الانبار عراق

عناصر تروریستی داعش با چند حمله انتحاری تلاش کردند نیروهای عراقی را در این محور عقب برانند اما خودروهای انتحاری داعش قبل از رسیدن به مواضع هدف قرار گرفته شدند و منهدم شدند.

 به گزارش مشرق، آخرین تحولات میدانی از غرب استان الانبار عراق حاکیست، عملیات علیه عناصر تروریستی داعش ادامه دارد و نیروهای ارتش، بسیج مردمی، عشایر اهل سنت و پلیس فدرال توانستند در محورهای مختلف پیشروی کنند.

بخشی از تمرکز امروز نیروهای عراقی به محور غربی منطقه مهم «الحدیثه» معطوف شده و با پاکسازی مناطق جنوبی رود فرات، تروریست های داعش از محور جنوبی در شهر « راوه» محاصره شدند.

از سویی دیگر، نیروهای عراقی در سه راهی منتهی به شهر «راوه» مستقر شده اند و در انتظار شروع عملیات در این محور هستند؛ پیشتر عناصر خارجی گروه تروریستی داعش شهر « راوه» را به سوی مرزهای مشترک با سوریه و جنوب استان نینوا ترک کردند.

از حومه شهر القائم هم خبر می رسد، عناصر تروریستی داعش با چند حمله انتحاری تلاش کردند نیروهای عراقی را در این محور عقب برانند اما خودروهای انتحاری داعش قبل از رسیدن به مواضع هدف قرار گرفته شدند و منهدم شدند.

عناصر تروریستی داعش در ورودی های شرقی و جنوبی شهر القائم هم مستقر شدند و با ایجاد ایستگاه های دفاعی تلاش می کنند از پیشروی نیروهای عراقی جلوگیری کنند؛ تروریست های داعش مناطق مختلف حومه شهر را هم به تله های انفجاری آلوده کرده اند.

گروه تروریستی داعش همچنین برای جلوگیری از پیشروی نیروهای عراقی به داخل شهر القائم، حدود ۴ هزار تن از شهروندان را به عنوان سپر دفاعی به گروگان گرفته است و مانع از خروج آنان می شود.

رصدهای منابع اطلاعاتی نیروهای عراقی در داخل شهر القائم هم نشان می دهد، تعداد زیادی از سرکردهای میدانی داعش در حملات هوایی یک ماه گذشته به هلاکت رسیدند و همین مسئله باعث شده روحیه تروریست ها به شدت ضعیف شود.

خبرها حاکیست، گروهی از تروریست های داعش در داخل شهر القائم فقط به ایجاد تاخیر در شروع عملیات نیروهای عراقی امید دارند و عملا سلاح خود را به دلیل انگیزه نداشتن بر روی زمین گذاشته اند.

از سوی دیگر خبر می رسد، سرکرده های ارشد میدانی که از حملات جنگنده های عراقی جان سالم به در برده اند به سوی مرزهای مشترک با سوریه متواری شده اند و سرکرده های میانی را موظف کرده اند، عناصر فراری از میدان نبرد را به سرعت اعدام کنند. تاکنون چند تن از عناصر تروریستی داعش به دلیل ترک میدان نبرد اعدام شده اند.

به گزارش مشرق، در حال حاضر، تروریست های داعش در غرب استان الانبار ، پایگاه های مهم « راوه، القائم و العبید» را در اشغال خود دارند که در مجموع حدود ۵ درصد کل مساحت این استان را شامل می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
    2 0
    نیروهای عراقی در سه راهی منتهی به شهر «راوه» مستقر شده اند
  • شما IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
    0 2
    حدود ۴ هزار تن از شهروندان را به عنوان سپر دفاعی به گروگان گرفته شدند و کاری نمیشود کرد
  • یس IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
    2 0
    البته گروهی از تروریست های داعش در داخل شهر القائم فقط به ایجاد تاخیر در شروع عملیات نیروهای عراقی امید دارند
  • یس IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
    0 4
    بدهکار بانکی هم فرار کرد
  • مهندس IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
    1 12
    خاک بر سرت مشرق درباره ایران خودمون بگو نفهم
    • IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
      8 1
      خاک بر سرت کنم که اسمت رو گذاشتی مهندس و از رسالت یک سایت خبری اطلاعی نداری .
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
    6 0
    خدا رو شکر اخبار لذت بخشی از سوریه و عراق به گوش میرسه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس