شمارش معکوس برای پایان داعش

نیروهای جبهه مقاومت از محور جنوبی میدان نفتی « عکاش» موفق شدند، ترورریست های داعش را عقب برانند و با پیشروی ۳۰ کیلومتری در عمق منطقه توانستند خود را از محور غربی به شهر البوکمال برسانند.

به گزارش مشرق، روز گذشته، نیروهای جبهه مقاومت از محور جنوب شرق ایستگاه پمپاژ دوم نفتی (  T۲)  ( جنوب استان دیرالزور ) خود را به مرزهای مشترک با عراق رساندند و عملیات پیشروی را به سوی شهر البوکمال ( آخرین پایگاه تروریستی داعش در سوریه) آغاز کردند.

نیروهای جبهه مقاومت از محور جنوبی میدان نفتی « عکاش» موفق شدند، ترورریست های داعش را عقب برانند و با پیشروی ۳۰ کیلومتری در عمق منطقه توانستند خود را از محور غربی به شهر البوکمال برسانند.

از سویی دیگر، با رسیدن نیروهای جبهه مقاومت به ورودی های غربی شهر البوکمال، ارتباط با نیروهای عراقی در شمال غرب شهر القائم ( غرب استان الانبار) هم برقرار شد تا گروه تروریستی داعش به طور کامل در شهر البوکمال محاصره شود.

**برای مشاهده بهتر جزییات نقشه، روی آن کلیک کنید**

عملیات پاکسازی شهر البوکمال ( آخرین پایگاه داعش در سوریه) از ساعتی قبل آغاز شد و  نیروهای جبهه مقاومت در گام نخست با انجام حملات گسترده از محور جنوب غرب شهر موفق شدند منطقه نظامی « دفاع جنوب غرب» و منطقه « وادی علی» را از اشغال تروریست های داعش خارج کنند.

با پاکسازی این دو منطقه، نیروهای جبهه مقاومت موفق شدند وارد محله های غربی شهر البوکمال شوند؛ در ادامه نیروهای جبهه مقاومت با پشتیبانی جنگنده های روسی توانستند با آزادسازی بخش های وسیعی از غرب شهر خود را به شرق البوکمال برسانند.

در شرق شهر البوکمال، عملیات پاکسازی محله های « الطوبیه، القوتوف، العیس و سکاریه» در دستور کار قرار گرفته است؛ در حال حاضر ۷۰ درصد شهر البوکمال از اشغال تروریست های داعش خارج شده و به کنترل نیروهای جبهه مقاومت در آمده است.

یک منبع میدانی در شهر البوکمال در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: اگر نیروهای جبهه مقاومت بتوانند مواضع خود را در مناطق آزاد شده حفظ کنند، شهر البوکمال تا پایان امشب به طور کامل پاکسازی می شود.

این منبع میدانی افزود: تروریست های داعش خود را برای انجام ضد حملات آماده می کنند و درصدد هستند مناطق آزاد شده شهر را دوباره به اشغال در بیاورند اما نیروهای جبهه مقاومت آماده واکنش به این حملات هستند.

به گزارش مشرق، با پاکسازی های صورت گرفته، تروریست های داعش در جنوب ایستگاه نفتی پمپاژ دوم و محور غربی شهر القائم عراق در مساحتی حدود ۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر مربع که اغلب بیابانی هستند، محاصره شده اند؛ در این محور فقط چند منطقه کوچک به نام های « البعاجات، طار بنیه، وادی دویلخه، وادی نقش الوعر، وادی الوعر و سد الوعر » تحت اشغال داعش است.

از محور شمال شرق استان دیر الزور هم خبر می رسد، نیروهای دموکراتیک کرد موفق شدند با مقاومت محدود تروریست های داعش، شهر « البصیره» را به تصرف خود در بیاروند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۷
    72 2
    اللّهُمّ عَجِّلْ فَرَجَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ انْصُرْ شِیعَةَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَهْلِکْ أَعْدَاءَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ ارْزُقْنا رُؤْیَةَ قَائِمِ آلِ مُحَمَّدٍ وَ اجْعَلْنا مِنْ أَتْبَاعِهِ وَ أَشْیَاعِهِ وَ الرَّاضِینَ بِفِعْلِهِ بِرَحْمَتِکَ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ
  • عباس IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۷
    47 3
    نصر من الله و فتح القریب
  • IR ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۸
    6 1
    الحمدالله
  • عباس IR ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۸
    1 5
    هر چی بیشتر داعش از بین بره فشار برای وارد کردن جانشینش به میدان بیشتر خاهد شد ، آیا آن جانشین کیست ؟ قطعا شرایط طوری نشون میده اسرائيل از نابودی تروریزم و رسیدن محور مقاومت به مرزهای خودش سخت آزرده شده و این اتفاق باعث می شود شیطان اکبر آمریکا و نوچه هایش تیر نهایی ترکش خود را رها بکنند ، هنوزم فراموش نکردیم پارسال نزدیکای ماه رجب بود که یک ارتش زرهی شورشی خون خوار قد یک کشور با انبوهی نفرات و امکانات در نزدیکی های مرز اردن مستقر بودن و دنبال ساعت صفر حمله به سوریه ... همچنین بالگردهای جنگی سوپر کبرا و آپاچی و تانک های چیفتن و آبرامز و مرکاوو و کلی تجهیزات پیشرفته و ماشین های جنگی که صف کشیده بودند و اموزش های نظامی توسط مستشاران انگلیسی فرانسوی امریکایی در خاک اردن ، که در صورت پوشش هوایی توسط شیطان اکبر ( امریکا ) و داعش سفید ( عربستان ) خطرناک ترین مسئله خواهند شد ، برای زدن و نابود کردن این تجهیزات دست کم به 300 فروند سوخوی جنگی نیاز هست و همچنین حمایت هوایی پر قدرت از سامانه‌های اس 300 و 400 و جنگنده‌های رهگیر محافظ هوایی نظیر سوخوی 35 و میگ 31
  • محمد GB ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۸
    2 1
    الان که این نظر رو ارسال میکنم. 100 درصد آزاد شد
  • ms.bd IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۸
    7 1
    حالا بسوزید منافقین داخلی
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۸
    2 1
    اللّهُمّ عَجِّلْ فَرَجَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ انْصُرْ شِیعَةَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَهْلِکْ أَعْدَاءَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ ارْزُقْنا رُؤْیَةَ قَائِمِ آلِ مُحَمَّدٍ وَ اجْعَلْنا مِنْ أَتْبَاعِهِ وَ أَشْیَاعِهِ وَ الرَّاضِینَ بِفِعْلِهِ بِرَحْمَتِکَ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۸
    3 1
    ابان، ماه پایانی داعش در سوریه و عراق است.
  • حسن IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۸
    1 1
    با انجام حلقه های محاصره نسبتا کوچک (نسبت به کل مناطق اشغالی) که داعشی ها رو مجبور به تخلیه اون مناطق میکنه طوری برنامه ریزی کنید که داعشی ها به شرق فرات فرار کنن( در غرب اشغالی عراق نیز همزمان باید این برنامه پیاده بشه که جای دیگری بجز شرق فرات در سوریه برای داعشی ها باقی نماند) . اونوقته که کردها بطور غیرمستقیم و توسط داعشی ها از مناطق نفتی شرق فرات عقب رانده میشن... این طرح عالیه.
  • بهروز ترک IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۸
    4 1
    زنده باد ایران اسلامی عزیز.زنده باد محور مقاومت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس