کد خبر 793705
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸
طرح دفاع مقدس

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان قم گفت:موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم کاربردی فرااستانی خواهد داشت.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، سرهنگ حسینی بیان کرد: رسانه‌ها چشم و گوش جامعه و حلقه واسطه میان مردم و مسئولین هستند از این رو در هدایت و تنویر افکار عمومی نقش موثری دارند. یکی از مسئولیت‌های رسانه این است که تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس را به نسل‌های مختلف منتقل کنند.

وی همچین اظهار کرد:از جمله فعالیت‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان قم موضوع تکمیل و احداث موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در این استان است.

حسینی توضیح داد: قم خواستگاه انقلاب اسلامی بوده است و همین باعث می‌شود که نقش ویژه‌ای داشته باشد. در سفری که مقام معظم رهبری در سال 89 به این استان داشتند مصوب شد موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در این استان ساخته شود. محتوای اصلی این موزه به نقش روحانیت و زنان اختصاص دارد. در همین راستا شهریورماه سال 91 فعالیت‌های عمرانی آن آغاز شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم با اشاره به اینکه مدت زمانی که برای تکمیل این پروژه در آن سال در نظر گرفته بودیم 24 ماه بود، بیان کرد: اما به دلیل تامین نشدن اعتبار در زمان‌های مورد نیاز متاسفانه کار با تاخیر و گاهی با توقف مواجه شد اما خوشبختانه اکنون با نگاه ویژه‌ای که استاندار، شهردار، شورای شهر و حتی نمایندگان مجلس دارند توانسته‌ایم به تکمیل پروژه سرعت ببخشیم به گونه‌ای که ساختمان اصلی این موزه صددرصد تکمیل شده است.

وی یادآور شد: موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان قم 30 هکتار مساحت دارد که ساختمان اصلی آن 8500 متر مربع زیربنا را به خود اختصاص داده است. کل پروژه حدود 70 درصد پیشرفت دارد و برآورد زمانی ما برای تکمیل نهایی سال 97 پیش بینی شده است. در نظر داریم که ساختمان اصلی و محوطه موزه همزمان با یکدیگر افتتاح شوند.

حسینی گفت: موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان قم پس از حرم مطهر و مسجد جمکران سومین نقطه مهم شهر محسوب خواهد شد و همین مساله باعث می‌شود که در توسعه اقتصادی استان قم نیز نقشی اثرگذار داشته باشد چرا که در قم از 110 کشور تبعه داریم. همچنین از جمله شهرهای که زائرپذیر است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس