تخلیه کلیسایی در بارسلونا

بر اثر تیراندازی در یک کلیسا در منطقه «سادرلند اسپرینگز» تگزاس ده‌ها نفر کشته و زخمی شده‌اند. پلیس، هویت عامل حادثه خونبار تگزاس را منتشر کرد.

به گزارش مشرق،  رسانه‌های آمریکایی یکشنبه شب از کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر در جریان تیراندازی در کلیسایی در نزدیکی شهر «سن آنتونیو» تگزاس خبر دادند.

به نوشته سایت شبکه «ان‌بی‌سی»، مردم در حال برگزاری مراسم دعاخوانی روز یکشنبه بوده‌اند که یک فرد مسلح به آنها حمله کرده است.

شاهدان می‌گویند مهاجم با تجهیزات کامل نظامی وارد کلیسا شده و بدون هدف مردم را به رگبار بسته است.

بنا بر اعلام پلیس، در این حادثه دستکم 27 نفر کشته و 27 تن هم زخمی شده‌اند. چند کودک، از جمله یک کودک 2 ساله هم در این تیراندازی هدف قرار گرفته‌اند. ظاهرا دختر 14 ساله کشیش این کلیسا نیز در میان کشته شدگان این حادثه است.

«آلبرت گامز» کمیسر پلیس «ویلسون کانتی» در این باره به «سی‌بی‌اس» گفت: «واقعا حادثه دردناکی اتس. حتی قادر به توصیف آن نیستم. حتی نمی‌توانیم به درون کلیسا نگاه کنیم.»

مهاجم بعد از چند دقیقه درگیری با پلیس، کشته شده است. از انگیزه و هویت مهاجم خبری منتشر نشده است.

به گفته شاهدان، مهاجم چند بار خشاب اسلحه خود را تعویض کرده و به تیراندازی ادامه داده است. 

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا که از حامیان حمل آزادانه سلاح است، ساعتی بعد از انتشار خبر تیراندازی، با وجود سفر به شرق آسیا در توییتر نوشت: «خدا به مردم سادرلند اسپرینگز کمک کند. اف‌بی‌آی و نیروهای انتظامی در صحنه حضور دارند. من از ژاپن، وضعیت را تحت نظر دارم.»

قانون اساسی آمریکا، حق نگهداری و حمل سلاح را به مردم این کشور داده است؛ در قانون اساسی آمریکا آمده که «داشتن یک نیروی منظم شبه نظامی مردمی برای امنیت یک کشور آزاد ضروری است و حق مردم برای حمل و نگهداری اسلحه، نباید نقض شود.»

دست کم ۳۰ درصد از مردم آمریکا مسلح هستند؛ اگرچه تنها ۴.۴ درصد از جمعیت مردمان زمین در آمریکا زندگی می‌کند، اما حدود نیمی از همه اسلحه‌های غیرنظامی جهان در آمریکا نگهداری می‌شود.

هر چند بسیاری از سیاسیون و مردم آمریکا مخالف آزاد ماندن حمل سلاح و حامی پایان یافتن حملات خونین در کوچه و خیابان هستند، اما «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا حامی سرسخت حفظ حق نگهدرای سلاح برای آمریکایی‌هاست.

فقط در سال ۲۰۰۹، حدود ۳۱۰ میلیون قبضه سلاح گرم در آمریکا خرید و فروش شد. آمار سال ۲۰۱۴ مراجع درمانی آمریکا نشان می‌دهد که تیراندازی با سلاح گرم، یازدهمین عامل مرگ و میر در آمریکاست که در آن سال ۳۳ هزار و ۵۴۹ نفر را به کام مرگ کشاند.

واکنش مقامات ارشد آمریکا و جهان به حادثه خونین تگزاس

«هیثر نوئرت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته است: «فکر ما پیش مردم تگزاس است. به خانواده‌های قربانیان تسلیت می‌گویم و برای زخمی‌شدگان این حادثه دعا می‌کنم».

«کاملا هریس» سناتور ایالت کالیفورنیا نیز در پیامی دیگر تأکید کرد: «خشونت احمقانه اسلحه جامعه دیگری را از هم پاشید... این بار در یک کلیسا. کی قرار است اعتراف کنیم که دیگر بس است؟»

«برنی سندرز» سناتور آمریکایی و کاندیدای دموکرات در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا نیز گفت: «فکر من پیش قربانیان ساترلند اسپرینگز و عزیزان آنهاست. هیچ جامعه‌ای نباید با چنین تراژی‌ای مواجه شود».

«تیم رایان» نماینده کنگره آمریکا: «اخبار تکان‌دهنده از ساترلند اسپرینگز،‌تگزاس. قلب من به خاطر کسانی که در این خشونت بی‌رحمانه کشته شدند، شکست. برای آنها دعا می‌کنم.»

«جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا: «مردم کانادا با قربانیان تیراندازی مرگبار امروز در کلیسای تگزاس همدردی کرده و به خانواده‌های آنها تسلیت می‌گویند. امیدواریم شاهد بهبود کامل زخمی‌شدگان باشیم».

به گزارش بی‌بی‌سی، گزارش شده که مرد مسلح ساعت ۱۱:۳۰ ظهر وارد کلیسا شده و شروع به تیراندازی کرده است.

گزارش های اولیه حاکی بود که حداقل ۲۷ نفر کشته شده اند اما شمار کشته ها هنوز دقیقا معلوم نیست.

پلیس می‌گوید ضارب را کشته است. حادثه در شهر سادرلند اسپرینگز تگزاس اتفاق افتاده که فقط ۴۰۰ نفر جمعیت دارد.

یک خبرنگار محلی حاضر در محوطه کلیسا نوشته که مردم در حیاط منتظر هستند تا از عزیزانشان خبر بگیرند.

تصاویر نشان می‌دهد پلیس منطقه را بسته است و هلی‌کوپترها اطراف کلیسای فرست باپتیست در ساترلند اسپرینگز مشغول پرواز هستند.

پلیس گفته با وجود آنکه تصور می‌شود، ضارب فقط یک نفر بوده است، احتمال‌های دیگر را هم در نظر دارد.

آلبرت گامز مقام پلیس در محل شمار کشته ها را ۲۷ نفر ذکر کرد: "جزییات هنوز تا حدودی مبهم است اما آنچه من اکنون می توانم براساس آنچه به من گفته اند بگویم این است که ۲۷ نفر کشته شده اند و بیش از ۲۰ یا ۲۵ نفر زخمی شده اند. همچنین گفته شده که فرد مهاجم کشته شده است."

مردم محل می گویند که معمولا حدود ۵۰ نفر در این مراسم شرکت می کنند. گزارش رسانه های محلی حاکیست که کودکان هم در میان کشته ها هستند.

دفتر کلانتری به شبکه سی ان ان گفت که فرد مهاجم بعد از یک تعقیب و گریز کوتاه تا کانتی گوادولوپ (بخش) همجوار در شمال کشته شد.

سادرلند اسپرینگز شهری کوچک در تگزاس با چهارصد نفر جمعیت است

اما یک سخنگو گفت معلوم نیست که او به دست پلیس کشته شده یا خودکشی کرده است.

کری ماتولا یک شاهد عینی به شبکه ان بی سی گفت: "ما صدای شلیک یک سلاح نیمه خودکار را شنیدیم... ما فقط ۵۰ متر از کلیسا فاصله داریم."

"این یک جای خیلی کوچک است برای همین همه کنجکاو بودند ببینند چه خبر است."

"سادرلند اسپرینگز" یک جامعه کوچک در حدود ۵۰ کیلومتری شمال شرقی سن آنتونیوست.

ماموران شعبه اف بی آی در سن آنتونیو در این محل مستقر شده اند و هنوز سرنخی از انگیزه مهاجم در دست نیست.

گرگ ابت فرماندار تگزاس ضمن همدردی با زخمی ها و خانواده های کشته ها گفت جزییات بیشتر به زودی منتشر خواهد شد.

این تیراندازی یک ماه بعد از کشتار لاس وگاس اتفاق می افتد. در آن حمله یک مرد به شدت مسلح از داخل هتلی در لاس وگاس به سوی تماشاچیان یک کنسرت موسیقی آتش گشود و ۵۸ نفر را کشت و صدها نفر را زخمی کرد که مرگبارترین حمله از این نوع در تاریخ معاصر آمریکا بود.

ماموران اف بی آی و پلیس در محل

هویت عامل حادثه خونبار تگزاس

پلیس، هویت عامل حادثه خونبار تگزاس را منتشر کرد.

«دوین پاتریک کلی»، 26 ساله عامل این حمله بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمود IR ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
    23 5
    خوبه که ترامپ از ژاپن حادثه رو تحت نظر داره. آخه سیب زمینی زیرنظر گرفتن اوضاع چه چیزی رو عوض میکنه? چولمن
  • IR ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
    26 11
    مرگ بر امریکا
    • پیمان GB ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
      12 3
      و مرگ بر حامیان کدخدا
    • پیمان GB ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
      10 1
      دست هر نفر یه تفنگ. انگار اسباب بازی! خدا رو چه دیدی شاید امریکا با این همه قدرت بشه سوریه و هر ایالتی اعلام استقلال کنه. همشون هم ار بارزانی با سواد ترن!
  • مهشید IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
    21 5
    آزادی آزادی که میگن یعنی این ؟ یعنی هر چند وقت یکبار یک الاغی حمام خون راه بندازه ؟
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
    21 1
    واقعاً دنیا داره به چه سمت و سویی میرود ؟ آرزو میکنم هیچ جای دنیا جنگ و خونریزی نباشد و تمامی ساکنین این کره خاکی در صلح آرامش زندگی کنند .
    • IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
      11 0
      ارزوی خوبیه.ولی ارزو کردن به تنهایی چیزی را عوض نمی کنه.
  • بی نشان IR ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
    8 0
    شایدم کار خود امریکاست تا افکار عمومی مردم امریکا رو بر ضد اسلام تهییج کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس