کد خبر 799200
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶
میانمار

دیدبان حقوق بشر با تایید اینکه تعرض به زنان مسلمان میانمار بخشی از خشونت سازمان یافته در راستای پاکسازی قومی مسلمانان این کشور است، خواستار اعمال تحریم تسلیحاتی از سوی شورای امنیت شد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، دیدبان حقوق بشر امروز پنجشنبه ارتش میانمار را به تعرض جنسی گسترده علیه زنان و دختران مسلمان روهینگیایی متهم کرد و آن را بخشی از تلاش سازمان‌یافته در راستای پاکسازی قومی این اقلیت مذهبی برشمرد که از ۳ ماه پیش آغاز شده است.

گفتنی است گزارش امروز بر مبنای شواهدی نگاشته شد که اوایل هفته جاری از سوی «پرامیلا پتن» نماینده ویژه سازمان ملل درباره تحقیق پیرامون خشونت جنسی علیه مسلمانان میانمار ارائه شد.این درحالی است که ارتش میانمار دوشنبه گذشته با ارائه گزارشی هرگونه اتهام در این مورد را رد کرد!

به گفته دیدبان حقوق بشر، در تحقیق صورت گرفته از ۵۲ زن روهینگیایی که به بنگلادش گریخته‌اند، ۲۹ نفر آنها مورد تعرض واقع شده‌اند که از این میان یک مورد به صورت گروهی انجام شده است.   

در همین راستا، دیدبان حقوق بشر از شورای امنیت سازمان ملل خواست برای جلوگیری از تکرار جرایم مشابه از سوی نیروهای ارتش میانمار، تحریم‌های تسلیحاتی را علیه این کشور لحاظ کند. همچنین از «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل خواسته شد ظرف ۳۰ روز آینده در پاسخ دیدبان حقوق بشر، گزاشی ارائه دهد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    0 0
    باید اسلحه به روهینگیا ارسال گردد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس