کیهان

در این دو سال، تحت سیطره تفکر حاکم بر دیپلماسی اعتدال و نظریات افرادی چون سریع‌القلم، سجادپور و موسویان بزرگ‌ترین کاری که دولت محترم درباره یمن انجام داد، بازگرداندن کشتی امدادی ما با خواست کری بود!

سرویس سیاست مشرق - خبر یک و تیتر اصلی بیشتر رسانه‌های داخلیدر دو سه روز گذشته، بحث تیتر چالشی کیهان در روز ۱۵ آبان و حکم توقیف دو روزه این روزنامه بوده است. فارغ از هر نوع داوری درباره چرایی این توقیف و چند و چون درباره آن، آن چه که در پیامد انتشار این تیتر و تصمیم شورای عالی امنیت ملی، مبنی بر توقیف، بیش از هر چیزی جلب توجه کرد، خوشحالی زایدالوصف چهره‌های وابسته به یک اردوگاه سیاسی خاص بود که از خشنودی حاصل از توقیف دو روزه کیهان فرصت را برای حملات کلامی به نماد کیهان (حسین شریعتمداری) مغتنم دیدند. این البته نه عجیب بود و نه دور از انتظار.

حاج حسین شریعتمداری چهره ای بی تجربه و منفعل در برابر موج حملات تخریبی نیست. به واقع، او سال‌هاست که به زندگی زیر موج تخریب بر علیه خود و مجموعه تحت مدیریتش عادت کرده است. از روزی که با میثاق «عدم مماشات بر سر اصول»، هدایت کیهان را به عهده گرفت، آگاه بود که پا در عرصه مین گذاری شده ای می گذارد که جنگیدن در چند جبهه‌ی همزمان، بخشی از زیست رسانه‌ای روزمره آن است.

حاج حسین از آن چهره‌های انقلاب است که سوژه تخریب و ترور شخصیت سیستماتیکی است که گستره آن از واشینگتن و لندن آغاز می شود و تا تل آویو و ریاض و آنکارا امتداد می یابد و دنباله آن در داخل به شبکه دست پروردگان مسعود بهنود می رسد. در هر نظامی، معدود کسانی هستند که در عرصه جنگ فرهنگی با دشمنان آن نظام، وقت مبادا، از نارنجک بستن به خود و رفتن زیر تانک ابایی ندارند. آن‌ها کارهایی را می کنند و حرف‌هایی را می زنند که حتی قاطبه همفکران و همسویان با آن ها به دلایل مختلف(مصلحت سنجی، عافیت طلبی، ترس از ترور شخصیت، ترس از کم رنگ شدن محبوبیت و.....)حاضر به انجامش نیستند. اما شریعتمداری نشان داده که آن چه را که درست و مبتنی بر اصول بداند، با هر هزینه‌ای به زبان می آورد و اگر هم در مواردی بعدا به نادرستی آن یقین حاصل کرد، از عذرخواهی و تلاش برای جبران ابایی ندارد.

و البته سال‌ها مباحثه و مجادله و به قول خودش «مباهته» با معاندین و معارضین و منتقدین نظام او را استاد فن بحث و جدل کرده و برآشفتن و از کوره به در بردن او بسیار کار شاقی است. به بیان دیگر، هر چه قدر قلم او آتشین است، در مباحثه و مناظره مسلط بر خویشتن و خونسرد است و از همین رو بسیارانی از اعاظم اصلاح طلب و مخالفان فکری او، جسارت نشستن بر صندلی مقابلش را ندارند. وقتی مصطفی کواکبیان درمناظره ای تلویزیونی در دی ماه سال ۸۸ به قصد بر هم زدن تمرکزش، او را «حسین بازجو» خواند، در کمال آرامش و متانت جوابی به این مضمون داد که "از این که در حکومت امام زمان(عج) سابقه بازجویی در پرونده‌اش ثبت نشده، متاسف است."

و حاج حسین، یا «برادر حسین» یک انقلابی «ریشه‌دار» است،  از آن نوع که به هزینه دادن برای انقلاب به چشم یک تکلیف نگاه می کند: زمانی در زندان کمیته مشترک، زمانی در تقابل با منافقین در دهه ۶۰ و اکنون در مواجهه با نظام سلطه و ایادی و اذناب داخلی آن. انقلابی‌گری او از سنخ انقلابی گری آن‌ها نیست که در ذکر سوابق انقلابی خود می نویسند: " چند باری به جرم حمل اعلامیه امام، ساواک اومد دم در خونه مون، ولی من نبودم!" یا سپاهی جبهه ندیده‌ای هستند که کل دوران حضور آن ها در جنگ همان چند عکسی است که در اهواز امن و امان سال‌ها ۶۳  ۶۴ با لباس خاکی اتوکرده و چفیه ‌ی نو گرفته اند.

زمانی که در غربت انقلاب در اوج دوران اصلاحات که فضای رسانه تحت سیطره «توپخانه دوم خرداد» بود و صبح امروز، نشاط، عصر آزادگان، خرداد و......ابتدا پنبه انقلاب و سپس ارزش‌های مذهب را می زدند، باز این کیهان شریعتمداری بود که یک تنه به میدان آمد و هدایت فکری معدود مطبوعات انقلابی را به عهده گرفت تا در جنگ رسانه‌ای با رسوبات نظام سلطه، انقلاب بازنده نباشد.

وقتی در چندماهه‌ی فتنه ۸۸، دانشگاه‌ها در تسخیر هوچی گران و غوغاسالاران فتنه جو بود، باز حسین شریعتمداری تک ستاره میدان حضور شد و دانشگاه به دانشگاه به قلب فتنه‌گران می رفت و فحش می خورد و اتهام می شنید، ولی خم به ابرو نمی آورد و از نظام و مشروعیت آن در مقابله با فتنه دفاع می کرد.

اما ماجرای اخیر....

" بحران فاجعه بار انسانی در یمن را از نزدیک دیدم. در این کشور بیماری وبا در سریع‌ترین زمان شیوع پیدا کرده و این کشور بزرگترین ناامنی غذایی را در جهان شاهد است و بسیاری از مردم آن آواره شده‌اند..... کودکان یمنی از سوءتغذیه حاد رنج می‌برند، بسیاری از بیمارستان‌های این کشور به سختی آب و برق دارند و کارکنان بهداشتی حقوق ماهانه خود را دریافت نکرده‌اند."

این وضعیت یمن از زبان رئیس بخش کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل در ۷ آبان ماه سال ۹۶ است، با میلیون‌ها زن و کودکی که در معرض قحطی و وبا قرار دارند. از ۶ فروردین ۹۴، یمن تحت ظالمانه ترین محاصره قرن بیست و یکم توسط ائتلاف عربی به رهبری سعودی جنایتکار قرار گرفته است. بیش از دو سال است که مردم مظلوم یمن تحت طولانی‌ترین کارزارهوایی تاریخ قرار دارند که طی آن، پیشرفته‌ترین جنگنده‌های ساخت آمریکا و بریتانیا، یکی از فقیرترین کشورهای جهان را که هیچ ابزاری برای دفاع هوایی در اختیار ندارد، در هم می کوبند. ولی ملت استوار یمن، شرف و مقاومت را به وجه اتم معنا کرده اند و نه تنها تسلیم نشده اند، که اکنون موشک‌های بومیشان به فرودگاه ریاض هم می رسد.

اما در این دو سال، تحت سیطره تفکر حاکم بر دیپلماسی دولت اعتدال، و نظریات افرادی چون محمود سریع القلم، کاظم سجادپور، حسین موسویان،  ناصر هادیان، حسن بهشتی پور و امثال ذالک، بزرگ‌ترین کاری که دولت محترم در دفاع از مظلوم‌ترین حلقه محور مقاومت(یمن) انجام داده، این بود که با یک تلفن جان کری، موجبات بازگشت کشتی امدادی بشردوستانه کشورمان را فراهم کردند!

تازه بعد از بیش از دو سال جنایت ائتلاف سعودی در یمن و ویرانی همه زیرساخت‌های این کشور، دو روز پیش آقای روحانی در مقابل اتهام‌زنی مقامات سعودی، حاضر شدند به این کشور هم اشاره‌ای بکنند، تا یادمان بیاید که در این بیش از دو سال، «یمن» به کلمه‌ای منسوخ در سیاست خارجی دستگاه دیپلماسی ما تبدیل شده بود.

طنز تلخ ماجرا آن جاست که در کشوری که زمانی با شعار دفاع از مظلومان جهان و اتحاد مستضعفین عالم در برابر سلطه استکبار، انقلاب کرده بود، اکنون اگر تیتر یک روزنامه شهره به مواضع صریح انقلابی، به ملت قهرمان و انقلابی یمن اشاره کند، مصداق تغایر با «منفعت ملی» پیدا می کند!

کاری که کیهان کرد، تنها این بود که خطی از مواضع مقامات نظامی جنبش انصارالله را برجسته کرد و به عنوان تیتر برگزید.، و این کاری است که هر روز همه روزنامه نگاران و مطبوعاتی‌های ما می کنند، یعنی جذاب‌ترین و مهم‌ترین خط را از مواضع می گیرند و تیتر می کنند تا هم تاثیرگذاری و برّندگی گزارش  بیشتر شود و هم توجهات مخاطبان بیشتری را به خود جلب کند.

تیتر دوشنبه (۱۵آبان) کیهان، حرف کیهان یا حسین شریعتمداری نبود (گرچه اعتقاد کیهان، شریعتمداری و هر کسی است که دلش با مردم مقاوم، باغیرت و با شرف یمنی است) بلکه صحبت سخنگوی جنبش قهرمان انصارالله یمن بود که بعد از حمله موشکی به فرودگاه ریاض گفت: " پایتخت های نیروهای متجاوز از تیررس موشک های ما دور نیستند."

محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصار الله یمن در پیامی توئیتری در پی این حمله نوشت: "بارها تأکید کرده ایم پایتخت های نیروهای متجاوز از تیررس موشک های ما دور نیستند."

اما گویی کار به جایی رسیده که حتی بازتاب مواضع جنبش‌های انقلابی همراستا و هم مسلک و هم ایدئولوژی با ما (که به واقع بی هیچ چشمداشتی از ایران برای عزت و شرف خود در خط مقاومت می‌جنگند) هم در کشور انقلاب اسلامی آن قدر عجیب و غریب و ضدجریان شده که فی الفور آن را مغایر با «امنیت ملی» تشخیص دادند!

آیا امنیت ملی ما جدای از بازوهای نفوذ منطقه‌ای ما تعریف می شوند؟ آیا اگر طبق این تعریف از امنیت ملی عمل می کردیم و حزب الله لبنان را به حال خود وا می‌گذاشتیم، اکنون محور مقاومتی بود که دوشادوش ما علیه دیو تکفیر بجنگد و خطر را از مرزهای ما کیلومترها دورتر نگاه دارد؟

آیا نشان امنیت ملی ما همان پرچم ایرانی نیست که در «پارک ایران» در روستای مارون الراس لبنان، مشرف بر ۱۴ شهرک صهیونیستی در اهتزار است؟ آیا اوج امنیت و اقتدار ملی ما آن نیست که روزی «پارک ایران» دیگری در صعده یا الجوف یمن ساخته شود که پرچم مقدس ایران هم در آن به اهتزار درآید، تا سعودی‌ها هم به سان همپالگی‌های صهیونیست خود با دیدن اهتزار آن پرچم بدانند که نفوذ ایران همیشه از آن چه که گمان می برند به آن‌ها نزدیک تر است و آن گاه دچار سوءمحاسبه نخواهند شد.

«پارک ایران» در مارون الراس لبنان؛ احتزاز پرچم جمهوری اسلامی بر فراز ۱۴ شهرک صهیونیستی

حتی اگر بپذیریم که تیتر کیهان تند و به تعبیر شورای عالی امنیت ملی و هیئت نظارت «تحریک کننده» بود. مثلا اگر تیترهای کیهان مثل تیتر روزنامه‌های جریان خاص در قبال دشمنان قسم خورده ایران «نرم» و «ملوس» و «مهربان» باشد، تغییری در اصل ماجرا ایجاد می شود؟ عربستان از جنایت در یمن دست برمی‌دارد؟ مقامات سعودی از تهدید و خط و نشان کشیدن برای ایران و فتنه انگیزی و توطئه‌چینی به اتفاق واشینگتن و تل آویو و لندن و پاریس دست برمی دارند؟

از همان ابتدای تجاوز ناجوانمردانه و نامشروع عربستان و متحدان، آن‌ها با بهانه کذایی مقابله با نفوذ جمهوری اسلامی وارد عمل شدند و تا به امروز، همه‌ی مماشات، انفعال و نرمخویی دستگاه دیپلماسی ما در برابر وقاحت و خوی تجاوزگری عربستان کوچک‌ترین تغییری در رویکرد آن‌ها ایجاد نکرده است.

این سوالی است که باید عزیزان دست اندرکار دبیرخانه شورای عالی امنیت پرسید که چه طور رسانه‌های اصلی سعودی (العربیه، الشرق الاوسط) می توانند هر نوع تیتر و مطلب تحریک آمیز، توهین آمیز و فتنه‌گرانه علیه جمهوری اسلامی و منافع ملی آن بزنند و مقامات سیاسی-نظامی محور غربی-عربی-عبری از بام تا شام صحبت از «گزینه‌های روی میز» و «کشاندن جنگ به داخل ایران» و «فتنه قومی-مذهبی» می کنند، اما یک روزنامه ایرانی، در قالب بازتاب توفیقات یک نیروی انقلابی و سخنان مقامات جنبش مظلوم و برحق انصارالله نمی تواند تیتری تند بزند؟ به قول یکی از کاربران طناز توئیتر، توقیف کیهان به خاطر آن تیتر، شبیه این است که روزنامه سعودی الشرق الاوسط به خاطر توهین و تهدید ایران توسط مقامات ریاض توقیف شود که بیشتر به جوک شبیه است.

آیا طبق این متر و معیار از امنیت ملی، ایجاد بازدارندگی از طریق جنگ رسانه‌ای و تبلیغات از طریق به رخ کشیدن ابزارها و اهرم‌هایی که یک کشور در برابر تهدیدات در اختیار دارد، ذیل مفهوم امنیت ملی قرار نمی گیرد؟ آیا فقط آمریکایی‌ها حق دارند که «فاکس نیوز» داشته باشند که بخش عمده کارشناسان آن مقامات سابق نظامی و امنیتی آمریکا هستند و تندترین و افراطی‌ترین مواضع جنگ طلبانه را می گیرد و حتی در جریان تجاوز ایالات متحده به عراق و افغانستان، رسما کار بازوی تبلیغاتی پنتاگون را بر عهده گرفت؟ اگر آن‌ها برای مواضع سراسر باطل و جنگ افروزانه و تجاوزکارانه خود یک مجموعه تلویزیونی عظیم به نام فاکس نیوز را اختصاص می دهند، آیا یک روزنامه انقلابی ما حق ندارد در دفاع از موضع «حق» یمنی‌ها و محور مقاومت، در حد یک تیتر جنگ تبلیغاتی انجام دهند؟

نمونه ای از فتنه انگیزی‌های آشکار سعودی علیه ایران

موضعگیری که فقط از نوع «توئیتری» و ابراز تاسف شدید ومحکومیت شدیداللحن یا توصیه به تقویت تاریخ و جغرافیا نیست، بعضا باید از امکانات عملی هم سخن گفت تا این تصور پیش نیاید که ایرانی‌ها جز زبان کلام چیزی در اختیار ندارند و اگر بناست که بر اساس برخی مصالح، برخی مواضع از مجاری و تریبون‌های رسمی بیان نشود، می توان از ظرفیت رسانه‌ها استفاده کرد و این کاری است که در همه جای دنیا معمول است. حرف‌های تندی را که دستگاه رسمی دیپلماسی روسیه نمی تواند یا نمی خواهد بزند، روزنامه «پراودا» یا سایت «گلوبال ریسرچ» می زند. اظهارات تند و شدیداللحنی را که در حلقه‌های تندروی واشینگتن مطرح است، فاکس نیوز می زند. مکنونات قلبی اردوغان را باید از سرمقاله‌های روزنامه «ینی شفق» سراغ گرفت و .......

 دنیای امروز(به ویژه عصر ترامپیسم) عصر بازگشت کامل منطق «واقع‌گرایی» در روابط بین الملل است و ترامپ ثابت کرد که «مجامع بین المللی» و «قوانین بین المللی» عمدتا بردی فراتر از اتاق جلسات در ژنو و نیویورک و بروکسل و لاهه ندارند و منطق «زور» حاکم بر دنیا دوباره به تمامی رخ نموده است. در دنیایی که در روز روشن، نخست وزیر قانونی یک مملکت دیگر را می دزدند و از دوربین شبکه تلویزیونی یک شبکه بیگانه او را وادار به خواندن خطابه استعفاء می کنند و صدا از هیچ کدام از این «مجامع بین المللی» در نمی آید، دیپلماسی دیگر همان لفاظی‌های شیک و اتوکشیده، پشت تریبون سخنگویی وزارت خارجه نیست. ترامپ به صراحت به دنیا گفت که دیپلماسی مجموعه درهم تنیده ای است که فقط یک سر آن در وزارت خارجه است و سرهای دیگر و مهم ترش در پنتاگون، سیا، وال استریت و شرکت‌های نفتی تگزاس و لابی آیپک و ....است.

اگر از این دید بنگریم، کیهان تنها کاری که کرد این بود که خواست یک برگه به برگه‌های چانه زنی دستگاه دیپلماسی ما اضافه کند تا در مقابل گرگ‌هایی چون ایالات متحده و کفتارهایی مثل سعودی و روبهکانی چون فرانسه و بریتانیا، دستی پرتر در مذاکرات احتمالی بعدی! داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 60
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 23
  • IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۰
    39 79
    من پاسخ می دم شما خودشو ناراحت نکن
    • AE ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۰
      20 9
      فعلا نشون داری میدی که خودت خیلی گر کرفتی
    • IR ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۰
      33 15
      ثبات قدم در مسیر حق، سرزنش عده‌ای بزدل را به همراه دارد.
    • محمود IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۱
      22 4
      غلط کردن که از برجام موشکی و بی تفاوتی نسبت به یمن مظلوم صحبت کردن.
    • AU ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۱
      3 8
      شما هم همینطور
    • IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
      4 0
      مدیر کیهان دوست مایی...
  • IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۰
    نمیدونم چرا راجع به یمن از بالا تا پایین مملکت همه ساکتند؟ مگه اونها مسلمون نیستند؟ انسان نیستند؟
  • IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۰
    آیا کربلای امروز یمن نیست؟ زن و کودک از گرسنگی و تشنگی دارند تلف میشند. نباید این مملکت کاری کنه؟ حتی تیتر روزنامه رو هم زیاد میدونند؟؟؟؟
  • IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۰
    64 43
    اگه با دست فرمون بعضی ها جلو میرفتیم و سوریه و عراق رو ول کرده بودیم الان معلوم نبود تو چه وضعی بودیم. جلوی یه سگ هار (عربستان) همش هم نمیشه کوتاه اومد و هیچی نگفت. یه بار هم باید جلوش وایساد تا حساب کار دستش بیاد.
  • مرتضیsk RO ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۰
    64 18
    عربستان حمله موشکی یمن را به ایران نسبت داد ,انگلیس تحقیق بین‌المللی در مورد حمله موشکی به ریاض را خواستار شد,فرانسه: باید دربرابر برنامه موشکی ایران بایستیم ,اسرائیل: موج تازه‌ای از فشار دیپلماتیک علیه ایران به راه میاندازیم ,,الان بهترین واکنش دولت چی میتونه باشه؟خب معلومه توقیف کیهان!
  • IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۰
    91 29
    در جمهوری اسلامی همه ازاد هستن به جز حزب الله های ها
    • IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۰
      21 4
      می دانید این جمله از کیست؟ بله شهید آوینی
  • ا IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۰
    84 23
    تیتر کیهان مخالف منافع و امنیت ملی نیست. سخنان اقای رئیس جمهور و معاون اولش در مناظره های انتخاباتی مصداق بارز ضد امنیتی بود ولی در جامعه ای که ارزش ها جابه جا شوند خود بخوان این حدیث مفصل
  • IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۰
    76 22
    والله همه مردم از توقیف ناراضی هستند. این کار درست نبوده است. واقعا تدبیر بوده است. اره تدبیر کردن اعراب تکفیری کودک کش ناراحت نشوند.
    • IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۰
      13 31
      والله به کمرت بزنه که دیگه از قول همه مردم حرف نزنی
    • IR ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۰
      11 9
      نه خیر من راضیم از طرف همه حرف نزنیم
  • IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۰
    92 14
    رهبر معظم انقلاب : شجره خبیثه ملعونه آل‌سعود لیاقت اداره حرمین شریفین را ندارد
  • اصلاح طلب هزار آتیشه IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۰
    باید تا ابد توقیف میشد حیف که نشد درود بر روحانی درود بر اصلاحات درود بر سکولار با روحانی تا آزادی و رفاه #نه_به_جنگ #نه_به _تحریم مشرق منتشر کن.
    • DE ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۰
      29 3
      شعله رو کم کن ته نگیری
    • AE ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۰
      15 11
      اره نه به تحریم اونهم با روحانی !!!!!!!!!!
    • IR ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۰
      13 6
      درود بر سکولار؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ به قول فامیل دور: من دیگه حرفی ندارم
    • IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۰
      15 3
      از کوزه همان تراود که در اوست
    • IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۰
      16 6
      اگر یکی از روزنامه های اصلاح طلب (بخاطر توهین به مقدسات) توقیف شود و ما بیاییم بگوییم: باید تا ابد توقیف می شد... همین شماها جواب می دهید: ادبیات داعشی ها این طور است
    • IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۱
      5 4
      از اسمت مشخصه برای تمسخر پیام گذاشتی یا تحریک ماها.
  • IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۰
    31 53
    باید همه رسانه ها آزادی بیان داشته باشن چه کیهان چه بقیه . ولی خنده دار اینه که شما دلواپس آزادی بیان شدید . تا حالا کلی روزنامه نگار و کارگر بخاطر شماها از کار بیکار شدن و قطعا آه خانوادشون شمارو میگیره .
    • IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۰
      11 4
      نام ببر
  • ارمین US ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۰
    15 2
    روزنامه های اصلاح طلب میگن چرا به غرب کم امتیاز دادیم اونوقت شما توقع جواب داری؟؟؟؟ میگن برید موشکی و هم مذاکره کنید تا سایه تهدیدو جنگ از کشور دور شه از کسایی که همچین طرز فکری دارن چه انتظاری میشه داشت؟؟؟
  • حسن IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۰
    15 10
    واقعا از روزنامه نگاری مثل اقای شریعتمداری بعیده یعنی ایشون هنوز نمیدونن دفاع از مظلوم و تهدید ظالم کاملا مغایر با انسانیت و منافع ملی است؟؟؟ یکم خوبه ادم اصلاح طلب و روشنفکر باشه حالا یه عده دارن توی یمن کشته میشن به ما چه ؟؟؟ اصلا به درک!!!پاسپورت و شکم و بچسب (این شعار اصلاحاته)
  • امیر IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۰
    3 2
    همه گزارش یه طرف جمله آخر یه طرف "مذاکرات احتمالی بعدی "دیگه چه صیغه ای مشرق؟ ناامیدم کردی
  • IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۰
    8 20
    مشرق ، این حاج حسین شما مثل اینکه فراتر از قانون است . به تصمیم شورای عالی امنیت ملی هم گیر می دهی
  • علی IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۰
    4 1
    اجرای برجام رسانه های انقلابی؟؟؟!!!
  • IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۰
    6 2
    آخه آدم که یه تنه نمیتونه با این همه بجنگه. از داخل و خارج! دوستانشون هم که ماشاالله... برای مثال رفتار عزیزانی مثل آقای محسن رضایی رو ببینین! ایشون خودش ده‌ها برابر جملات سنگینتر از تیتر کیهان رو توییت میکنه، اما در تابناک، آقای شریعتمداری رو میکوبونن! بقیه هم به همین ترتیب... امیدوارم مشرق این موضوع را منتشر کنه تا بابی باشه برای تغییر نظر انقلابی‌ها برای اتحادشون، وگرنه ما قصد تخریب کسی را نداریم!
  • IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۰
    9 18
    دوستان! صحبت از حمله به فرودگاه غیر نظامی و حماقت کیهانه این رفتارها مثل اشغال سفارتاتون میمونه که هیچ دستاوردی نداره ضرر هم داره
    • محمود IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۱
      11 8
      شما خودشو ناراحت نکن برو بخواب. مگه عربستان به مکانهای غیر نظامی حمله نمیکنه?? مگه از دنیا بیخبری که هنوز نفهمیدی چندنفر غیرنظامی رو شهیدوزخمی کردن ????
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۰
    19 5
    خدا شاهده اگه رهبری نبود این دولت مملکت را به فنا داده بود
  • IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۰
    10 20
    حالا که کیهان منتشر نمشه چه طوری شیشه های منازل را پاک کنیم؟!!
    • سعید IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۱
      12 4
      روزنامه های زنجیره ای که کشته و مرده اروپا و غرب هستن و بزک کردن برجام و آمریکا تمام عشق و هنرشون شده به در این کار میخورند ....
    • رضا شیرین IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۱
      11 4
      با روزنامه اونهائی که ادعا کردند تحریم ها فرو ریخت ، شیشه خونتون رو پاک کن...
  • DE ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۰
    9 2
    باید میزد شلیک موشک انصار الله به ریاض بعدی رو میگیم نزنن عربستان بدش میاد تو عالم همسایگی خوبیت نداره شب باباش اومد میدیم تنبیه ش کنه
  • IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۰
    3 1
    ۲۱ آبان زادروز
    • IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۱
      2 1
      بزرگ مرد ایران
  • DE ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۰
    4 3
    زمانی بود در دوره وزارت دکتر ولایتی وزارت خارجه سالم ترین و فعال ترین و انقلابی ترین وزارتخانه بود من خودم 18 سال کارمند آن وزارتخانه مامور در اروپا بودم متاسفانه با دولت خاتمی وزارت خارجه رو به افول نژاد و در دولت حسن روحانی به پایین ترین سطح که حتی سفیر ما را در آلمان دوزار براش ارزش قایل نیستند در صورتیکه در زمان دکتر ولایتی کارمند محلی به اندازه یک کارمند سیاسی برای دولت میزبان ارزش داشت در آن زمان کارت اقامت ما چهارساله صادر و در کارت توضیح داده شده بود که پلیس و آرمانهای دولتی هرگونه کمک را انجام دهند و از تمام امکانات دیپلماتیک بهرمند بودند اما الان در آلمان برای سفیر کارت یکساله صادر میشود و برای کارمندآن با پاس سیاسی آن جمله در کارت وجود ندارد . متاسفانه وزارت خارجه از زمان ظریف تبدیل به یک شده و افراد مخصوص حق ماموریت دارند. و گاهی هم هرکس که در ستاد انتخابات فعالیت داشته و یا سبد کالایی سفیر را در تهران توی صف میگذاشته و پاچه خواری میکرده جایزه ماموریت دریافت میکند در پایان بگویم افتضاح ترین وزارت خانه شده بخصوص که نسل قدیم همه انقلابی و بازنشسته شدند و نسل فعلی بدنبال منافع شخصی و ...
  • پسر IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۰
    2 2
    بی تدبیری و ناامیدی وقتی کشورهای عربستان و امارات علیه ایران توطئه میکنن، پس چرا پشتش واستادین؟؟؟
  • ایرانی IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۰
    4 0
    تمام بدبختی وعقب ماندگی ما بخاطر همین است وگرنه ما دارای تمدن دیرین ودرخشانی داشتیم شهرستانها را ببینید روزی دهها نفر همدیگر را نمیکشند و شهوت رانی و .. در خارج کشور و در ورزشگاهها هم حرفهای خوب به هم میزنند و دعوا نمیکنند و فرهنگ عمومی و کلاهبرداری و دزدی هم که هرگز
  • IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۰
    7 0
    طرفدار کیهان نیستم ولی کشورهای باهوش و قدرتمند ، یک موضع رسمی دارند اما از طرق دیگر حرف هایشان را غیررسمی می زنند به غرب دقت کنید موضع رسمی را سخنگو اعلام می کند بی بی سی همراه با چاشنی سرگرمی ، سی ان ان خبری و فاکس نیوز بسیار تند و تیز تمام حرف هاشونو می زنه حتی گاها مواضع رسمیشون هم متفاوت و حتی متضاده حتی علیه هم موضع گیری می کنند ولی همه اش در یک چارچوب و پازل منافع ملیشان سرهم بندی می شه یک سیاست هوشمندانه .
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۰
    7 7
    "اما شریعتمداری نشان داده که آن چه را که درست و مبتنی بر اصول بداند، با هر هزینه‌ای به زبان می آورد." اصلا مشکل ما هم همینه. آقا فرمودند مراقب گفتن ها و نگفتن ها تون باشید. شریعتمداری هر چه رو که درست بدونه بدون اینکه از عقل استفاده کنه که الان جای این حرف هست یا نه با شدید ترین لحن ممکن علیه مخاطبش به قلم جاری می کنه. یادم هست در اتفاقی نادر کار به جایی رسید که آقا در یک تریبون عمومی تیتر کیهان رو عتاب و خطاب قرار داد.
    • IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۱
      4 4
      کی اقا تیتر کیهان رو مورد عتاب قرار دادن؟ خواب دیدی خیر باشه
  • IR ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۰
    9 1
    چقدر این کواکبیان تشریف داره
  • IR ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۱
    10 3
    زنده باد ایران زنده باد اسلام زنده باد شریعتمداری. درود بر رهبر عظیم الشان جمهوری اسلامی ایران.
  • ناشناس IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۱
    9 1
    آقاي اصلاح طلب اسمي كه رويتان گذاشتيد تا وطن فروشي را بپوشانيد درود به هركه ميگيد برويد در مورد هرچه قدرت دارين مذاكره كنيد تا ارباب قواره و قد شمارا مشخص كند بعدش خودتون را بياندازيد دامن أو خيالتان راحت شود شما كه جدا از ارباب شخصيت مستقل نداريد.
    • IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
      3 0
      از برخی از اصلاح طلبان که عاملان فتنه 88 هم بوده‌اند بیش ازاین انتظار نمیرود
  • محمد IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۱
    8 1
    همون هایی که دم از نژاد برتر ایرانی و آریایی و مخالفت با اعراب و کمک به جبهه مقاومت می کردن و همیشه از سفر حج انتقاد می کردن امروز محافظه کار شدن !!
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۱
    7 3
    راستی در دبی چه خبر است ؟ چرا بجای اماراتی ها برخی در ایران عزا دار شدند ؟ !
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۱
    1 8
    آخ جون از فردا قصه شنگول و منگول را تو کیهان میخونیم "نکنه اون هم ضد امنیت ملی باشه"
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۱
    10 2
    جواب خیلی ها را مقام معظم رهبری داده اند << ما از مظلوم دفاع می کنیم >>>>
  • محمد IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۱
    12 1
    یعنی کشورها میتونن به سعودی سلاح بفروشن ایران نمیتونه به یمن سلاح بفروشه اصلا امکان فروش سلاح به کشوری که نمیشه بهش غذا و دارو رسوند چه معنی داره اینها همش به کنار دیگه از حمایت یمن هم تو کشور ما خبری نیست یا خیلی کمرنگ هست از تیتر خبری چرا میترسید که کمترین حد کمک میتونه باشه واقعا جای تاسف داره
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۱
    13 1
    سوزش دولت از جای دیگه اس از اونجایی که کیهان همون روز اول -برخلاف خیلی ها که جوگیر شده بودن و به به و چه چه می کردن- گفت هسته ای می رود و تحریم ها می ماند هسته ای رفته است و تحریم ها مانده و ایضا روسیاهی به ذغال!
  • علي حقگو IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۱
    16 2
    روزنامه كيهان بخاطر مستقل بودن و حق گويي و دفاع از مظلومان عالم ..... مورد خشم و غضب دشمنان خارجي و مغرضان و بد دلان و ..... داخل است. و بايد تاوان اين حق گويي را به زعم بعضي ها بپردازد...!!!! موتوا بغيظكم
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
    6 0
    حاج حسین ش ریعتمداری فرزند رشید انقلاب واسلام دوستت داریم
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
    3 0
    سلام ودرودخدا برکیهان ومشرق وجوان.دولت نباید تحت تاثیر لاوی قدرتمندوفشارمنافقیین وضد انقلاب داخلی باشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس