کد خبر 793273
تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶
پارلمان  عراق

طی 24 ساعت گذشته صدها تن از هواداران مسعود بارزانی با حملات هماهنگ به ساختمان پارلمان و دفاتر احزاب گوران و اتحادیه میهنی کردستان عراق اقدام به تیراندازی و آتش زدن آنها کردند.

به گزارش مشرق، منطقه اقلیم شمال (کردستان) عراق طی 24 ساعت گذشته و همزمان با برکناری مسعود بارزانی از قدرت صحنه ناآرامیها و درگیری های گسترده ای بوده است.

بنابر این گزارش، شب گذشته مسعود بارزانی طی سخنرانی که از برخی شبکه های کرد و عرب زبان بصورت مستقیم پخش شد کناره گیری خود را پس از سالها ریاست غیرقانونی بر اقلیم شمال( کردستان) عراق اعلام کرد.

به محض پایان سخنرانی، صدها تن از هواداران وی با حملات هماهنگ به ساختمان پارلمان و دفاتر احزاب گوران و اتحادیه میهنی کردستان عراق اقدام به تیراندازی و آتش زدن آنها کردند.

امری که با واکنش شدید مخالفان بارزانی مواجه شده است. از دیدگاه هواداران بارزانی دو حزب مخالف وی متهم به همکاری با دولت مرکزی عراق و جلوگیری از باقیماندن مادام العمر بارزانی در قدرت هستند.

به گزارش منابع رسانه ای کرد عراقی هواداران بارزانی با چماق، شمشیر و سلاح گرم به ساختمان پارلمان عراق حمله ور شده و قصد کشتن نمایندگان گروه مخالف وی را داشتند. بنابر آخرین اخبار پارلمان محلی همچنان در محاصره آنها قرار داشته و تلاشها برای ورود به ان با شکست مواجه شده است.

احزاب مخالف، بارزانی را به دیکتاتوری از طریق موروثی کردن قدرت در خانواده اش و اختلاس گسترده درامدهای ناشی از فروش نفت اقلیم و کرکوک طی سالیان گذشته و بی تدبیری متهم کرده و خواستار عزل وی بودند. دولت عراق در واکنش به این ناارامیها اعلام کرد از نزدیک در حال رصد تحولات اقلیم شمال این کشور است.

دفاتر حزب تغییر کردستان عراق که شب گذشته طی حملات هماهنگ حامیان مسعود بارزانی به اتهام مخالفت با موروثی شدن قدرت در خاندان بارزانی به آتش کشیده شده است.

منبع:اعلام الحربی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
    38 19
    دیکتاتوری کوچک که ازکشتن کردها هم بانوچه هایش ابایی ندارد امافهمید آنچه فهمید .
    • IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
      43 31
      دولت عراق باید امنیت کردستان عراق را بدست گیرد
  • کیارش IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
    35 15
    کردها باید خودشون را از دام این هیولا (مسعود بارزانی ) آزاد کنند.وجهه همه کردها را برای مردم منطقه خراب کرد.
  • محمود IR ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
    20 28
    دولت عراق الان باید نیرو بفرسته کردستان برای جلوگیری از اغتشاش و قتل عام. بارزانی دیگه لیاقت حکومت نداره باید سریعا بارزانی اعدام بشه تا اقلیم آروم بشه وگرنه روزبه روز بدتر میشه
  • IR ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
    23 20
    اتش زدن تو خون اینهاست اون از هتلی در مهاباد اون مدرسه ای در ارومیه اینم اتش زدن دفاتر احزاب
  • IR ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
    22 35
    ادم یاد اعتراض برره ایها به بخش نشدن برره میفته که افتادن به جون روستای خودشون و در و دیوار رو شکستند
  • مسعود IR ۰۲:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۱
    15 3
    اونی که حرف از آتش زدی تویه یابو با کل کوردها مشکل داری نه فقط با بارزانی چون تویه کله پوک هنوز نمیدونی که مهاباد و ارومیه ایرانه نه عراق - راستی تو نبودی سفارت عربستان جهولی رو در مشهد آتش زدی؟؟؟ یا چند روز پیش مسجد علی بن ابیطالب تبریز رو ؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس