مصطفی تاج زاده محمدرضا عارف احمد خرم

مصطفی تاجزاده به تازگی از این گفته است که عده‌ای قصد دارند رئیس‌جمهور روحانی را «نابود» کنند.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

تاجزاده: عده‌ای می‌خواهند روحانی را نابود کنند!

مصطفی تاجزاده، فعال اصلاح‌طلب و از دستگیرشدگان فتنه سال ۸۸، به تازگی در بخشی از مصاحبه خود با سایت جماران در پاسخ به این سؤال که "برخی از اطرافیان آقای روحانی می‌گویند وی دیگر نیاز به رای مردم ندارد و می‌تواند بدون توجه به افکار عمومی کار خود را به پیش ببرد"، گفت:

«من نمی‌دانم این اطرافیان چه کسانی هستند، اما یقین دارم خود آقای روحانی این تعبیر را ندارد. علت آن هم این است که آقای روحانی از امروز تا روزی که ریاست جمهوری را تحویل دهد، با مشکلاتی مواجه خواهد شد که جز با حمایت این ملت نمی‌تواند از پس آنها برآید. اگر وضعیت کشور ما به گونه‌ای بود که رئیس جمهور می‌توانست رای بگیرد و بعد از آن بی‌اعتنا به افکار عمومی کار خود را انجام دهد، می‌توانست چنین رویکردی داشته باشد، اما در شرایط کشور ما چنین رفتاری امکان پذیر نیست«.

او افزوده است:

«دست و پای روحانی با وجود حمایت ۲۴ میلیونی بسته است، اگر احساس کنند که این ۲۴ میلیون هم دیگر از وی حمایت نمی‌کنند، نابودش خواهند کرد. اما من فکر می‌کنم که آقای روحانی در عین حال می‌خواهد تعامل لازم را هم داشته باشد. مثلا در همین ماجرای وزارت علوم، روحانی تعامل کرد، اما به این معنی نیست که بر سر حقوق دانشجویان معامله کرد. چرا که روحانی می‌داند به حمایت دانشگاه نیاز داد. به همین جهت من خوشحالم که آقای غلامی برای تحقق وعده‌های روحانی تلاش خواهد کرد.[۱]

*قضاوت درباره صحبت‌های تاجزاده را به عهده مخاطبان محترم وامی‌گذاریم.

طرفه آنکه این روزها بیشترین صدای انتقاد و اعتراض علیه رئیس‌جمهور روحانی، از اردوگاه اصلاح‌طلبان به‌گوش می‌رسد و تاجزاده گویا در جریان نیست که رفقای ستادی او طی روزهای اخیر، تا به انکار ائتلافشان با روحانی هم پیش رفته‌اند و حتی او را ناعادل می‌خوانند.

جالب آنکه حتی عبدا... ناصری، از اعضای شورای مشورتی اصلاح‌طلبان نیز به تازگی در اظهاراتی از این گفته است که روحانی اگر مختار باشد، از اصلاح‌طلبان عبور می‌کند![۲]

البته اصولگرایان نیز پیرامون بی‌دستاوردی و شکست برجام، انتقادات وسیعی را به سمت ستاد مشترک اعتدال و اصلاحات روانه کرده‌اند اما آدرس صاحبان اعتراضات بنیان برافکن و ناجوانمردانه که روزگاری می‌گفتند ما فدائیان روحانی هستیم اما امروز متعرّض او شده‌اند و حتی عنوان می‌کنند که مسئولیت اقدامات دولت بر عهده آنها نیست[۳] را بایستی در اردوگاه اصلاحات جست نه در جای دیگر.

***

نامه شورای نگهبان فاقد اعتبار است!

خودمختاری «سفید» در مقابل شورای نگهبان...

غلامعلی سفید، فعال اصلاح‌طلب و رئیس شورای شهر یزد به تازگی در بخشی از یک مصاحبه با سایت جماران درباره پرونده تعلیق عضویت یک زرتشتی در شورای شهر یزد، با تاکید بر اینکه این حکم تعلیق را اجرا نمی‌کند! گفت:

«برداشت من این است که این حکم عدالت‌خواهانه نیست و  با آزادی منافات دارد؛ در همین حال آرای مردم را تحقیر کرده است. من نمی‌توانم این حکم را اجرا کنم اگر کسی می‌خواهد این کار را انجام دهد خودش می‌داند. من نمی‌توانم چنین کاری کنم و تا به حال نیز این کار را نکردم.»

او همچنین با تکرار یکی از واگویه‌های لیدر منزوی اصلاحات مبنی بر اینکه "اگر دین در برابر آزادی و عدالت قرار گیرد، شکست می خورد"! افزوده است: اینکه یک نفر در کل شوراهای شهر کشور زرتشتی باشد مگر تا چه حد می‌تواند به دین و شرع آسیب رساند که این هتک حیثیت را از وجهه جمهوری اسلامی در دنیا ایجاد کردند.

سفید در بخش دیگری از صحبت‌های خود نیز می‌گوید:

«شورای نگهبان پیش از انتخابات به مسئولین اجرایی نامه‌ای نوشتند و خواستار رد صلاحیت آقای نیکنام شدند. اما روسای استانداری و فرمانداری نیز قائل به اجرای این حکم نشدند و گفتند چنین نامه‌ای فاقد اعتبار است. رئیس مجلس نیز گفته است قانون انتخابات وجود دارد و نباید خارج از آن عمل کرد. دولت و مجلس بعنوان مجری و ناظر چنین مساله‌ای را رد کردند. شورای نگهبان حق دخالت در انتخابات شوراها را ندارد زیرا نظارت بر انتخابات شورای شهر بر عهده مجلس است.»[۴]

*مشخص نیست هیئت‌های اجرایی و نظارت در انتخابات شورای شهر، چه ملاک‌هایی برای تأیید صلاحیت دارند که مردم گاهی مجبور می‌شوند چنین موضع‌گیری‌های عجیبی را از جانب برخی اعضای شورای شهر در برخی شهرستان‌های کشور بشنوند؟!

آقای «سپنتا نیکنام» به همان دلیلی با تفسیر شورای نگهبان از قانون، نمی‌تواند عضو شورای شهر باشد که آقای سفید می‌تواند عضو باشد.

از طرفی مشکل قضیه اینجاست که رئیس شورای شهر یزد از برداشت خود از مُرّ قانون سخن می‌گوید و گویا نمی‌داند که نه تنها برداشت شخص وی، که برداشت هیچیک از مقامات دیگر کشور هم در مقابل رأی و نظر شورای نگهبان مسموع نیست و طبق اصل چهارم قانون اساسی، این شورای نگهبان است که بایستی نظر و برداشت خود را درباره اسلامی بودن یا نبودن تمام قوانین کشور اعلام کند.

صحبت‌های تند این فرد که بیشتر یک تجدید بیعت با جریان فتنه و لیدر اصلاح‌طلبان به نظر می‌رسد همچنین در حالی است که حتی سران قوا هم نمی‌توانند در برابر رأی قانونی شورای نگهبان «أنا رجل» بگویند؛ چه برسد به یک عضو شورای شهر!

البته در هنگامی که برخی چهره‌های کشور با یک محاسبه غلط در برابر رأی شورای نگهبان موضع‌گیری می‌کنند و پس از دریافت تذکر هم از جبران مافات استنکاف می‌کنند؛ یقینا از یک عضو شورای شهر در یکی از شهرستان‌های کشور انتظار موضع‌گیری منطبق با منطق و عقلانیت نخواهد رفت...

***

«اوج فقر» با موبایل اسمارت...

زنی که در نمایشگاه مطبوعات همه را فریب داد!

چند روز قبل ویدئویی از حاشیه نمایشگاه مطبوعات تهران در شبکه‌های مجازی منتشر شد که در آن، زنی بچه به بغل در حالی که یک موبایل هوشمند هم به دست دارد از اوضاع بد اقتصادی خود شکایت می‌کند.

این زن در صحبت‌های خود اینطور می‌گوید که «من ۳ ماه است که در چادر زندگی می‌کنم»، «کدام آخوند در ایران هست که خانه نداشته باشد»، «کربلا تو ایران است، بیایید برای گرسنگی بچه‌ها سینه بزنید»، «چرا مرا تهدید کرده‌اند که اگر حرف بزنی تو را می‌کشیم!» و...

این ویدئو در شبکه‌های مجازی بازتاب فراوانی داشت و افرادی در رسانه‌های ضد انقلاب و حتی رسانه‌های خودی، آنرا سند شیوع فقر و فساد در ایران معرفی کردند!

در این میان، «حسن شمشادی» خبرنگار با سابقه صدا و سیما نیز این ویدئو را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد تا به گفته خود بتواند برای این زن از سوی خیّرین کمکی فراهم کند.

او اما ۲ روز قبل، ضمن باز نشر همین ویدئو نوشت: این خانم یک کلاهبردار حرفه‌ایست...

شمشادی در توضیح خبر خود نیز نوشت:

«چند روز پیش این ویدئو رو از اون جهت منتشر کردم تا اطلاعی درباره‌اش کسب کنم و چنانچه واقعا چادرنشین و مشکل‌دار هستن؛ بتونیم پیداشون کنیم و کمکی از روی انسانیت به او و بچه‌هاش داشته باشیم...

در این باره دوست ارجمندی؛ ساعتی پیش این پیام رو فرستادند که عینا منتشر می‌کنم...

سلام

در خصوص اون خانم که پست اظهاراتش در نمایشگاه مطبوعات رو گذاشتید باید خدمتتون عرض کنم ایشون به نام م.ش یه جاعل کلاهبردار هست که از خیریه‌ها و افراد خیّر کلاهبرداری میکنه و قریب به دوماه پیش در خیریه مهر علوی که حقیر عضو هیئت امنای اون هستم با ارایه مدارک نادرست و دروغ قریب به ۳۰ میلیون کمک دریافت کرد.

با پیگیری‌های اخیر ما مشخص شد موارد مشابه و متعددی هست که ایشون مردم رو فریب داده.

بنده خودم وکیل دادگستری هستم و خیریه ما به زودی علیه ایشون طرح شکایت خواهد کرد.»

*قبل از این و در جریان فتنه سال ۸۸ نیز، ستاد تبلیغاتی میرحسین موسوی، فیلمی را از تظلّم یک زن ستم‌دیده منتشر کرد و البته بعداً مشخص شد که این زن یک بازیگر تئاتر است و قضیه از اساس یک پروژه تبلیغاتی بوده است.

با تمام این شفاف‌سازی‌ها اما از دستگاه‌های نظارتی و امنیتی و ایضاً از خواص کشور انتظار می‌رود پیش‌بینی‌های لازم را در زمینه این سیاه‌نمایی‌های خطرناک داشته باشند.

مبحث «فتنه اقتصادی» و تلاش دشمن برای ایجاد آن در ایران اسلامی با ابزار سیاه‌نمایی از اقتصاد و مفسدنمایی از نظام اسلامی نیز طی سال‌های اخیراً بارها مورد اشاره رهبر انقلاب و برخی خواص کشور قرار گرفته است.[۵]

اصرار بر سیاه‌نمایی اقتصادی و مفسدنمایی در حالی است که اقتصاد ایران در جایگاه هجدهمین اقتصاد جهانی قرار دارد و نرخ بیکاری در ایران نیز اولاً تنها ۶ درصد از میزان استاندارد بیکاری در جهان بالاتر است و ثانیا اکثریت این میزان بیکاران نیز در وضعیت بحرانی نیستند. (شاهد مثال آنکه بخش اعظمی از پیشنهادات وزارت کار به کارجویان پذیرفته نمی‌شود.)

همچنین ایران اسلامی در زمینه تأمین امنیت و خوراک مردم نیز در تنگنا قرار ندارد و تحریم‌ها هم طبق اعلام عمده‌ای از کارشناسان کشور، هیچگاه اثری بیش از ۳۰ درصد بر اقتصاد کلان ایران اسلامی نداشته‌اند.

مسئله مفسدنمایی از نظام اسلامی، فاز دیگری است که با وجود پرچمداری مقام معظم رهبری و اثبات عزم نظام اسلامی با مفسدین؛ اما در دستور کار جریان فتنه قرار دارد.

در حالی که در مقوله فساد باید دانست امر فساد به دلیل ارتباط مستقیم با نفسانیت انسان‌ها همواره و حتی در دولت امام معصوم هم ممکن الوقوع است (کما اینکه در دولت امام مجتبی(ع) از جانب برخی چهره‌های سست‌عنصر روی داد) و گناه اصلی در این زمینه برخورد نکردن با فساد است نه وقوع آن!

امری که نظام اسلامی علم‌دار مبارزه با آن است و اثبات کرده است که در این زمینه اهل مماشات و مداهنه نیست.

(گفتنیست، تاکنون در مواردی، رسانه‌های کشور و حتی صدا و سیما اقدام به انعکاس وضعیت خانواده‌های محروم کرده‌اند و کمک‌های شایانی برای این خانواده‌ها ایجاد شده است.)

***

1_http://www.jamaran.ir/fa/tiny/news-780183

2_mshrgh.ir/793034

3_mshrgh.ir/793592

4_ http://www.jamaran.ir/fa/tiny/news-778937

5_ http://fna.ir/a1k4uf

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 42
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۳
    نرخ بیکاری در ایران نیز اولاً تنها ۶ درصد از میزان استاندارد بیکاری در جهان بالاتر است و ثانیا اکثریت این میزان بیکاران نیز در وضعیت بحرانی نیستند. (شاهد مثال آنکه بخش اعظمی از پیشنهادات وزارت کار به کارجویان پذیرفته نمی‌شود.) ... اومدی سیب زمینی
    • US ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۳
      67 14
      دروغ محض، حدود 40 درصد بیکاری داریم
    • IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۳
      75 6
      ما اصلا تو ایران بیکار نداریم. همه جوونا سرکارن. بوسیله تلگرام و ...
    • IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۳
      43 2
      فقط یه وعده خیار ماست ساده 10 هزار آب میخوره بدون احتساب نونش/ اصلن یباره بگید مملکتمون گل وبلبله و دشمن داره جوسازی میکنه البته ایران برا بعضیا همیشه معدن درآمدهای میلیاردی بوده و هست و از این حیث بهترین کشوره دنیاس بدلیل نبود نظارت اقتصادیِ سالم اما برا خیلیا جهنّمِ عظماست
    • IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۳
      12 19
      شماها ظاهرا از اصلاح طلبها هم بدترین واسه سیاه نمایی. بیکاری تو ایران ۴۰ درصد بود الان جات تو جوی خیابون بود از گرسنگی و بدبختی!
    • صادق IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۳
      22 0
      خیلی از جوونها بیکارن ولی پدرشون داره خرجشون رو میده. بخاطر همینم جاشون تو جوی خیابون نیست.
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۳
    66 34
    آقای روحانی ذیگر نباید با ریسمان پوسیده ای اسهال طلبها به چاه رود
    • IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۳
      66 8
      خودش یکی از اوناست چی میگی تو
    • IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۳
      20 10
      بعد اگر کسی به شما حرفی بزند که کمی ناراحت شوید چه واکنشی دارید من از مشرق تعجب می کنم که این نظر رو منتشر کرده است این همه رهبری تاکید دارند که جناح ها به هم احترام بگذارند ماشا الله این آقا خودش هم زیر سوال برد که به اصلاح طلبان گفت: اسهال طلبان
    • IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۳
      2 0
      دوستمون درست میگه نباید بگیم اسلاخ طلبان چون آشغال طلبانه آمریکایی صحیحشه
  • IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۳
    91 29
    چرا اسناد کمک 30 ملیونی رو منتشر نمیکنید؟ اونقدر دروغ توسط رسانه ها به مردم گفته شده که حتما باید سند بدید تا مردم باور کنند. در ضمن موبایل هوشمند هم دلیل نیست. الان رفتگر ها هم موبایل هوشمند دارند. اینکه وضع اقتصاد بحرانی نیست پس چرا عربده میکشید که خزانه و صندوقها خالیه؟ چرا فریاد میزنید که حتی مشکل آب خوردن مردم باید با برجام حال بشه؟
    • IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۳
      85 33
      حتی اگر کلاهبردار بوده حرفاش حقیقت محضه
    • IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۳
      69 8
      زنه صبا هستش خیلی هم زرنگنه. من نمیگم تو کشور بی پول نداریم اما کلاهبردار هم کم نداریم
    • IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۳
      23 1
      شما چند تا گدای دغل باز میشناسین
    • IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۳
      29 9
      تو خیابانهای تهران پر شده از فقیرهای دروزغگو یکی ساعتشو میفروشه یکی میگه میخوام برم شهر یکی میگنه دوست هزار تومان بده عمل جراحی دارم
    • IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۳
      45 6
      تا دلت بخواد گدای دروغگو داریم
    • IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۳
      11 0
      رفتگرها گدان ؟!زحمت میکشن نون بازوشون رو میخورن منت کسی رو هم نمیکشن
  • زیبا احمدپور از تبریز US ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۳
    60 6
    خیریه هم شده کلاهبرداری کجا داریم میریم ما؟
  • کاوه IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۳
    60 28
    انتقام خون شهدا را از آمریکا و غربگرایان داخلی می گیریم. جرقه اش را اسهال طلبان بزنند خوشحال می شویم.
  • محمد IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۳
    تا کور شود هر حرومزاده ای که نمیتونه ببینه بازم خرج کربلا میکنیم شما هم فقط واق واق کنید
    • IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۳
      22 24
      شیعه علی ع و ال علی به دشمنش هم بی احترامی نمی کنه برادر من ...با رفتار و اخلاق پسندیده و صبر جمیل جوابشون رو بده
    • محمد IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۳
      42 16
      اتفاقا درست گفتم دشمنان علی و اهل بیت حرومزاده اند حدیث در این زمینه بسیاره
    • مهتاب IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۳
      1 0
      مطابق روایات دشمنان اهلبیت- نه افرادی که دشمن نیستند- یا زنا زاده اند یا ولد حیض یا موطؤ دبر. ابوذر در كوچه های مدینه راه میرفت و میگفت : أدبوا أولادکم علی حب علی بن أبی طالب فمن أبی فلینظر فی شأن أمه. فرزندان خود را بر محبت علی بن ابی طالب ادب کنید اگر قبول نکردند نگاه کنید ببینید مادرشان چکاره است
  • پویا IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۳
    29 0
    جناب شمشادي !!! بهتر نيست كار امداد رساني به مردم نيازمد را يك سازمان برعهده بگیرد ، که هر برای خودش و به عناوین مختلف دفتر دستک راه نیندازد ؟ خب معلومه که وقتی این سازمانهای خیریه بدون ضابطه راه اندازی میشه حکایتش میشود همان حکایت موسسات اعتبازی ، به خدا اینن مملکت قنون نداره
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۳
    42 68
    تلاش مذبوحانه مشرق برای فریب مردم
  • محمد IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۳
    84 17
    این خانم چرا از کسایی نمیگه که پولشون خرج پاتایا آنتالیا و هزار کثافت خونه دیگه میکنن این شیوه یه مشت منافقه انشاءالله مراسم اربعین هر سال باشکوه تر برگزار میکنیم تا کور شه چشم منافقین
    • IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۳
      31 7
      آنتالیا و ارمنستان و ... را کمک هم میکنند آنوفت ملتی که از حقوق ماهیانه و نون شکمشون زدن پول کربلا جور کنن برن زیارت رو میگن چرا میروید بدین فقرا گرسنه داریم و این حرفها
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۳
    15 6
    ههه منم بیکارم اما گوشی هوشمند دارم چون یکی نمیخواست داد به من
    • IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۳
      8 7
      گفته اکثرشون نه همشون! ضمنا همینه که پول شارژ گوشیتو داری ینی بحرانی نیستی جیگر
  • GB ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۳
    27 18
    برای فحشا و جشن و فساد و سفر خارجی نمیگن فقیر داریم و ملت گرسنه هستند اما بخوای بری زیارت امام حسین میگن فقیر داریم و .... خجالت بکشید مفسدین
  • US ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۳
    1 23
    پیاده رفتن ملاک نیست. برو گناه هم بکن و نماز هم نخون و دعا هم نخون هرکاری و گناهی هم دوست داشتی بکن اما ادم خوبی باش. حتی اگر حق کسی را بخوردی یا ادمی زدی هم اشکال ندارده ... ببین هدف امام حسین چه بوده ؟ هر کاری هم دوست داشی و عشتقت کشید بکن
    • محمد IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۳
      10 2
      عجب دزدی هم بکن ولی آدم خوبی باش عجب تفسیری!!
    • IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۳
      6 4
      چی زدی داداش
    • IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۳
      5 2
      پس دزدی خوبه. عجب من فکر میکردم کار بدیه. دزدی هم میکنیم اما آدم خوبی باشیم
    • IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۳
      1 5
      چرت نگو
    • IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۳
      1 3
      ... تو منطقت. آدم خوبی باش اما هر غلطی دوست داشتی بکن
  • US ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۳
    10 3
    صد سال هم پیاده بروی کربلا و برگردی هیچ چیز بهتر نمی شود . ببین هدف چه بوده ؟ ا
  • US ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۳
    2 1
    اصلاح طلبا جزدزدی بیت المال ووطن فروشی فتنه گری چه دارن که کسی بخاد نابودشون کنه -الباطل یموت بترکه -اگه مردم ایناروخوب بسناسن وازجامعه طردکنن دیگه نیاز بانجام کاری نیس-فقط خودشون مثل صهیونیستا دراثر تبلیغات خلاف واقع بزرگانشون باور کردن که ژن برترن
  • ماها IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۳
    3 3
    چرا یک ایرانی رو کلاهبردار می دونید ؟ ایرانی ها اصلا کلاهبردار نیستند و خیلی به هم رحم میکنند و جیب هم رو نمیزنند و رشوه نمیگیرند و کلاهبرداری نمیکنند و دورغ نمیگویند و خانم باز نیستند
    • IR ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۳
      1 0
      وعده ی دروغ ۱۰۰ روزه هم نمیدن
  • محمود IR ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۳
    14 0
    مشرق تو این سه تا داستان که نوشتی هر کدومش یه اعدامی داره. از این خانم کلاهبردار جاسوس اسراییل تا اون رییس شورای شهر
  • IR ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۴
    1 2
    اشتغال اشتغال اشتغال

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس