کد خبر 792911
تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
شفر

سرمربی تیم فوتبال استقلال به دشواری کارش در این تیم اشاره کرد و گفت: قدم به قدم با مشکلات کنار می‌آییم و پیش می‌رویم.

به گزارش مشرق، وینفرد شفر در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل نفت تهران در هفته یازدهم لیگ برتر اظهار داشت: تأکید می‌کنم که نشست خبری امروز مانند قبل از دربی نیست و خبرنگاران کمتری هم به اینجا آمده‌اند. من ابتدا درباره شرایط تیمم صحبت خواهم کرد. می‌دانم وقتی به استقلال آمده‌ام، اینجا بهشت فوتبالی نبود و مشکلاتی وجود داشت. حتی در طول روز هم برای ما مسائل جدیدی اتفاق افتاد، اما ما با همه این مسائل قدم به قدم کنار می‌آییم و پیش می‌رویم.

سرمربی استقلال افزود: ما با اعتماد به نفس بالا کارمان را جلو می‌بریم تا مشکلات را برطرف کنیم، این اولین بار نیست که من تیم ملی و باشگاهی را دست می‌گیرم که این همه مشکل دارد، پیش از این هم نیز تجربه چنین شرایطی را داشته‌ام اما در آن تیم‌ها بلند شده و به سمت جلو حرکت کردیم، اتفاقی که با کارهای زیاد و اعتماد به نفس بالا همراه خواهد شد.

شفر تصریح کرد: بعد از دربی با بازیکنانم صحبت کردم و دیدم که آنها واقعا ناراحت هستند. به شاگردانم گفتم ما در سطحی نبودیم که پرسپولیس را شکست دهیم و به این خاطر باید با انگیزه بیشتر کار کنیم، قبل از تمرین دیروز تیمم با تعدادی از بازیکنان تیم صحبت کردم، از جمله فرشید باقری و حسن بیت‌سعید. به آنها گفتم اگر مشکلی دارید به من بگویید، به فرشید گفتم که تو در تمرین یک هافبک دفاعی بسیار خوب هستی چرا نمی‌توانی در مسابقات هم اینچنین باشی. فرشید گفت مشکل اعتماد به نفس دارم، او اعتقاد داشت اعتماد به نفسش را در گذشته در استقلال از دست داده است. در حال حاضر باید کمک کنیم تا فرشید به اعتماد به نفس قبلش برگردد چرا که واقعا بازیکن توانمندی است.

وی درباره جلسه‌اش با رضا افتخاری تصریح کرد: جلسه طولانی با مدیرعامل باشگاه داشتم و با او مفصل در مورد کارهایی که در باشگاه باید انجام شود و چیزهایی که ما لازم داریم تا موفق شویم، صحبت کردم. جلسه ما 4 ساعت طول کشید و هر مسئله‌ای که لازم بود در این نشست مطرح شد، همه باید تلاش کنیم تا آینده باشگاه را بسازیم. در باشگاه که بودم  جام‌های زیادی را دیدم و همان جا گفتم که باید آینده ما به دست آوردن همین جام‌ها باشد. در واقع باید برگردیم به گذشته و کسب عنوان قهرمانی دوباره که امیدوارم به زودی اتفاق بیفتد. من تاکید می‌کنم در اینجا بهشت فوتبالی نیست و مطمئنا کار راحتی پیش‌رو نداریم و برای رسیدن به موفقیت باید سخت کار کنیم و همه در کنار هم آینده را بسازیم.

شفر اظهار داشت: در 2،3 روز گذشته بارها فیلم بازی نفت را تماشا کرده‌ایم و متوجه شدیم که بسیار تیم قدرتمند و خشنی هستند. باید برگردیم به سطح صددرصدی خودمان و عملکردی که در نیمه دوم بازی مقابل پرسپولیس داشتیم. تیم نفت یک مهاجم خیلی خوب دارد که در این تیم آنها سعی می‌کنند با ارسال توپ‌های بلند خیلی سریع از خط دفاع به خط حمله اضافه شوند. تیم ما در این بازی نباید فقط 90 دقیقه تمرکز داشته باشد بلکه باید هوشمندانه بازی کند،‌ همانطور که در نیمه دوم بازی مقابل پرسپولیس این کار را انجام دادیم. باید بازی خوبی را انجام دهیم و بازیکنان‌مان تمرکز داشته باشند.

این مربی آلمانی ادامه داد: بعد از انجام این بازی تعطیلات را در پیش خواهیم داشت و می‌توانیم از این فرصت استفاده کنیم و به فکر شروعی دوباره باشیم. احتمالا به مرکز جدید تمرینی خود خواهیم رفت و مربیان جدیدی به ما اضافه خواهند شد. ما به مربیانی احتیاج داریم که فوتبال را درک و به فوتبال کمک کنند. خیلی برایمان مهم است که به مرکز جدید تمرینی خود برویم چرا که در گذشته شرایط تمرینات استقلال چیزی در حد نام و اندازه این باشگاه نبوده، رفتن به این مرکز جدید باعث می‌شود بازیکنان احساس کنند که در خانه خود هستند و این خیلی برای ما مهم است. ما به دنبال این هستیم که مرحله به مرحله جلو برویم و مطمئن باشید که همیشه بهترین کارها را انجام می‌دهیم.

سرمربی استقلال در خصوص احتمال جدایی حسن بیت‌سعید تصریح کرد: من با حسن رودررو صحبت کردم و می‌خواهم بدانم که چرا این بازیکن در سطحی که در تیم باشگاهی قبلی‌اش بوده است، الان نیست. فکر می‌کنم او اعتماد به نفس کافی را ندارد و اعتماد به نفس خود را از دست داده، این کاری نیست که ما بخواهیم فقط در تمرین انجام دهیم، ما باید با او صحبت کنیم که این فرصت را در تعطیلات خواهیم داشت. به هر حال امیدوارم حسن را به سطح قبلی‌اش برگردانیم و مطمئن هستم که می‌توان این کار را کرد.

وی در خصوص جدایی مک درموت هم گفت: مک مربی بدنساز باشگاه بوده و بعد از آن یک جلسه سرمربی تیم شده بود و در ادامه هم این شانس را برای خودش دارد، الان هم که من به تیم آمده‌ام مطمئن باشید هر کاری را که انجام می‌دهیم بهترین کار برای باشگاه است، من برای مک در قدم‌های بعدی آرزوی موفقیت می‌کنم.

شفر درباره جذب یک بازیکن جاماییکایی توضیح داد: من از شنیدن این خبر خیلی غافلگیر شدم، در رسانه‌ها عکس یک بازیکن جاماییکایی را دیدم که روی آن شناخت دارم. این بازیکن عضو تیم زیر 23 سال کانادا بوده است و در این کشور به دنیا آمده است. نمی‌دانم چه کسی نام این بازیکن را در رسانه‌ها منتشر کرده است اما قطعا اگر بخواهیم هر بازیکنی را جذب کنیم این جذب با تصمیم من خواهد بود. هیچ تماسی با او نداشتیم و شاید یک ایجنت یا یک آدم دیگر خواسته باشد اسم آن را در رسانه‌ها مطرح کند. اگر بخواهیم بازیکنی جذب کنیم به مدیرعامل باشگاه و توفیقی می‌گوییم و اگر در هیئت مدیره تصویب شود برای جذب بازیکن اقدام خواهیم کرد. من یک مربی حرفه‌ای هستم و می‌خواهم همه افراد باشگاه حرفه‌ای باشند. من نمی‌دانم اسم این بازیکن چگونه به فوتبال ایران ربط داده شده است.

شفر درباره اینکه گفته می‌شود او محمد تقوی را به باشگاه پیشنهاد داده، اما آنها پیگیر این قضیه نبودند، عنوان کرد: این خبر صحت ندارد، چراکه من تقوی را نمی‌شناسم. خیلی راحت است که هر روز آدم‌های زیادی زنگ بزنند و بگویند که باشگاه ما را می‌خواهد تا از این طریق آینده خوبی برای‌شان رقم بزنند، اما من آنها را نمی‌شناسم.

وی درباره اینکه فکر می‌کند هواداران استقلال چقدر به او زمان برای موفقیت بدهند، خاطرنشان کرد:  بحث خیلی مهمی که وجود دارد این است، من زمانی که استقلال را تحویل گرفتم این تیم در رتبه اول، دوم یا سوم نبود. ضمن اینکه من بازیکنی را هم تغییر ندادم و باید با همین نفرات به کارم ادامه بدهم، حرفی که می‌خواهم بزنم این است که ما کار بسیار سختی برای تغییر شرایط و رسیدن به موفقیت داریم اما قدم به قدم پیش خواهیم رفت و غیر از اینکه باید از نظر فنی نفراتی که در اختیار داریم را عملکردشان را بهبود ببخشیم، اعتماد به نفسشان را نیز برگردانیم.

شفر در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران راجع به اینکه اگر تیمش از لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشته شود، آن وقت کارش برای موفقیت در استقلال و برگرداندن اعتماد  به نفس به این تیم سخت خواهد شد، تصریح کرد: من در مورد این موضوع اطلاع دقیق ندارم و این سوالی است که باید مدیریت و هیئت مدیره باشگاه به آن پاسخ دهند، به همین خاطر است که می‌گویم مشکلات ما یکی دو تا نیست و خیلی از این مسائل است که باید کنار هم آنها را حل کنیم.

سرمربی استقلال راجع به اینکه زمانی عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال مدعی شده شفر تا هفته هجدهم تیمش را در رده 3 تیم اول قرار می‌دهد، گفت: خیلی صحبت‌ها با من نشده اما از طریق رسانه‌ها می‌شنوم. حتما باید با زمانی در مورد این موضوع و مسائل مختلف صحبت کنیم، طبیعی است که ما باید برای رسیدن به موفقیت تلاش کنیم و این تلاش باید برای همه مجموعه استقلال باشد. وظیفه همه ما این است که تیم را حمایت کنیم تا به آنچه دنبالش است برسد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مرتضی با رانی IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۸
    0 0
    ا ستقلال خوب بازی می کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس