کد خبر 799946
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۶
منتظرالمهدی

سخنگوی نیروی انتظامی در یادداشتی نوشت: پلیس 5000محموله امدادی مناطق زلزله زده را اسکورت کرده است.

به گزارش مشرق، شامگاه 21 آبان ماه ، غرب کشور لرزید و زلزله، خانمان بسیاری از هم وطنان را در هم کوبید اما این حادثه باز هم پایمردی، همدلی، انسان دوستی، رافت و هماهنگی مردم و مسئولین را در ترمیم خرابی ها به منصه ظهور گذاشت؛ همه آمدند کنار هم و دست در دست هم.


از همان آغازین لحظات اولیه وقوع زلزله، پلیس با حضور گسترده و چشمگیر خود در کنار سایر دستگاه های امدادی و خدمات رسان، به یاری حادثه دیدگان شتافت؛ تیم‌های پلیس به محل حادثه اعزام شده و تامین امنیت منطقه و نیز امدادرسانی به زلزله زدگان را در دستور کار خود قرار دادند.

هر چند که پلیس همچنان در مرز و مسیر های تعیین شده پیاده روی بزرگ اربعین مستقر و در حال خدمت رسانی به زایرین اباعبدلله الحسین (ع) است؛ اما بلافاصله ماموران یگان های مختلف پلیس به حالت آماده باش در مناطق زلزله زده مستقر شده و تامین امنیت منطقه و جان و مال حادثه دیدگان را به عهده گرفتند؛ ارتباط مستمر با معاونین عملیات و روسای تیم عملیات استان های زلزله زده همچنان برقرار است.

علی رغم این که پلیس برخی از کارکنان خدوم و مظلوم خود را در پاسگاه های مرزی و برجک های دیده بانی و نگهبانی در هنگام زلزله از دست داده و برخی از ماموران ما نیز داغدار خانواده هایشان هستند؛ اما در ابتدایی ترین ساعات وقوع زلزله با توجه به نزدیکی مرز؛ پرسنل مرزبانی کارهای بسیاری برای کمک به مردم انجام داده‌ و با به کار گیری بیش از 1000 نفر و همچنین 40 دستگاه خودرو سازمانی برای امداد و توزیع کمک های مردمی و هیئت هایی‌ برای ترمیم مناطق حضور پیدا کردند.

خوشبختانه با تلاش همه دستگاه های ذیربط به ویژه ناجا نظم خاصی در این مناطق برقرار شده و امیدواریم در روز های پیش رو مردم به جز مصیبت از دست دادن عزیزان خود نگرانی دیگری نداشته باشند.

با دستور فرمانده ناجا حدود 6 گردان از مرکز کشور و دیگر استان‌ها به مناطق زلزله‌ زده اعزام شد و ناجا در سه زمینه؛ تامین امنیت مناطق زلزله زده، تامین امنیت و همراهی محموله‌های ارسالی و روان سازی آمد وشد انجام وظیفه می کند.

استقرار نیرو های پلیس راهنمایی و رانندگی و کنترل عبور و مرور باعث تسهیل و روان سازی ترافیک در محدوده برون و درون شهری محل های حادثه شده تا دستگاه‌های کمک رسان به خوبی بتوانند کار امدادرسانی به زلزله زدگان را انجام دهند.

یگان ویژه هم امداد رسانی از آغازین لحظات حضور داشته و علاوه بر کمک به مصدومان و آسیب دیدگان، کمک ها و محموله های ارسالی مردمی و دولتی را تا رسیدن به دست مردمان در این مناطق اسکورت کرده و در توزیع اقلام نیز شرکت و نظارت دارند؛ تامین امنیت و اسکورت 5000 محموله امدادی در قالب 84 تیم عملیاتی به صورت شبانه روزی تا کنون انجام شده و این روند کماکان ادامه دارد.

اعزام تیم های تشخیص هویت و DVI به مناطق زلزله زده و همچنین آمادگی کامل برای گشت زنی های مداوم و مقابله با جرایم مختص این شرایط از جمله سرقت اموال، منازل، خودرو، طلا و جواهرات افراد آسیب دیده در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفته است که در همین راستا 22 سارق دستگیر شده اند.

معاونت بهداد ناجا نیز با اعزام 6 اکیپ امدادی و 6 دستگاه آمبولانس به مناطق مذکور؛ به کمک و مداوای مجروحان و آسیب دیده ها شتافته و در بیمارستان های مختلف مستقر شدند.
اعزام تیم‌های روانشناسی و مددکاران اجتماعی ناجا به مناطق زلزله‌ زده در راستای تسکین فوری و تخصصی آلام روانی و کاهش فشارهای روحی آنها نیز به قید فوریت انجام شده است تا از بروز عوارض ثانویه در حادثه دیدگان کاسته شود.

بالگرد های هوا ناجا به منظور بررسی و احراز شرایط منطقه به جهت امداد رسانی، انتقال مجروحان و مصدومین به مراکز درمانی و بیمارستانی، جا به جایی اقلام و ... هم چنان در مناطق آسیب دیده حضور دارند؛ انجام 21 سورتی پرواز جمعا به مدت 29ساعت، جابه جایی بیش از 80 نفر مصدوم و مجروح و .. از اقدامات هواناجا تا کنون بوده است.
به کارگیری 6 قلاده سگ‌ زنده یاب پلیس به همراه تیم های مربوطه در محل همچنان ادامه دارد.

بی شک استقرار نیروهای پلیس در مناطق زلزله زده به منظور امدادرسانی به زلزله زدگان و محیا کردن شرایط اسکان و تامین امنیت آنان تا ثبات کافی در آن جا برقرار شود، ادامه دارد.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
    1 0
    وظیفه اصلیش رو انجام داده !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس