فرمانده

فرمانده قرارگاه سایبری و تهدیدات نوین قرارگاه خاتم گفت: دشمن در جنگ سایبری که یک جنگ پست مدرن محسوب می‌شود، سه بعد زیرساخت و اطلاعات و شناخت را به صورت همزمان مورد هجمه قرار می‌دهد.

به گزارش مشرق، سردار سرلشکر مصطفی یزدی فرمانده قرارگاه سایبری و تهدیدات نوین قرارگاه خاتم، طی سخنانی در همایش پدافند غیرعامل که در تهران برگزار شد، اظهار داشت: امروز جنگ بین جبهه شیطان و جبهه حق جاری است و ما باید خودمان را هم در دفاع عامل و هم غیرعامل. آماده کنیم.

وی ادامه داد: جهان رو به جلو حرکت می‌کند و در حوزه دفاع روز به روز پیچیده تر می‌شود و لذا باید خودمان را در قبال آن آماده کنیم.

ایزدی با اشاره به تلاش دشمن برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی گفت: امروز با یک نگاه کلان به فضای نبرد شاهد ظهور کنش‌گران در ابعاد مختلف هستیم و اگر روزی فقط نیروهای مسلح مطرح بود امروز حربه تحریم را هم مشاهده می‌کنیم پس باید در موضوع دفاع عامل و غیرعامل از همه ابزار و امکانات استفاده کرد.

فرمانده قرارگاه سایبری و تهدیدات نوین قرارگاه خاتم تصریح کرد: با اشاره به طرح‌ریزی جنگ های هیبریدی در جهان اظهار داشت: دشمن در این جنگ از جنبه های مختلف مثل جنگ اطلاعاتی و اقتصادی و سایبری و ... به صحنه ورود می‌کنند و آنچه که امروز باید به آن‌ توجه کنیم این است که از همه اهرام قدرت و نوآوری و موثر و تحول در شیوه و ماهیت جنگیدن استفاده شود.

ایزدی همچنین گفت: دشمن در جنگ سایبری که یک جنگ پست مدرن محسوب می‌شود، سه بعد زیرساخت و اطلاعات و شناخت را به صورت همزمان مورد هجمه قرار می‌دهد.

وی افزود: در حوزه نیروهای مسلح دیگر فقط با جنگ سخت مواجه نیستیم بلکه جنگ با عقیده و امواج و بیولوژیک و جنگ سایبری نیز هست و  رهبری نیز در ابلاغیه به ستادکل، تاکید کردند که فضای سایبری بعنوان بعد پنجم یک قلمرو معین شود.

فرمانده قرارگاه سایبری و تهدیدات نوین قرارگاه خاتم اضافه کرد: رژیم صهیونیستی تجهیزات زیادی را در جنگ سایبری ایجاد کرده و در همه سطوح در این حوزه در حال فعالیت است و رزمایش سایبری برگزار می‌کند لذا ما هم باید هوشیار باشیم.

ایزدی افزود: امروز برخی از هواپیماهای جدید تا 80 درصد وابسته به فضای سایبری هستند و این موضوع پاشنه آشیل دشمن است و اگر آمادگی داشته باشیم می‌توانیم با دشمن از همین طریق مقابله کنیم.

وی با اشاره به سرمایه‌گذار امریکا در حوزه سایبری گفت: آنها یگان و تیم های مختلف سایبری ایجاد کرده و قدیمی‌ترین واحد سایبری امریکا در بحرین مستقر است و قطعا در مورد ایران نیز کار می‌کند و ورود استاکس نت هم شاید از همین طریق بوده باشد.

فرمانده قرارگاه سایبری و تهدیدات نوین قرارگاه خاتم تصریح کرد: ما باید خلاهای حوزه سایبری را شناخته و فرماندهی سایبری باید در نیروها ایجاد شود تا توانایی لازم برای مقابله با دشمن داشته باشیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۴
    6 0
    به امید پیروزی جبهه حق

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس