بلاتکلیفی مسافران نجف در فرودگاه امام خمینی(ره)

مسئله قابل توجه در خصوص تاخیر پروازهای امروز به مقصد نجف و بغداد این است که در صورت کنسل شدن این پروازها، شرکت‌های هواپیمایی برای مسافران پرواز جایگیزین در نظر بگیرند.

 سرویس اقتصاد مشرق - صبح امروز بسیاری از زائران ایرانی عتبات که برای حضور در راهپیمایی بزرگ اربعین عازم عراق بودند، به دلیل آنچه شرایط بد جوی در فرودگاه مقصد اعلام شده بود همچنان در سالن ترانزیت فرودگاه سرگردانند.

در این زمینه می‌توان به معطلی بیش از 8 ساعته مسافران پرواز شماره ۶۶۲۳ مسیر تهران- نجف هواپیمایی آتا اشاره کرد که همچنان مسافران آن در فرودگاه امام خمینی معطلند.

مسافران معطل در فرودگاه

یکی از مسافران این پرواز در گفتگو با خبرنگار مشرق با بیان اینکه صبح امروز پس از تاخیر حدود یک ساعته سوار هواپیما شدند اما بنا به گفته خلبان و مسئولان پرواز با توجه به شرایط جوی فرودگاه مقصد امکان پرواز مهیا نبود و مجبور شدند از هواپیما پیاده شوند.

مسافران معطل داخل هواپیما

از این‌رو و برای بررسی دقیق‌تر این مشکل، به سراغ علی کاشانی مدیر روابط عمومی فرودگاه امام‌خمینی رفتیم و علت اصلی را جویا شدیم. کاشانی در خصوص تاخیر پیش آمده در پروازهای امروز، وجود فضای غبارآلود و هوای نامناسب کشور عراق، را دلیل اصلی عنوان کرد.

مدیر روابط عمومی فرودگاه امام خمینی با اشاره به اینکه تا زمان از سر گیری پروازها در مسیر تهران به عراق، برای مسافران خدمات پذیرایی و اسکان در نظر گرفته شده است، از همکاری همه ایرلاین ها برای حل این مشکل خبر داد.

از سوی دیگر اما آنچه در این رابطه سوالاتی را در ذهن مردم و مسافران بوجود آورده است، تردد پروازها از مبدا فرودگاه‌های سایر کشورها به مقصد نجف و بغداد است.

البته فرود این پرواز در این فرودگاه می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد و به معنای کم کاری ایرلاین های داخلی نیست و این مسئله که شرکت های هواپیمایی ایران تا زمانی که شرایط مناسب و ایمن وجود نداشته باشد پروازی به سمت عراق ندارند قابل قبول است.

اما در سوی دیگر باید به این نکته نیز توجه داشت که با توجه به این موضوع که پروازهای عبوری به سمت عراق در بازه زمانی حاضر عمدتا به دلیل زیارت بوده و همچنین بلیط پرواز کمیاب شده است، باید مسئولین شرکت هواپیمایی در این مواقع استثنا قائل شده و اگر قرار است این پروازها به دلیل شرایط جوی کنسل شوند، به جای پرداخت وجه به مسافران که شاید فایده چندانی نداشته باشد، تمهیدات لازم را برای انتقال هوایی این افراد فراهم آورند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • FR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۸
    3 2
    پروازها متوقف شده و به دلیل وضع تعرف های سنگین از طرف عراق صنعت لبنیات ما در حال ورشکستگی است. جانم فدای سردار سلیمانی و بچه های سپاه
  • FR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۸
    5 6
    اگر سپاه نبود تا حالا هر چی ضد آخوند و ضد انقلاب عوضی بود جرات میکرد اینجا هر غلطی بکنه
  • FR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۸
    0 4
    دمتون گرم که همه انتقادها رو حتی علیه خودتون منتشر میکنید ولی جلوی کامنت های مزدور و خائن رو گرفتید. ایول مشرق
  • FR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۸
    1 3
    مشرق خیلی باحالی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس