کد خبر 79523
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۱

مدیر کل پیش‌بینی سازمان هواشناسی از آغاز دور جدید بارش‌ها در تهران خبر داد و گفت: بارش‌ها تا یکشنبه هفته آینده در استان‌های‌ کشور ادامه دارد و در روز یکشنبه به سبب بارش متناوب باران و برف در کشور از جمله تهران و 13 استان کشور آبگرفتگی معابر عمومی و اختلال در تردد جاده‌ای پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش مشرق، عبدالرضا امیدوار شهری در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: طی 24 ساعت آینده سامانه بارشی در جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس، دامنه‌های جنوبی البرز، نواحی مرکزی، سواحل شمالی و در برخی مناطق شرق کشور فعال است از این رو ابرناکی، بارش باران و در مناطق سردسیر بارش برف و گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: از بعدازظهر پنج‌شنبه تا ظهر شنبه بارش‌ها در سواحل شمالی کشور، به ویژه در غرب دریا تشدید شده
و دریای خزر مواج می‌شود و در دامنه جنوبی زاگرس بارش‌ها به تنماوب ادامه خواهد داشت.

امیدوار گفت: همچنین در این مدت در نوار شمالی کشور دمای هوا کاهش خواهد داشت؛ از روز شنبه مجدداً در استان های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، سواحل شمالی، تهران و شمال شرق بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود و بارش‌ها در دامنه‌های جنوبی و مرکزی زاگرس شدت بیشتری دارد.

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی اظهار داشت: آسمان تهران در روز چهارشنبه 25 آبان نیمه ابری تا ابری در پاره‌ای نقاط بارش باران و در ارتفاعات بارش برف گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود و بیشینه و کمینه دما 15 و 8 درجه سانتیگراد است.

وی بیان کرد: آسمان تهران فردا نیمه ابری در ارتفاعات بارش پراکنده و وزش باد همراه است و بیشینه و کمینه دما 14 و 6 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود همچنین آسمان تهران در روز جمعه نیمه ابری در اواخر وقت به تدریج ابری با بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود و بیشینه و کمینه دما 13 و 6 در جه سانتیگراد است.

امیدوار تأکید کرد: در روز پنج‌شنبه به سبب شدت بارش باران و برف در برخی نقاط استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، غرب فارس و شمال بوشهر آبگرفتگی معابر عمومی و در مناطق سردسیر استان‌های حاشیه غربی دریای خزر، اختلال در تردد جاده‌ای رخ خواهد داد.

وی گفت: از عصر شنبه و طی روز یکشنبه در استان‌های خوزستان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان، ایلام، کرمانشاه، مرکزی، همدان، قم، تهران، البرز، قزوین، و غرب اصفهان به سبب بارش متناوب باران و برف، آبگرفتگی معابر عمومی و اختلال در تردد جاده‌ای پیش‌بینی می‌شود.

امیدوار شهری خاطرنشان کرد: این شرایط در روز دوشنبه در استان‌های چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، اصفهان، گیلان، اردبیل و با شدت کمتر در استان‌های خوزستان، مازندران و خراسان رضوی نیز رخ خواهد داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس