عراقچی

سومین دور گفت‌وگوهای عالیرتبه سیاسی ایران و اتحادیه اروپا روز دوشنبه به ریاست عراقچی و هلگا اشمید در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش مشرق،  سومین دور گفت‌وگوهای عالیرتبه سیاسی جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا روز دوشنبه (29 آبان ماه)‌به ریاست سید عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت خارجه و هلگا اشمید معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تهران برگزار می‌شود.

در چارچوب بیانیه مشترک محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، سومین دور گفت‌گوهای عالیرتبه سیاسی بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپایی در تاریخ 29 آبان ماه جای به ریاست سید عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزیر امور خارجه و هلگا اشمید معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تهران برگزار خواهد شد.

قرار است روز سه‌شنبه 30 آبان ماه نیز سمیناری با موضوع «همکاری‌های هسته‌ای: پیشرفت‌ها و چشم‌اندازها» به مدت دو روز در اصفهان برگزار شود. سید عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت خارجه، هلگا اشمید معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و بهروز کمالوندی معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی در این نشست حضور دارند و به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

مراسم افتتاحیه این نشست روز سه شنبه 30 آبان ماه ساعت 9 صبح در مرکز هسته‌ای اصفهان برگزار خواهد شد.

سومین دور گفت‌وگوهای ایران و اتحادیه اروپا در ادامه دو دور گفت‌وگوهای پیشین به ترتیب در تهران و بروکسل طی دو سال گذشته برگزار می‌شود.

در گفت‌وگوهای مذکور موضوعات مورد علاقه طرفین درحوزه‌های مختلف مناسبات دوجانبه از جمله اقتصادی و تجاری، انرژی (انرژی هسته‌ای، نفت و گاز، برق و انرژی‌های تجدیدپذیر)، محیط زیست، حمل و نقل، حقوق بشر، آموزش عالی، تحقیقات و فناوری و فرهنگی و همچنین آخرین تحولات منطقه‌ای مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

بعد از توافق هسته‌ای و در دوره پسابرجام، شاهد گسترش مبادلات تجاری دوجانبه بین ایران و اتحادیه اروپا بوده‌ایم به طوری که در سال 2016 مناسبات تجاری نسبت به سال قبل، 79 درصد رشد داشته و ارزش مبادلات تجاری به رقم 13.7 میلیارد یورو بالغ شده است. این ارقام کماکان در هفت ماهه اول سال 2017 روند صعودی خود را حفظ کرده و به رقم 11 و نیم میلیارد یورو بالغ شده است.

موگرینی همواره در مناسبت‌های مختلف از جمله در سفر اخیرش به واشنگتن، به صورت شفاف و صریح از اجرای کامل و موثر برجام بعنوان یک موافقتنامه چندجانبه که مورد تایید شورای امنیت قرار گرفته است، حمایت کرده و از کشورهای 1+5 خواسته که به تعهدات خود در این زمینه پایبند باشند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس