کد خبر 799506
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱
میشل عون

عربستان سعودی در حال برنامه‌ریزی برای کنار زدن «میشل عون» رئیس‌جمهور مسیحی لبنان است و همراستا با آن سخنانی میان غربی‌ها برای جایگزینی وی مطرح است.

به گزارش مشرق، عربستان سعودی به طور جنون‌واری در لبنان در پی مقابله با محور مقاومت و گسترش سیطره خود بر این کشور برآمده است.

روزنامه الاخبار به نقل از منابعی در ریاض، نوشته است که سعد الحریری حتی پس از آزادی نیز همانند یک اسیر باقی خواهد ماند تا تمام تمرکز خود را بر روی یک هدف یعنی حمله به حزب‌الله صرف کند.

بنابر این گزارش، عربستان تصمیم گرفته است تا فاز جدیدی را برای مقابله با مخالفانش در لبنان آغاز کند و دایره اقداماتش را به شکل جنون‌واری به تمام شخصیت‌های همراستا با مقاومت در لبنان بکشاند که میشل عون یکی از این افراد است.

سعودی‌ها همچنین با آمریکایی‌ها رایزنی کرده و همراه با گروههای تابع خود در درون لبنان، تلاش دارد تا علاوه بر کوتاه کردن دست حزب الله از دولت در لبنان، موضع مردمی به خصوص مسیحی‌ها را هم علیه حزب‌الله کند.

در این راستا، در برخی محافل آمریکایی و حتی اروپایی از گزینه‌های جایگزین برای رئیس‌جمهور لبنان سخن به میان می‌آید. رئیس‌جمهوری که یا باید به صورت دموکراتیک و یا حتی در پی یک مرگ ناگهانی از میان برداشته شود. 

به نوشته الاخبار، در این محافل سیاسی، گفته می‌شود که هیچ یک از رهبران 14 مارس قادر به در دست گرفتن پست ریاست‌جمهوری نیستند و از سویی هم به میان آوردن افرادی چون «سلیمان فرنجیه» یا «جبران باسیل» هم ممنوع است؛ بنابراین باید فردی خارج از دسته‌بندی‌های سیاسی موجود مطرح شود که هم شهرت جهانی داشته باشد و هم بتواند اعتماد داخلی لبنان را در جهت بی طرفی سیاسی و اقدامات اقتصادی فراهم کند.

الاخبار در ادامه فردی به نام «کارلوس غُصن» را مطرح می‌کند و می نویسد که باید بر روی این فرد دقیق شویم. او در پنج ماه گذشته، سه بار به طور ناگهانی به لبنان سفر کرده و با چند تن از تجار و شخصیت‌های سیاسی دیدار کرده و در این دیدارها صرفا درباره اوضاع لبنان بحث شده است.

«کاروس غصن» سرمایه‌دار مشهور لبنانی است که تابعیت برزیلی و فرانسوی دارد و در حال حاضر بطور همزمان، ریاست هیئت مدیره و مدیر عامل اجرایی شرکت‌های خودروسازی رنو و نیسان را بر عهده دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس