کرزای

کاخ ریاست جمهوری افغانستان با انتشار بیانیه ای در واکنش به اظهارات حامد کرزای در مورد برگزاری لویی جرگه در این کشور اعلام کرد: لویی جرگه مطابق قوانین افغانستان نبوده و رسمیت ندارد.

به گزارش مشرق  بعد از اظهارات «حامد کرزای» رئیس جمهوری پیشین افغانستان در مورد برگزاری لویی جرگه، کاخ ریاست جمهوری این کشور با انتشار بیانیه ای به این درخواست واکنش تندی نشان داد.

در این بیانیه آمده است: اخیرا شماری از افراد و حلقه ها، شایعاتی را مبنی بر فراخوانی لویی جرگه پخش کرده و افراد و اشخاص خود را به شماری از ولایات فرستاده اند؛ آنها نمایندگان رسمی دولت افغانستان نیستند و مردم عامه نیز مکلف به برگزاری نشست و مشورت با آنها نیستند.

در این بیانیه همچنین آمده است که خواست برگزاری لویی جرگه مطابق قوانین افغانستان نبوده و رسمیت ندارد.این بیانیه افزود: کاخ ریاست جمهوری افغانستان به کارمندان خود نیز دستور داده است که از شرکت در برنامه هایی که با قوانین این کشور سازگاری ندارند، اجتناب ورزند.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که اخیرا حامد کرزای، رئیس جمهوری پیشین، خواهان برگزاری لویی جرگه و انتخابات پارلمانی شفاف در این کشور شده بود.کرزای گفته بود که لویی جرگه باید در مورد استراتژی جدید آمریکا برای افغانستان و همچنین در مورد ترکیب و ادامه کار دولت وحدت ملی این کشور، تصمیم بگیرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس