صدام

فرمانده عملیات مروارید در دوران دفاع مقدس با بیان اینکه ۶۷ روز مبارزه تکاوران نیروی دریایی ارتش مسیر جنگ را تغییر داد، گفت: ما با انجام عملیات‌های موفق دریایی، صدام را بایکوت کردیم.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، «امیر دریادار ناصر سرنوشت» فرمانده عملیات دریایی مروارید در دوران دفاع مقدس، در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات کشور با حضور در غرفه خبرگزاری دفاع مقدس، در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، با بیان اینکه مهمترین هدف عملیات مروارید شکستن دست و پای دشمن در عرصه دریا بود، اظهار داشت: نیروی دریایی با آمادگی لازم در مقابل تهاجم رژیم بعثی عراق ایستادگی کرد.


وی گفت: پیش از حمله صدام به خرمشهر، تکاوران نیروی دریایی غائله خوزستان را که توسط استکبار ایجاد شده بود، رفع کردند. شیطان بزرگ پس از شکست در این پروژه صدام را وارد میدان کرد و در شهریور ۱۳۵۹ به مرزهای ما حمله کرد. صدام مدعی بود تا چند روز تهران را فتح خواهد کرد و با چندین لشکر مجهز وارد میدان شد.

این فرمانده دوران دفاع مقدس تصریح کرد: تکاوران نیروی دریایی با ۶۷ روز مقاومت در خرمشهر، مسیر جنگ را عوض کردند. تکاوران حین دفاع از خرمشهر به مردم بومی تیراندازی آموزش می دادند و جنگ خانه به خانه که یکی از دشوارترین مبارزات است را ادامه دادند.

فرمانده عملیات مروارید افزود: صدام اعلام کرده بود مسیر اقتصادی ایران، درب صادرات نفت را بسته است و این مسئله برای نیروی دریایی قابل تحمل نبود لذا اولین عملیات ویژه نیروی دریایی ارتش در پاسخ به این ادعای صدام به عنوان عملیات شهید صفوی صورت گرفت.

دریادار سرنوشت گفت: طی یک عملیات با حضور هفت تکاور نیروی دریایی، پرچم جمهوری اسلامی ایران را بر سکوی نفتی البکر عراق به اهتزاز در آوردیم. صدام ۴۵۰ تفنگدار دریایی را مامور بازپس‌گیری این سکوی نفتی کرد اما ما سکو را با مهمات عراقی ها منفجر کردیم.

وی تصریح کرد: بعد از این عملیات ما تنگه هرمز را بر روی نفت‌کش‌های عراقی بستیم و آنها نتوانستند حتی یک لیتر نفت صادر کنند و مجبور شدند بر نیروی هوایی خود متکی شوند. ما در دوران دفاع مقدس صدام را در عرصه دریا بایکوت کردیم.

این فرمانده نیروی دریایی ارتش در دوران دفاع مقدس بیان کرد: امروز ما بالاترین تاکتیک دشمن صهیونیستی، یعنی دزدان دریایی را در دریا مهار کرده ایم. ناوگروه های ما امروز در عرصه دریا تمام کشتی های تجاری را تا مدار ۱۰ درجه محافظت می کنند.

منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس