کد خبر 797182
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸
آکولا

اخبار منتشر شده در رسانه های روسی موجب جنجال در روابط بین روسیه و هند شده است.

به گزارش سرویس دفاع و امنیت مشرق، زیردریایی اتمی اجاره داده شده به هند توسط روسیه در روابط دو کشور باعث جنجال شده است. بر اساس اخبار منتشر شده در رسانه های روسی ، هندی ها به آمریکایی ها اجازه داده اند که از زیردریایی تهاجمی INS Chakra که یک زیردریایی اتمی کلاس آکولا ساخت روسیه است و به هند اجاره داده شده ، بازدید کنند.

روسها شدیدا به این اقدام طرف هندی اعتراض کرده و اعلام کرده اند که عواقبی برای این عمل منتظر هندی خواهد بود.از طرف دیگر هندی ها این اتهام را شدیدا رد کرده و حضور هر گونه شخص آمریکایی در این زیردریایی را تکذیب کرده اند.

هندی ها این زیردریایی را در سال 2012 میلادی برای مدت 10 سال به قیمت 900 میلیون دلار کرایه کردند.

زیردریایی INS Chakra

از طرف دیگری منابع هندی این احتمال را مطرح کرده اند که لابی های اسلحه فرانسوی به نوعی در پشت این شایعه پراکنی هستند. حدود یک ماه دیگر قرار است مذاکرات سطح بالایی بین هند و روسیه برای اجاره زیردریایی اتمی بین روسیه و هند برگزار شود و از طرف دیگر فرانسه نیز علاقه دارد به این بازار پر سود راه پیدا کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۰
    33 9
    از این هندیای بد عهد و پیمان هر کاری بگید بر میاد اون از خرید گازشون یا تکمیل نکردن بندر چابهار و بعدش عقب نشینی بدلیل دستور امریکای کثیف اینم از خیانتشون به روسیه بنظرم روسیه باید در همپیمانان و مشتریاش تجدید نظر کنه و سلاحهای استراتژیکشو به این تیپ کشورا نسپاره فردا سر سوخوی 35 یا اس400 هم همین بلا رو هند میاره
    • FR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۰
      40 22
      روسها که از هندیا خائن ترن
  • IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۰
    32 5
    البته خود روسیه همچین بی تقصیر هم نیست روسیه اصلا به بازار تسلیحاتی به عنوان منافع خود و متحدانش نگاه نمیکند. و به هرکشوری که دلش بخواهد سلاح می فروشد. مثلا همین فروش اس 400 به ال سعود . ال سعود که 0 تا 100 بقای خود را در دست امریکا میداند. مسلما اگه اس 400 ها وارد عربستان شوند امرکاییها پیچ و مهره های ان را مورد بررسی قرار خواهند داد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس