کد خبر 794292
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲
دیدار وزیرخارجه آمریکا با شاه سعودی

پس از شکست گروه های تروریستی مورد حمایت عربستان و امارات در سوریه اکنون ریاض و ابوظبی تلاش تازه‌ای را برای فتنه انگیزی در کویت آغاز کرده‌اند.

به گزارش مشرق به نقل از نشریه المنار فلسطین، دولت کویت گزارش های سری را به کشورهای عربی و غربی ارسال کرده است. در این گزارش ها بر اطلاعاتی و اسنادی که از برخی کشورهای منطقه و فرامنطقه ای به دست کویت رسیده تکیه شده است. این گزارش ها نشان می دهد امارات طرح یرا علیه کویت فراهم می کند که مملکت وهابیت عربستان هم از آن استقبال کرده است.

این طرح علیه کویت با نظارت محمد بن زاید و محمد بن سلمان در حال آماده سازی است که هدف از آن در محاصره قرار دادن کویت و فتنه انگیزی در این کشور و در ادامه تحریم این کشور همانند قطر است. کویت در این گزارش ها از ابوظبی و ریاض درخواست کرده است از این طرح ویرانگر خود علیه کویت چشم پوشی کنند.

برپایه منابع آگاهی که با نشریه المنار صحبت کرده اند دولت کویت مدت ها است که در حال آماده باش به سر می برد و از فتنه انگیزی و جنجال آفرینی های امارات و عربستان در داخل کشور نگران است.  

برپایه این گزارش ها، امارات و عربستان از موضع مخالفتی کویت در محاصره قطر و در پیش گرفتن موضع آشتی جویانه خشمگین هستند. امارات به همراه عربستان تلاش می کند درباره مسائل منطقه تصمیم گیر اصلی باشند.

به ویژه این در شرایطی است که این کشورها در ساقط کردن نظام سوریه شکست خورده اند و گروه های تروریستی مورد حمایت آنان در سوریه ناکام مانده اند اکنون تلاش تازه ای پس از شکست تلاش های گذشته آغاز کرده اند. این دو کشور با چنین اقدامی خواستار خروج از باشگاه ضعیفان و ملحق شدن به باشگاه بزرگان هستند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۲
    0 0
    اول قطر بعد کویت ، لابد بعدش هم بحرین و مصر !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس