کد خبر 793550
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۲
رئال مادرید

در شب دوم هفته چهارم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، رئال مادرید میهمان تاتنهام است و ناپولی از منچسترسیتی میزبانی می‌کند.

به گزارش مشرق، در دومین شب از هفته چهارم لیگ قهرمانان اروپا، امشب (چهارشنبه) 8 دیدار در گروه‌های چهارم تا هشتم برگزار می‌شود که مهمترین آنها مصاف تاتنهام و رئال مادرید در لندن و همچنین رویارویی منچسترسیتی و ناپولی در ناپل است.

تاتنهام تحت هدایت پوچتینو و کهکشانی‌های تحت هدایت زین‌الدین زیدان در شرایطی در ورزشگاه ملی انگلیسی‌ها به مصاف هم می‌روند که اوضاع‌شان از چند جهت به هم شباهت دارد. نخستین وجه شباهت آنها در کسب امتیازی در این فصل از لیگ قهرمانان اروپا است.

هر دو تیم از سه بازی قبلی‌شان در مرحله گروهی لیگ قهرمانان 7 امتیاز گرفته‌اند. آنها اما نه تنها در کسب امتیاز بلکه از نظر تفاضل گل و گل‌های زده و خورده نیز با هم برابر هستند و این بدان معناست که برنده بازی امشب نه تنها صعودش را قطعی می‌کند، بلکه راهیابی‌اش به مرحله یک هشتم نهایی به عنوان صدرنشین گروه H را  محتمل می‌کند. تاتنهام دو هفته پیش با یک امتیازی از تساوی یک بر یکش در خانه رئال مادرید گرفت نشان داد که حریف دست و پا بسته‌ای نیست و امشب با برخورداری از امتیاز میزبانی از تیمی که تا به حال بازی در ورزشگاه ومبلی را تجربه نکرده است، این شانس را دارد که باز هم از حریف نامدارش امتیاز بگیرد.

وجه شباهت دیگر این دو تیم نتایجی است که آنها این هفته در لیگ‌های‌شان گرفته‌اند، اگرچه نتیجه‌ای که در کارنامه کهکشانی‌ها ثبت شد به مراتب تعجب‌آورتر بود و اوضاع آنها را بحرانی تر کرد.

یک روز پس از آنکه تاتنهام در خانه منچستریونایتد هفته دهم لیگ برتر را با شکست یک بر صفر پشت سر گذاشت، رئال مادرید در هفته دهم لالیگا در خانه خیرونای تازه صعود کرده تن به شکستی غیرمنتظره داد و 2 بر یک باخت که این شکست فاصله میان کهکشانی‌ها با صدرنشین جدول یعنی بارسلونا را به 8 امتیاز افزایش داد. تاتنهام در حالی به منچستریونایتد باخت که برترین گلزنش هری کین را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت اما این مهاجم انگلیسی آماده شده و می‌تواند برابر رئال مادرید به میدان برود. رئال مادرید اما در شرایطی مغلوب حریف کاتالان شد که همه ستاره‌هایش را در اختیار داشت.

در حالی که تاتنهام در ورزشگاه ومبلی از رئال مادرید پذیرایی می‌کند، در دیگر بازی گروه، بورسیا دورتموند در ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک میزبان  آپوئل نیکوزیای قبرس است. دورتموندی که در این فصل همچون رقیب قبرسی‌اش تنها یک امتیاز گرفته، روی کاغذ هنوز برای صعود شانس دارد اما فاصله 6 امتیازی‌اش با رئال مادرید و تاتنهام کار این تیم برای راهیابی به مرحله بعد را بسیار سخت کرده است.

در دیگر بازی مهم، تنها یک امتیاز دیگر کافی است تا منچسترسیتی جواز صعود به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا را کسب کند. مردان پپ گواردیولا که تا کنون هر سه بازی خود از جمله بازی خانگی دو هفته پیش برابر ناپولی را برده‌اند، با 9 امتیاز در صدر جدول قرار دارند و این بدان معناست که با گرفتن یک تساوی از بازی امشب‌شان در خانه ناپولی، ورزشگاه سن‌پائولو می‌توانند به مرحله یک هشتم نهایی صعود کنند. این بازی اما برای ناپولی حکم بازی مرگ و زندگی را دارد چون نبردن آن در خوشبینانه‌ترین حالت این تیم را 4 امتیازی می‌کند و در رده سوم جدول نگه می‌دارد، در حالی که شاختار دونتسک اوکراین رده دومی شانس زیادی برای کسب پیروزی در بازی خانگی امشب خود برابر فاینورد هلند دارد.

برنامه ادامه بازی‌های هفته چهارم به شرح زیر است:

چهارشنبه 10 آبان 96، ساعت 23:15

گروه E
لیورپول - ماریبور
سویا - اسپارتاک مسکو

گروه F
ناپولی - منچسترسیتی
شاختار - فاینورد

گروه G
بشیکتاش - موناکو، ساعت 20:30
پورتو - لایپزیگ

گروه H
بوروسیا دورتموند - آپوئل
تاتنهام - رئال مادرید

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس