امیر سرتیپ روزخوش

سخنگوی رزمایش هوایی ارتش با اشاره به شرکت پهپادهای شناسایی و مهاجم در عملیات بمباران و عکسبرداری از منطقه گفت: در این مرحله از بمب‌های هوشمند ارتقا یافته و بمب‌های نقطه زن جنگی استفاده خواهد شد.

به گزارش مشرق، امیر مسعود روزخوش فرمانده پایگاه هوایی اصفهان و سخنگوی هفتمین رزمایش فدائیان حریم ولایت که در منطقه عمومی اصفهان در حال برگزاری است  درخصوص انجام تمرین پروازهای برد بلند توسط جنگنده های نهاجا اظهار داشت: با توجه به امکان سوخت‌گیری در هواپیمایمان ازجمله تامکت (F-14) هیچ محدودیت بردی را نمی‌توانیم برای آن قائل شویم و همانطور که در زمان دفاع مقدس جنگنده‌های ما به پایگاه H3 حمله کردند الان هم بیشتر از آن می‌توانیم انجام دهیم.

روزخوش تاکید کرد: ما در چندین مرحله سوخت‌گیری می‌توانیم خودمان را به دورترین نقطه هم برای عملیات برسانیم. 

سخنگوی رزمایش هوایی ارتش در خصوص مرحله پایانی این رزمایش که فردا صورت می‌گیرد نیز گفت: در این مرحله از بمب‌های هوشمند ارتقا یافته و بمب‌های نقطه زن جنگی استفاده می‌شود. ما امروز نیز اهداف فرضی را با تسلیحات مشقی هدف قرار دادیم.

روزخوش تصریح کرد: فردا جنگنده‌های F5، F7 ، F4 و سوخو 24 عملیات بمب‌ریزی و جنگنده‌های میگ 29 و F14 جنگ هوایی را به نمایش می‌گذارند. همچنین هواپیمای ترابری C130 عملیات بارریزی و چترریزی را اجرا خواهد کرد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر هواپیماهای ارتباطی بستر ارتباطی امن را برای هواپیماهای شکاری فراهم خواهند کرد و یک جنگنده F14 به عنوان تاپ کاور پشتیبان بمب‌افکن‌ها خواهد بود.

سخنگوی رزمایش در پایان اعلام کرد: فردا پهپادهای شناسایی و مهاجم اقدام به عملیات بمباران و عکسبرداری از منطقه خواهند کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس