کد خبر 798917
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳
محمد بن سلمان

وبگاه آمریکایی نوشت که محمد بن سلمان ولیعهد سعودی با سیاست‌های جدید خود عربستان را به‌سمت فروپاشی سوق می‌دهد.

به گزارش مشرق، هافینگتون پست در گزارش خود بعید ندانست که "سیاست‌های جدید سلمان بن عبدالعزیز شاه و محمد بن سلمان ولیعهد سعودی به فروپاشی سیاسی، اقتصادی و نظامی عربستان منجر شود".

هافینگتون پست با هشدار درباره "نتائج روند پاکسازی در داخل عربستان" افزود: انگار عربستان به‌اندازه کافی دغدغه در خاورمیانه‌ای که شاهد تحولات سریع است، ندارد که با بازداشت 11 امیر و وزیر سابق، بحران دیگری را برای خود ایجاد کرده است.

این سایت نوشت: دستوری که شاه سعودی صادر و فرزند جسور او محمد بن سلمان اجرا کرد، ممکن است سرآغازی بر پایان عربستان باشد، این درحالی است که به نظر می‌رسد سلمان 82ساله نیز وضعیت جسمی خوبی ندارد. سؤالات زیادی درخصوص امکان کناره‌گیری سلمان به‌نفع فرزندش محمد قبل از مرگ مطرح شده است. همه تحلیلگران اجماع نظر دارند که محمد بن سلمان با اخراج فرمانده گارد ملی عربستان، اشتباهی کُشنده مرتکب شده است.

هافینگتون پست نوشت: به نظر می‌رسد که هدف اقدام جسورانه و مبهم محمد بن سلمان و حتی مبارزه با فساد او بیش از آنکه برای مبارزه با فساد باشد، برای کنار زدن رقبای خود به‌منظور کسب قدرت مطلق در عربستان است، اما اقدامات عربستان برای شفافیت و آزادی بیشتر معنا و مفهومی ندارد.

هافینگتون پست سپس این سؤال را مطرح کرد که "اقدام بعدی درقبال این شاهزادگان بازداشت‌شده و به حاشیه رانده‌شده چیست؟" بیش از هر زمان دیگری، این بازداشت‌ها به یک طوفان سیاسی بزرگ تبدیل شده است که بر خطر برهم خوردن ثبات نه‌فقط در داخل عربستان بلکه در خاورمیانه تکه‌تکه شده به‌خاطر درگیری‌ها خواهد افزود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
    37 2
    منتظریم از هم بپاشد. نباید کشوی به نام عربستان وجود داشته باشد. وگرنه دنیا هرگز روی امنیت را به خود نخواهد دید.
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
    8 2
    لامصب پول چه کارهایی که نمیکنه.
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
    18 12
    بنده یکهفته پیش درهمین سایت فروپاشی آل سقوط روپیشبینی کردم خیلیهابه من منفی دادن ومنومسخره کردن.
  • ایرانی IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
    16 4
    یکی از علایم اخرالزمان همینه که بعد از فوت یکی از خلفای مقتدر حجاز بین سران حجاز بر سر قدرت درگیری بوجود میاد و خون های زیادی ریخت میشه و باعث هرج مرج و نابودی میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس