کد خبر 797264
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴
مایک پنس

معاون رئیس جمهوری آمریکا، برخلاف رویه ستیزه‌جویانه ترامپ با پیشینان خود، به طور مرتبط با معاونان رؤسای جمهوری پیشین آمریکا دیدار کرده و از آن‌ها مشورت می‌گیرد.

 به گزارش مشرق به نقل از ان‌بی‌سی‌نیوز، برخلاف رویه دونالد ترامپ، در نزاع (کلامی) با رؤسای جمهوری پیشین آمریکا، مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا به دنبال تعامل هرچه‌بیشتر با معاونان رؤسای جمهوری پیشین این کشور است.

افراد نزدیک به مایک پنس می‌گویند که وی دستکم ماهی یکبار مکالمه‌ای تلفنی با جو بایدن، معاون رئیس جمهوری آمریکا در دوران باراک اوباما دارد؛ وی همچنین به دفعات با دیک چنی، معاون رئیس جمهوری آمریکا در دوران جورج بوش پسر مکالماتی داشته است و حتی در دفتر کار خود در کاخ سفید نشست‌هایی با وی داشته است. محور گفتگوهای پنس با معاونان رؤسای جمهوری پیشین آمریکا شامل تبادل افکار و مشورت است، و در این نشست‌ها بایدن و چنی نظرات مشورتی خود را در خصوص مسائل مرتبط با سیاست‌های داخلی و خارجی آمریکا، تعامل بین کاخ سفید و کنگره و چگونگی عملکرد مایک پنس در مقام معاون رئیس جمهوری بیان می‌کنند.

این رویه معاون رئیس جمهوری آمریکا در تضاد شدید با نزاع‌های کلامی ترامپ با اوباما، و همچنین فاصله‌گذاری ترامپ با جورج بوش پسر است.

به گفته افراد مطلع از ماجرا، از زمان تحلیف ترامپ تاکنون، اوباما و ترامپ هرگز و به هیچ شکلی مکالمه‌ای خصوصی نداشته‌اند، همچنین همسران این دو (در جایگاه بانوی اول کنونی و پیشین آمریکا) نیز هیچ ارتباطی با یکدیگر نداشته‌اند.

ان‌بی‌سی‌نیوز نوشته است که برای تهیه این گزارش با بیش از ۱۰ تن از افراد نزدیک به معاونان رؤسای جمهوری کنونی و پیشین آمریکا گفتگو کرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس