رضا روستا آزاد

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: اگر بتوانیم پول مرجع یعنی دلار آمریکا را کنار بگذاریم و با پول خودمان به معاملات و معادلات بین‌المللی بپردازیم، طبیعی است.

به گزارش مشرق، رضا روستاآزاد عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در مورد ضرورت حذف دلار از معاملات بین‌المللی اظهار داشت: در مورد دلار باید بگوییم سودی که قبلاً دولت و بانک مرکزی از دلار می‌برد، امروز به جیب بانک مرکزی دولت آمریکا می‌ریزد. 

وی در همین زمینه افزود: 200 کشوری که ذخیره دلاری دارند، پس از چاپ شدن بدون پشتوانه دلار، ارزش ذخایرشان کم می‌شود، چون دولت آمریکا بدون اینکه ارتباط خود با طلا را حفظ کند، دزدکی اسکناس و دلار چاپ کرده و ارزش دلار به همین تبع، کم می‌شود، بنابراین کسانی که ذخایر دلاری دارند یک شبه قیمت پولشان نصف می‌شود. 

به گفته روستاآزاد، چاپ بدون پشتوانه دلار موجب نفع آمریکا و ضرر همه کشورهایی می‌شود که پس‌انداز ارزی ـ دلاری دارند، بنابراین این اقدامات به این دلیل از سوی آمریکا صورت می‌گیرد که پولش را به عنوان پول مرجع در جهان تثبیت کرده است. 

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در عین حال تأکید کرد: اگر بتوانیم پول مرجع یعنی دلار آمریکا را کنار بگذاریم و با پول خودمان به معاملات و معادلات بین‌المللی بپردازیم، طبیعی است که درآمدهای نامرئی دولت آمریکا قطع خواهد شد و امروز 65 کشور دلار را از مبادلات پولی خود حذف کرده‌اند. 

وی ادامه داد: راه‌حل این است که با عراق،‌ترکیه، چین و کره جنوبی به جای دلار از این پس پول همدیگر را مبادله کنیم، یعنی هر چه به کره فروختیم به ما ریال تحویل بدهند و هرچه کره‌ای به ما فروختند وون به آنها بدهیم. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس