زهره هراتیان

زهره هراتیان رئیس ایفمارک درباره سوءتفاهم پیش آمده با کی روش گفت: نه تنها پول تیم ملی بلکه پول ایفمارک هم دست من نیست. فیفا می‌گوید چه می‌خواهید، خودش اجرا می‌کند.

به گزراش مشرق، «پول‌های تیم ملی دست یک خانم است!» این جمله‌ای بود که کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی هفته پیش و قبل از اردوی اروپایی تیم ملی به زبان آورد تا همه نگاه‌ها به سمت زهره هراتیان رئیس ایفمارک در ایران برود. اما این پزشک مورد تأیید فیفا و همسر هومن افاضلی مربی فوتبال، در حاشیه برگزاری کنگره «فوتبال کلینیک» که روز گذشته در مرکز همایش‌های رازی در تهران برگزار شد و در گفت‌وگویی که با خبرنگار «ایران» داشت، توضیحاتی ارائه و تأکید کرد که هیچ پولی دست او نیست!

درباره فعالیت‌های ایفمارک در این مدت توضیح می‌دهید؟
از سال 2005 فیفا لایسنس‌هایی را تحت عنوان مراکز عالی پزشکی در اختیار کشورهایی که شرایطش را دارند، گذاشته که ما هم از سال 2015 با یک تلاش بسیار فشرده، موفق شدیم این مجوز را بگیریم. 29 کشور فقط این مجوز را دارند که در آسیا، قطر، ژاپن، امارات و ما این مجوز را دارند. این مرکز خدمات پزشکی‌اش را در سطح استانداردهای اروپایی به بازیکنان حرفه‌ای، آماتور و حتی مدارس فوتبال و سایر رشته‌ها ارائه می‌دهد.


برانکو هم به کنگره ایفمارک آمده بود و به نظر می‌رسد که خیلی از مجموعه شما راضی است
بله. کادر پزشکی پرسپولیس با نظر آقای برانکو، تمام بازیکنان خودشان را از فصل گذشته تاکنون به ایفمارک می‌فرستند. به خاطر اینکه اعتقاد داشتند وقتی وسایل پزشکی در جای خوبی هست، حرفه‌ای هست که بازیکن به آنجا برود که دوره درمان کوتاه‌تری را طی کند.


با این شرایط، پس چرا کارلوس کی‌روش با شما خوب نیست؟
ببینید؛ من اصلاً موافق نیستم که ایشان با ما خوب نیست! شرایط باعث شده که ایشان قضاوت‌هایی را بر اساس اطلاعات غلطی که به دستش می‌رسد، درباره ما داشته باشد. هیچ وقت گفتمانی صورت نگرفته که بر اساس آن، ما با هم صحبت کنیم.


شما خودتان پیشنهادی برای جلسه با کی‌روش نداده‌اید؟
من فکر می‌کنم که آقای تاج باید این کار را انجام بدهد که دو طرف بیایند صحبت کنند. به هر حال ما اگر پیشنهادی نمی‌دهیم، نمی‌خواهیم که استرسی به تیم ملی وارد شود. چون نمی‌دانیم که واکنش ایشان چیست اما با توجه به شرایطی که ایفمارک و تیم ملی دارند، این ارتباط نزدیک می‌تواند به سود دو طرف تمام شود.


کی‌روش گفته بود پول‌های تیم ملی دست یک خانم است که گویا منظورش شما بودید. البته تاج توضیح داد این پولی است که فیفا خواسته به ایفمارک اختصاص پیدا کند.
شما بروید در بخش توسعه فیفا، ببینید چه پول‌هایی بابت چه پروژه‌هایی به فدراسیون‌ها می‌دهند. از زمان حضور آقای اینفانتینو هر فدراسیونی می‌تواند 750 هزار دلار پروژه تعریف کند که بعد به تصویب فیفا می‌رسد و آنها برای ما اجرا می‌کنند. از محل پروژه‌ای که تصویب شده بود، پول مستقیماً به حساب شرکت‌هایی که ما وسایل از آنها خریداری کرده بودیم، واریز شد. چون پروژه‌ها را فیفا این طور تصویب می‌کند و تمام اسنادش هم موجود است اما در این بین، برداشت‌ها جور دیگری بوده است.


پس پول تیم ملی دست شما نیست؟
نه خوشبختانه حتی پول ایفمارک هم دست من نیست. فیفا می‌گوید چه می‌خواهید، خودش اجرا می‌کند. مثلاً در مورد همین کنگره، فیفا نمی‌آید 50 هزار دلار به ما پول بدهد و می‌گوید چه می‌خواهید و من می‌گویم که 5 مدرس می‌خواهم که هزینه رفت و آمدش را شما بدهید. فیفا در این مدت به غیر از پول لایسنسی که داده بود تا ایفمارک در ایران ایجاد شود(البته زمان آقای کفاشیان هم 500 هزار دلار داد تا وسایل به ما تحویل داده شد)هیچ پولی به ما نداده. الان ما 13 قرارداد که بین شرکت‌ها و فیفا امضا شده و یک نسخه آن نزد فیفا و یک نسخه آن نزد ماست، داریم که پولی که به صورت یورو یا دلار بابت خرید وسایل هزینه شده به چه صورت است.


حالا امیدوار هستید که کی‌روش هم با شما به توافق برسد؟
ما اصلاً باید بپرسیم که چرا این اتفاق افتاد؟ آقای کی‌روش همکاری بسیار خوبی را با ما داشت. زمانی که من در فیفا در بحث «الون پلاس» سخنرانی داشتم، من و آقای کی‌روش عکسی را با پرچم الون پلاس  با هم گرفتیم که در کتابچه‌های فیفا چاپ شد. ببینید چه اطلاعات غلطی از طریق چه کسانی به آقای کی‌روش داده شده و من فکر می‌کنم که آقای تاج به دنبال این است که این جو آرام را  کند و ما به عنوان کسانی که هدف‌مان توسعه فوتبال ایران است، می‌خواهیم تیم ملی آرامش داشته باشد و من به این خاطر پاسخ ندادم که می‌دانم آقای کی‌روش تحت فشار است و نمی‌خواهم باعث شوم که این فشار بیشتر شود. چون همه ما دوست داریم  تیم ملی به مرحله دوم جام جهانی صعود کند. ما عشق‌مان ایران است و به شخص کاری نداریم. چه آقای کی‌روش باشد، چه یک نفر دیگر!

منبع: روزنامه ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس