کد خبر 796564
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸
سعدالحریری

در پی استعفای سعد حریری از نخست وزیری لبنان، عربستان به منظور مقابله با حزب الله سخت در تلاش برای ایجاد هرج و مرج در لبنان است.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه رای الیوم، در پی اعلام استعفای سعد حریری نخست وزیر لبنان از عربستان، ریاض به منظور مقابله با حزب الله در تلاش برای ایجاد هرج و مرج در لبنان برآمده است.

تلاش برای محاصره حزب الله و مقاومت

نشانه های موجود حاکی از این است که پس از استعفای سعد حریری هدف بعدی ایجاد ناآرامی سیاسی و جفرافیایی و نیز خشونت و تروریسم در لبنان است و بر این اساس تلاش می شود با بین المللی کردن تنش در لبنان، حزب الله به محاصره در آمده و مقاومت به انزوا کشیده شود.

این در حالی است که پیش از اینکه سعد حریری به عربستان فراخوانده شود، تعدادی از شخصیت های سیاسی تاثیرگذار لبنان به ریاض فراخوانده شدند که از بین آنان می توان به اشرف ریفی، سامی الجمیل و سمیر جعجع اشاره کرد.

احتمال جنگ مستقیم علیه مقاومت وجود ندارد

با اینهمه احتمال قوی این است که تهدید علیه مقاومت و ایران از چارچوب اظهارات هشدار آمیز فراتر نرود.

در این شرایط باید در نظر داشت که آمریکا و رژیم صهیونیستی خود را گرفتار گزینه های دشوار نمی کنند بلکه همواره آسان ترین راه را انتخاب می کنند.

با این توضیحات پرواضح است که احتمال متوسل شدن محور آمریکایی- صهیونیستی به گزینه جنگ مستقیم علیه محور مقاومت صفر است به ویژه اینکه اساس تعامل اسرائیل با کشورهای عربی این است که آنان را به جان یکدیگر انداخته و خود از دخالت مستقیم خودداری کند.

بنابراین احتمال اینکه اسرائیل به طور مستقیم با حزب الله وارد جنگ شود، صفر است و در این شرایط عربستان بار دیگر با اقدامات حساب نشده راهی را در پیش گرفته است که محال است اهداف مورد نظر آن را تحقق بخشد.

این در حالی است که در سطح محافل سیاسی و داخلی لبنان نیز اکنون اولویت بر حفظ انسجام و ثبات کشور و پرهیز از گرفتار شدن در دام ایجاد دسته بندی و ناآرامی در کشور است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس