کد خبر 793328
تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶
فیس بوک

در پی فشارهای فزاینده کنگره، توئیتر و فیس‌بوک ضمن محدودکردن فعالیت نهادهای مرتبط با روسیه در این شبکه‌ها، از شواهدی سخن می‌گویند که حاکی از دخالت مسکو در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته آمریکا است.

 به گزارش مشرق به نقل از ای‌بی‌سی نیوز، فیس‌بوک، بزرگترین شبکه اجتماعی جهان، قرار است امروز سه‌شنبه برای اولین بار محتواها و مطالب  مرتبط با روسیه را که احتمالا ۱۲۶ میلیون آمریکایی طی رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری سال گذشته این کشور در معرض آن قرار گرفته‌اند، ‌ منتشر کند.

انتظار می‌رود کالین استرچ، مشاور ارشد فیس‌بوک یافته‌های این شرکت را امروز سه‌شنبه در نشست استماع کمیته قضایی سنا مطرح کند، کمیته‌ای که در حال بررسی مسئله دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته این کشور است.

فیس‌بوک به شدت از سوی کنگره آمریکا تحت فشار است تا درباره فعالیت‌های سیاسی در این شبکه اجتماعی شفافیت بیشتری داشته باشد. انتظار می‌رود که استرچ در جلسه کمیته قضایی سنا بگوید که بررسی‌های داخلی فیس‌بوک به یافتن حساب‌های کاربری جعلی مرتبط با یک شرکت روسی منجر شده است که طی سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ بیش از ۸۰ هزار مطلب (پست) را منتشر کرده است.

به نظر می‌رسد این مطالب در معرض دید ۲۹ میلیون کاربر قرار گرفته است، با این حال، ممکن است به خاطر فعالیت کاربران، به گستره مخاطبانی بالغ بر ۱۲۶ میلیون نفر نیز رسیده باشد.

در سپتامبر گذشته بود که فیس‌بوک اذعان کرد (فرصت انتشار) تبلیغاتی سیاسی به ارزش بیش از ۱۰۰ هزار دلار را به شرکتی مستقر در روسیه - به نام «آژانس تحقیقات اینترنتی» - فروخته است، شرکتی که حدودا بیش از ۳ هزار تبلیغات سیاسی تولید کرده است.

طبق گزارش ای‌بی‌سی نیوز، کالین استرچ به کنگره خواهد گفت که حدود ۱۱.۴ میلیون نفر دستکم یکبار تبلیغات سیاسی مرتبط با روسیه را مشاهده کرده‌اند.

این تبلیغات، صفحات کاربری جعلی فیس‌بوکی را تبلیغ می‌کرد که بیش از ۸۰ هزار قطعه مطلب را طی ژانویه ۲۰۱۵ تا آگوست ۲۰۱۷ تولید کرده‌اند.

این ۸۰ هزار مطلب منتشر شده برابر با «یک بیست‌وسه هزارم» مطالبی است که طی این بازه زمانی در این شبکه اجتماعی تولید شده‌اند.

انتظار می‌رود که استرچ در جلسه استماع کنگره بگوید «هرچند میزان این مطالب تنها کسر کوچکی از تمامی مطالب (منتشر شده در) فیس‌بوک است، اما هر میزانی (از آن) بسیار زیاد است. این حساب‌های کاربری و صفحات، سیاست‌های فیس‌بوک را نقض کرده‌اند - و به همین علت آن‌ها را حذف کرده‌ایم، و چنین کاری را با تمامی فعالیت‌های نادرستی که پیدا کنیم انجام می‌دهیم».

در همین راستا، توئیتر نیز در یک اقدام غیرمعمول، از هفته گذشته دیگر به راشاتودی و اسپوتنیک - دو رسانه روسی - اجازه تبلیعات در این شبکه اجتماعی را نمی‌دهد، تصمیمی که به گفته توئیتر در نتیجه استفاده این دو رسانه از این تبلیغات برای «مداخله در انتخابات به نمایندگی از دولت روسیه» بوده است.

توئیتر نیز مجموع ۲۷۵۲ حساب کاربری مرتبط با شرکت روسی «آژانس تحقیقات اینترنتی» را یافته است، که رقم آن ۱۰ برابر آن چیزی است که پیشتر گمان می‌رفت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس