خالقی

خالقی وضعیت بهداشتی و درمانی منطقه زلزله زده غرب کشور را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، بشیر خالقی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به برخی از کمیسیون‌های پارلمان برای بررسی ابعاد گوناگون زلزله کرمانشاه ماموریت داده،گفت: بنده به همراه برخی از اعضای کمیسیون به سرپرستی آقای علی نوبخت رئیس کمیسیون به مناطق زلزله زده سفر کرده و از نزدیک وضعیت بهداشتی و درمانی زلزله‌زدگان را بررسی کردیم.

وی با بیان اینکه اعضای کارگروه کمیسیون بهداشت از بیمارستان‌های این مناطق بازدید کردند، افزود: بیمارستان سر پل‌ذهاب کاملاً تخریب شده بود و بیمارستان اسلام آباد غرب نیز غیر قابل استفاه است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: برخی از مصدومان و حادثه دیدگان زلزله به بیمارستان 80 تخته خوابی حضرت امام رضا(ع) کرمانشاه و برخی نیز با هواپیما و بالگرد به بیمارستان‌های تهران منتقل شده‌اند.

خالقی با تاکید بر اینکه وضعیت بهداشتی و درمانی در مناطق زلزله زده و همچنین رسیدگی به مصدومان حادثه مطلوب و رضایت بخش است، اظهار داشت:بسیاری از پزشکان و پرستاران از سراسر کشور و از استان‌های مجاور (کردستان، همدان) برای کمک به زلزله‌زدگان به این مناطق آمده‌اند.

وی با بیان اینکه در توزیع کالاها و برخی از اقلام دارویی بی‌نظمی مشاهده می‌شد، گفت: رسیدگی به وضعیت بهداشتی و درمانی در این مناطق باید تداوم داشته باشد تا بتوان از به وجود آمدن بیماری‌های واگیردار پیشگیری کرد.

نماینده مردم خلخال در مجلس، با بیان اینکه وقوع زلزله و مشکلات به وجود آمده سبب به وجود آمدن فشارهای روانی بر زلزله زدگان شده، تصریح کرد: تیم‌های روان پزشکی به منطقه اعزام شده‌اند و اقدامات اولیه نیز در این زمینه صورت گرفته است.

خالقی با بیان اینکه هیئت اعزامی از سوی کمیسیون بهداشت مجلس در این سفر از بیمارستان‌های صحرایی نیز بازدید کردند، ادامه داد: بیمارستان‌های صحرایی 30 و 50 تخته‌خوابی از سوی سپاه پاسداران، ارتش و هلال احمر دایر شده که این بیمارستان‌ها به شکل مطلوبی به آسیب دیدگان خدمات ارائه می‌دهند.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس، تصریح کرد: قرار است اعضای کارگروه گزارشی از بازدید میدانی خود از وضعیت بهداشتی و درمانی مناطق زلزله دیده تهیه کرده و به اعضای کمیسیون ارائه دهند که این گزارش در صورت نیاز جهت قرائت در صحن تقدیم هیئت‌رئیسه مجلس نیز می‌شود.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس