خدمات پزشکی به زلزله زدگان

روند امدادرسانی به مناطق زلزله استان کرمانشاه با سرعت خوبی در حال انجام است و هموطنان با ارسال کمک های مردمی در این زمینه سنگ تمام گذاشتند.

به گزارش مشرق، قلب وطن شده اینروزها، سرزمینی که مهد رشادت است و دلیری، سرزمینی  که انگار مصیبت هایش تمامی ندارد و هربار داغ تازه ای بر دلش می نشیند و زخم هایش سرباز می کنند.

اینبار بغض زمین ترکید و دلش لرزید، زلزله شد و در عرض چند ثانیه خراب کرد تمام زندگی هزاران خانواده را و آواری از اندوه و ماتم را بر دل و جان مرزنشینان غیور غرب ایران بر جای گذاشت، اما تنها بار سنگین این فاجعه دل همه را به درد آورد.

لالایی شب های مادران این دیار نوای اینبار مرثیه شده در سوگ عزیزان و آوارگی شان که قلب ها را از دیدن صحنه های بی خانمان شدنشان به شدت متاثر و ناراحت می کند تا آنجا همه برای کمک و گرفتن دست های هم وطنان زلزله زده به تکاپو افتاده اند.

یک ایران حالا بسیج شده اند برای مرهم شدن، برای دلگرمی، برای نمایش حس هم نوع دوستی فارغ از هر دین و مذهب و هر قومیت و زبانی که هستند به یاری هم میهنان کردزبانی می شتابند که امتحان خود را قبلا در دفاع از وطن با ایستادگی مثال زدنیشان پس داده اند.

چشم به راهی آسیب دیدگان برای یاری گری دست های پر مهر ایرانیان طولی نکشید و مردم فهیم ایران اسلامی به سرعت کمک های خود را به سمت مناطق زلزله زده گسیل کردند تا بر زخم بازماندگان این فاجعه بزرگ اندکی مرهم شوند.

سنگ تمام گذاشتند ایرانیان در این مصیبت عظما و فوج فوج کمک های مردمی آنها از اقصا نقاط کشور در حال ارسال به این مناطق است، ترافیک بالای جاده های منتهی به مناطق زلزله زده هم به وضوح این امر را نشان می دهد و بنرهای نصب شده بر روی خودروها هم نشان می دهد که کمک ها از جای جای ایران به شهرهای آسیب دیده گسیل شده است.

ارسال ۷۰۰ تن کمک غیرنقدی مردم کرمانشاه

شهردار کرمانشاه از ارسال ۶۳ محموله کمک های مردمی از شهر کرمانشاه به مناطق زلزله زده خبر داد و گفت: محموله های فوق شامل بیش از ۷۰۰ تن کمک غیرنقدی مردم کرمانشاه بود.

آرش رضایی از همت والای مردم کرمانشاه در کمک به هم استانی های زلزله زده خود قدردانی کرد و گفت: چهار مرکز جمع آوری کمک های غیر نقدی به همت سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه ایجاد شده و کار جمع آوری کمک های مردمی را بر عهده دارند.

به گفته وی، مردم غیور کرمانشاه بیش از ۳۲۰ هزار بطری آب معدنی، ۱۴ هزار و ۵۰۰۰ تخته پتو، ۸۵ هزار کنسرو و مربا، ۷۲۰ تخته چادر مسافرتی، مقدار قابل توجهی زیرانداز، لباس گرم، دارو و لوازم بهداشتی به هم استان های خود در سرپل ذهاب، قصرشیرین، ثلاث باباجانی، ازگله و سایر مناطق آسیب دیده از زلزله ارسال کردند.

شهردار کرمانشاه ضمن تشکر از همکاری تشکل های مردم نهاد و تشکیلات حامیان مردمی دولت در استان در این زمینه، از کمک یک میلیارد ریالی شورای اسلامی شهر کرمانشاه و تهیه اقلام مورد نیاز زلزله زدگان خبر داد.

قصرشیرین از بحران خارج شد

فرماندار شهرستان قصرشیرین از خروج این شهرستان از بحران خبر داد و گفت: ۸۰ درصد نیاز مردم زلزله زده قصرشیرین به اسکان مرتفع شده و در مجموع این شهرستان از بحران خارج شده است.

فرامرز اکبری با اشاره به توزیع تعداد زیادی چادر بین مردم، تصریح کرد: کمکها مکانیزه و در انبارها دپو می شود و قطعا همه امکانات اهداشده مردمی بین زلزله زدگان توزیع خواهد شد.

کمک های مردمی بی سابقه است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه هم در نشست پیگیری مسائل و مشکلات زلزله زدگان استان اظهار داشت: کمک های مردمی به زلزله زدگان استان کرمانشاه از سراسر ایران خصوصاً از استانهای همجوار همچون ایلام، بی ساقه است.

آیت الله شیخ مصطفی علما افزود: کمک های بی سابقه ای از مردم  سراسر کشور همانند زنجیره ای  به مناطق زلزله زده در حال اعزام است که جای تقدیر و ستایش دارد.

ارسال محموله ۱۰۰ تنی کمک های مردمی با هواپیمای پهن پیکر

محموله ۱۰۰ تنی کمک های امدادی به زلزله زدگان استان کرمانشاه با یک هواپیمای پهن پیکر روز چهارشنبه به کرمانشاه منتقل شد و به مناطق زلزله زده ارسال شد.

معاون استاندار کرمانشاه روز چهارشنبه از حرکت ۵۰ کامیون کمک‌های مردمی به سمت مناطق زلزله‌زده کرمانشاه خبر داد و گفت: این کمک ها به سرعت در حال ارسال به مناطق فوق است.

کاروان حامل ۹۰ تریلی کمک مردمی از ارومیه

مجتبی نیک کردار افزود: طی امروز ۵۰ کامیون کمک های مردمی به سمت مناطق فوق ارسال شده که در معیت و با نظارت نیروی انتظامی ۳۰ کامیون آن به دست مردم زلزله زده سرپلذهاب و ۲۰ کامیون نیز به مردم زلزله زده ازگله و ثلاث باباجانی می رسد.

اولین کاروان کمک‌های مردمی شهروندان ارومیه‌ای به ارزش تقریبی ۱۲ میلیارد تومان در قالب ۹۰ تریلی و کامیون به مناطق زلزله زده غرب کشور ارسال شد.

حضور نیروهای مردمی مدافعین حرم

مسئول روابط عمومی یگان «فاتحین» با اشاره به ارسال محموله کمک های اولیه و اقلام مورد نیاز برای مناطق آسیب دیده غرب کشور اظهار داشت: یگان فاتحین آمادگی دارد تا تعداد بیشتری از نیروهای مردمی مدافع حرم را برای کمک به مناطق آسیب زده ارسال کند.

وی گفت: با توجه به شرایط نامناسب مردم زلزله‌زده کرمانشاه تمام افراد وظیفه برادری نسبت به مردم داشته و تمام ملت ایران مردم داغدار و زلزله‌زده کرمانشاه را درک کرده و برای همدردی و کمک به هم‌نوعانشان همیشه آماده هستند.

اعزام تیم ۵۰۰ نفره طلاب برای امداد و نجات

حجت الاسلام سجاد کریمی مسئول سازمان بسیج طلاب استان کرمانشاه از خدمات‌رسانی طلاب  و روحانیون به زلزله‌زدگان استان خبر داد.

وی افزود: بیش از ۵۰۰ نفر از طلاب حوزه های علمیه به زلزله زدگان  استان خدمات رسانی می کنند و این روحانیون که با تخصص امداد و نجات به استان آمدند به مناطق زلزله زده اعزام شدند تا به آنها یاری برسانند.

مسئول سازمان بسیج طلاب استان کرمانشاه در پایان افزود: در صورت نیاز این سازمان آمادگی دارد روحانیون بیشتری جهت خدمت رسانی به مناطق اعزام کند.

۳۰۰ تن اقلام ضروری از پایگاه هوایی مهرآباد به کرمانشاه اعزام شد

امیرسرتیپ دوم خلبان محمد تسویه چی فرمانده پایگاه یکم شکاری نیروی هوایی ارتش در خصوص عملیات امدادرسانی و انتقال محموله های ارسالی به آسیب دیدگان زلزله استان کرمانشاه اظهارداشت: بیش از ۳۰۰ تن اقلام مورد نیاز از پایگاه هوایی شهید سرلشکر خلبان لشگری نهاجا تاکنون برای کمک رسانی به زلزله زدگان استان کرمانشاه انتقال یافته است.

وی افزود: این میزان بار شامل چادر، زیرانداز، پتو، مواد غذایی کنسروی، آب معدنی، لباس گرم، اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی با انجام ۱۶ سورتی پرواز توسط هواپیماهای ترابری سنگین نیروی هوایی ارتش اعم از سی ۱۳۰ بوئینگ ۷۰۷ و ۷۴۷ و ایلوشین انجام گرفته است.

فرمانده پایگاه یکم شکاری مهرآباد همچنین گفت: با توجه به اینکه هواپیماهای اعزام شده به منطقه مجهز به برانکادر بوده اند، در بازگشت از کرمانشاه ماموریت انتقال بیش از ۹۰ مجروح همراه با خانواده های آنها و همچنین ترابری تیم های امدادی و پزشکی را نیز برعهده داشتند

.

 و اینها تنها گوشه ای از کمک های سرشار از مهر و عاطفه مردمی سخاومتند است که برای شانه های خسته از آوار غم تکیه گاهی محکم شده اند، گروه گروه کامیون های حامل کمک های مردمی از اقصا نقاط ایران اسلامی در حال ارسال به مناطق زلزله زده هستند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس