زلزله

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: اسکان اضطراری و امکانات گرمایشی انجام شده است؛ برای روزهای آتی و احتمالا بارانی مناطق زلزله‌زده نیز برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش مشرق، بهنام سعیدی درباره آخرین برنامه‌ریزیها برای زلزله‌زدگان غرب کشور اظهار کرد: کار آواربرداری در مناطق زلزله‌زده با همکاری بنیاد مسکن و تمامی دستگاههای ذیربط آغاز شده و این عملیات با جدیت و سرعت ادامه دارد.

وی ادامه داد: با توجه به ورود موج بارشی از اواخر وقت امشب(یکشنبه) تمهیدات لازم برای زلزله‌زدگان اندیشیده شده است؛ توصیه کردیم تا چادرهای اسکان اضطراری در محلهای امن نصب شود و به اندازه کافی نیز چادر و پلاستیک بین زلزله‌زدگان توزیع شده است.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد: قرار بر این شد تا تمامی آبراههای محلهای زلزله‌زده پاکسازی شود و اطراف چادرها نیز تمهیداتی صورت گیرد تا آبگرفتگی و روان آب، مشکلاتی را به‌وجود نیاورد.

سعیدی با بیان اینکه حجم تخریب در مناطق زلزله‌زده بالا است، توضیح داد: زمان قطعی آواربرداری مشخص نیست چراکه این عملیات در روستاها و شهرها با جدیت دنبال می‌شود و امیدواریم با تلاشهای مجدانه هر چه زودتر پایان پذیرد.

وی درباره زمان تحویل مساکن موقت برای زلزله‌زدگان نیز اظهار کرد: در بحران ایجاد شده سه مرحله برای پوشش زلزله‌زدگان وجود دارد که مرحله نخست اسکان اضطراری، سپس اسکان موقت و در نهایت اسکان دائم است که در حال حاضر مرحله تثبیت اسکان اضطراری را پشت سر می‌گذاریم.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران با بیان اینکه اسکان اضطراری به معنای دادن امکاناتی نظیر چادر، وسایل گرمایشی و ... است، تصریح کرد: امکانات ذکر شده به زلزله‌زدگان داده شده و از لحاظ چادر یا پلاستیک و وسایل گرمایشی مشکل خاصی وجود ندارد اما با توجه به در پیش بودن فصل سرما، هر لحظه نیازمند امکانات جدید اعم از پوشاک، غذا و وسایل گرم کننده متناسب با این فصل سال هستیم.

سعیدی توضیح داد: در حال حاضر نیز امکانات لازم اعم از چادر، پلاستیک، پوشاک و وسایل گرمایشی در اختیار زلزله‌زدگان گذاشته شده و برنامه‌ریزیها برای مردم با جدیت و سرعت ادامه دارد.

وی درباره وصل شدن آب، برق، گاز و مخابرات اظهار کرد: آب، برق و مخابرات اتصال یافته و گاز نیز در جریان است؛ فقط دستگاههای ذیربط برای گاز رسانی به صورت کامل علمکها را مورد بررسی قرار می‌دهند و در صورت نبود مشکل این مهم نیز برای مشترکان انجام می‌گیرد.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه مشکلی از بابت مراکز درمانی نیز وجود ندارد، گفت: بیمارستانها و درمانگاههای سیار در محلهای زلزله‌زده مستقر هستند و هیچ مشکلی برای خدمات‌رسانی به زلزله‌زدگان و بیماران در منطقه وجود ندارد.

سعیدی درباره ادامه کمکهای مردمی به هموطنان زلزله‌زده نیز توضیح داد: مردم عزیز کمکها را در همان محلهای سکونت خود به پایگاههای هلال احمر تحویل دهند چراکه اگر خودشان بخواهند در محلهای زلزله‌زده حاضر شوند تا حدود زیادی ازدحام و ترافیک ایجاد می‌شود و در روند امداد رسانی خلل پدید می‌آید.

وی تصریح کرد: مردم کمکهای نقدی خود را به حساب 99999 هلال احمر و کمکهای غیر نقدی خود را به پایگاههای هلال احمر که در همه شهرها وجود دارد تحویل دهند؛ بیشترین اقلام مورد نیاز برای زلزله‌زدگان شامل نایلون، وسایل گرمایشی، پتو، زیرانداز، و شیرخشک است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس