این کشورها را مخفی کنیم و اگر طرف مقابل ما می‌خواهد این روابط را مخفی کند، ما به تصمیم آن احترام می‌گذاریم.

به نقل از جروزالم پست، اشتاینیتز که با رادیو ارتش اسرائیل مصاحبه می کرد گفت: این طرف دیگر [اعراب] است که مایل به پنهان کردن رابطه با ماست. ما مشکلی با علنی کردن نداریم اما به خواسته طرف مقابل احترام می گذاریم. هنگامی که روابط در حال گسترش است خواه با عربستان سعودی یا دیگر کشورهای عربی یا کشورهای اسلامی...ما این امر را پنهان نگه می داریم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اسرائیل چه دستاوردی از روابط با عربستان سعودی خواهد داشت گفت: رابطه با کشورهای عرب میانه رو از جمله عربستان به ما در متوقف کردن ایران کمک می کند. هنگامی که ما برای دستیابی به توافق هسته ای بهتر با ایران تلاش می کردیم، با اندکی موفقیت نسبی، کمک اندکی از جانب کشورهای عرب میانه رو در مقابل آمریکا و قدرتهای غربی برای ما در این امر وجود داشت و حتی امروز، وقتی قدرتهای جهان را برای عدم موافقت با ایجاد پایگاه نظامی ایران در سوریه تحت فشار قرار می دهیم،‌ کشورهای عرب (سنی) به ما کمک می کنند.

هفته گذشته گادی ایزنکوت رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی در مصاحبه با یک نشریه آنلاین عربی (ایلاف) گفته بود اسرائیل آماده به اشتراک گذاشتن اطلاعات جاسوسی با عربستان سعودی است. وی تاکید کرده بود تل آویو و ریاض منافع مشترکی در رویارویی با ایران دارند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس