موحدی کرمانی

آیت الله موحدی کرمانی با بیان اینکه همراهی اروپا با آمریکا نشانه خیانت است، گفت: چه بسا به عنوان سفر تجاری به ایران می آیند اما جاسوسی باشند در لباس تجارت؛ لذا مسئولان هوشیار باشند.

به گزارش مشرق، آیت الله موحدی کرمانی امروز (12 آبان) در خطبه‌های نمازجمعه امروز تهران در دانشگاه تهران، گفت: باید آمریکا را در رأس جنایتکاران بدانیم اما از اروپای همراه با این کشور نیز نباید غافل و به آنها خوش‌بین باشیم.

وی همراهی اروپا و آمریکا علیه ملت ایران را نشانه خیانت اروپا خواند و اظهار داشت: مسئولان توجه داشته باشند که ما آن کشورهای اروپایی را که برنامه‌هایشان برنامه‌های آمریکاست دشمن انقلاب اسلامی می‌دانیم.

آیت‌الله موحدی کرمانی، گفت: چه بسا بعضی از اروپاییان خائن که به عنوان سفر تجاری به ایران می‌آیند جاسوسانی در لباس تجار باشند که قصد ضربه زدن داشته باشند؛ مسئولان خیلی مراقب باشند.

وی با اشاره به اینکه طاغوت چهره خود را آشکار نمی‌سازد، بیان داشت: طاغوت می‌گوید ما می‌خواهیم مشکلات را حل کنیم در حالی که باید به فکر حل مشکلات خودشان باشند؛ به تعبیر مقام معظم رهبری باید دست چدنی را ذیل دستکش مخملی دید پس مسئولان باید در این زمینه بیدار باشند که البته هستند.

خطیب جمعه تهران با تأکید بر اینکه باید غیظ و عداوت دشمن را پشت لبخندش دید خطاب به دشمن، گفت: شما از دست نظام ما عصبانی هستید؛ عصبانی باشید و از این خشم بمیرید.

وی با توصیه مجدد به مسئولین جهت نگاه دقیق به پیشنهادهای به ظاهر خوب دشمن خاطرنشان کرد: بحمدالله ترامپ رئیس جمهور آمریکا با سخنان اخیر و ابلهانه خود ماهیت دشمن را فاش کرد که اینها چه عناصری هستند. 

آیت‌الله موحدی کرمانی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران با هشدار نسبت به هر گونه انفعال در برابر دشمن، گفت: مسئولان باید توطئه دشمنان را بشناسند تا دشمن نتواند نقشه‌های خود را به اجرا گذارد و اگر ملت بیدار باشد پیش از عملی شدن توطئه دشمن نقشه او را خنثی می‌کنند. 

وی با اشاره به 13 آبان روز مبارزه با استکبار جهانی، اظهار داشت: مبارزه با طاغوت و ایستادگی در برابر دشمن و مقاومت در برابر توطئه‌های او امری صرفاً سیاسی نیست بلکه هم سیاسی و هم دینی است و هر چند که سیاست ما عین دیانت ما است اما مبارزه با طاغوت ریشه در دین دارد.

خطیب جمعه تهران، گفت: همه پیامبران خدا برای پیاده کردن اول توحید و دوم تسلیم نشدن در برابر طاغوت مأمور شدند زیرا اطاعت از طاغوت به معنی پرستش اوست.

وی با تأکید بر اینکه سکوت و بی‌تفاوتی در برابر توطئه‌های دشمن فساد را گسترش می‌دهد، عنوان داشت: آنها که در برابر طاغوت حساسیت ندارند بدانند که این موجبات گسترش فساد را برای هر طاغوتی در هر مقطعی فراهم می‌کند و آنها همه در این فساد شریک و سهیم هستند.

آیت‌الله موحدی کرمانی با تصریح بر اینکه انسان‌ها باید مانع شیوع فساد در جامعه شوند، گفت: این جانبازی‌ها و شهادت‌ها موجب می‌شود که جلوی فساد گرفته شود و در غیر این صورت فساد، عالم‌گیر می‌شود و به تعبیر قرآن اثری از معابد یهود، نصاری و مسلمین نخواهد ماند. 

وی با یادآوری سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اگر این شهادت‌ها و جانفشانی‌ها نبود مشخص نبود سرنوشت تهران و سایر بلاد کشور به دست چه کسی می‌افتاد، در ادامه خاطرنشان کرد: گروه‌های مسئول باید برنامه‌های حساب‌ شده‌ای در برابر مفسدانی که به خود جرأت می‌دهند به بسیج و روحانیت حمله کرده و احیاناً آنان را بکشند داشته باشند تا به این جنایتکاران مجال داده نشود که مرتکب این جنایات شوند.

خطیب جمعه تهران در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه برای طاغوت‌ها فضیلت، تقوا و انسانیت نه مطرح بوده و نه آن را فهمیده و باور دارند، گفت: طاغوت‌ها به دنبال منافع خودشان هستند.

وی ادامه داد: آمریکا هر جا منافعش در خطر باشد فوراً تعهداتش را زیر پا می‌گذارد و مرحبا به رئیس جمهور کشورمان که صریحاً گفت عجیب است که آمریکایی‌ها می‌گوید بیایید دوباره مذاکره کنیم.

آیت‌الله موحدی کرمانی خطاب به دولتمردان آمریکا، گفت: نامردها! شما تعهداتتان را زیر پا گذاشتید حال می‌گویید دوباره مذاکره کنیم؟ در حالی که قرآن تکلیف ما را با این مستکبران متکبر در سوره کافرون روشن کرده است که بر اساس آن ما و مستکبران در دو فضای متفاوت هستیم زیرا ما به دنبال فضیلت، تقوا، انسانیت و خدمت به خلق هستیم اما آنها به دنبال کشتار و ضربه زدن به خلق هستند، پس آب ما و آنها در یک جوی نمی‌رود.

وی در ادامه با ذکر اینکه طبق وعده قرآن زمانی که باطل از حق ضربه خورد دیگر باقی نمی‌ماند، اظهار داشت: مگر کسی باور می‌کرد که شاه ایران به این سادگی از بین برود؟ می‌گفتند او پشتوانه جهانی دارد اما با حرکت مردم نابود شد.

امام جمعه موقت تهران خطاب به رئیس جمهور آمریکا، گفت: آقای ترامپ! منتظر روز نابودی باطل باش در حالی که حق ماندنی است و درخت آن در هر فصلی میوه خواهد داد. 

وی در خطبه دوم نماز جمعه امروز تهران با اشاره به دیدار ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با رهبر معظم انقلاب اسلامی به اقتدار نظام جمهوری اسلامی در چشم دشمنان در نتیجه این دیدار و احترام رئیس جمهور روسیه به شخص مقام معظم رهبری اشاره کرد و در ادامه با اشاره به مناسبت‌های روز نوجوان، هفته بسیج و روز دانش‌آموز و سالروز شهادت شهید حسین فهمیده، خاطرنشان کرد: گاهی باید تأمل کنیم که انقلاب چه ساخته است؟ شهید فهمیده‌ها و شهید حججی‌ها را ساخته است.

آیت‌الله موحدی کرمانی، گفت: این نوجوانان استعداد دارند که به مقامات عالیه برسند و فراوان هستند از آنان که این آمادگی را داشته باشند اما توصیه من به مسئولان دبیرستان‌ها و دانشگاه‌ها این است که این مغزها امانت‌های خدا در دست شما هستند و نباید اهمیت امانت را فراموش کنیم زیرا در دو سویه پل صراط پیوسته دو سؤال از ما مطرح می‌شود اول درباره امانات و دوم درباره رَحِم و خویشاوندی.

وی با اشاره به قدرت حافظه جوانان در ادامه عنوان داشت: نوجوانان و جوانان که در رژیم پهلوی در فرهنگ مبتذل غرب گرفتاری‌ها دیدند و دل به مادیات بسته بودند، با پیروزی انقلاب متحول شدند.

خطیب جمعه تهران در ادامه با درخواست از مسئولان جهت حفظ نظام برای رضای خدا، گفت: مردم باید بفهمند که شما مسئولان خدمتگزار آنها هستید البته که این گونه‌اید اما باید بهتر نشان دهید. از جمله برای آنها که پول‌های خود را در مؤسسات و بانک‌ها گذاشته‌اند و امروز سرگردان شده‌اند.

وی افزود: مبادا مسئولانی باشند که گرفتار دنیا باشند؛ شما که حقوق برخی مدیران را به 17 میلیون تومان رساندید آیا به فکر حقوق بیچارگان هستید؟ آیا به فکر حقوق آنها که نمی‌توانند نسخه درمانی خود را تهیه کنند و یا امکان اجاره کردن خانه ندارند و زمانی که به بانک مراجعه می‌کنند از او ضامن می‌خواهند ولی ضامنی ندارد و درمانده می‌ماند که موجب می‌شود ناله بزند و بدانید که این ناله‌ها آثار دارد چرا که ظلم فقط سر بریدن‌های داعش نیست بلکه در هر سطحی که باشد خطر دارد. 

خطیب این هفته نماز جمعه تهران، با این هشدار که مبادا در مقابل دشمن حالت انفعال به خود بگیریم، گفت: باید توطئه دشمنان را به خوبی بشناسیم و قبل از آنکه بخواهند اقدام کنند مقابله کنیم.

وی همچنین با اشاره به اجلاس سه جانبه تهران بیان داشت: این اجلاس دستاوردهای خوبی داشت که اولین آن تحکیم هر چه بیشتر روابط بود. دوم آنکه قدرت ایران مورد اعتراف دشمنان و دوستان قرار گرفت.

آیت الله موحدی کرمانی افزود: آنچه که در این دیدار موج می زد احترام پوتین به جمهوری اسلامی ایران و شخص رهبری بود. 

آیت‌الله موحدی کرمانی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت مناسبت‌های دیگر از جمله سالروز تبعید بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، شهادت آیت‌الله قاضی طباطبایی امام جمعه تبریز و حمله دژخیمان پهلوی به تظاهرات دانش‌آموزان در سال 57، درگذشت پدر سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس را تسلیت گفت.

وی با اشاره به تشییع پیکر 52 شهید نیروی انتظامی که 29 سال پیش در مناطق عملیاتی دهلران و مهران به شهادت رسیدند پس از مراسم نماز جمعه اظهار داشت: بحمدالله امروز فعالیت نیروی انتظامی برای ما جای افتخار دارد.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه امروز ارتش، سپاه و بسیج مایه افتخار هستند، گفت: خاک بر سر آنها که ارزش خدمات اینها را نشناخته‌اند و خاک بر سر آمریکا که می‌گوید سپاه تروریست است؛ در حالی که سپاه یعنی ملت ایران.

وی ادامه داد: رئیس جمهور آمریکا گفت که ملت ایران تروریست است؛ خدا شما را که سرکرده تروریست‌ها هستید نابود کند.

خطیب جمعه تهران همچنین در ادامه از خدمات و جانفشانی‌های نیروی انتظامی در حفظ امنیت مرزها و مبارزه با اشرار تجلیل کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • کارشناس IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۲
    12 16
    افرین
  • IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۲
    1 1
    روحاني داره انقلابي ميشه ها..افرين
  • IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۲
    3 2
    حالا منظورش از رییس جمهور امریکا اوباماست یا ترامپ؟؟
  • IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۲
    1 1
    حکمش چه خبر؟؟؟؟؟
  • IR ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۲
    6 1
    خداوند به نفستون گرمیت بیشتری بدهد بهمراه سلامتی وطول عمر باعزت، یار امام خامنه ای

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس