بوریس جانسون

وزیر خارجه انگلیس تشکیل دو کشور مستقل در کنار هم را تنها راه پایان یافتن بحران خاورمیانه دانست.

 به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری فرانسه، «بوریس جانسون» وزیر خارجه انگلیس گفت تنها راه پایان دادن به بحران فلسطین، تشکیل یک کشور فلسطینی در کنار رژیم اشغالگر قدس است.

وی گفت: تنها راه حل در این مسئله اقدامی مشابه آن چیزی است که در سال ۱۹۳۷ لورد پیل در گزارش کمیسیون سلطنتی مبنی بر تشکیل دو کشور برای دو ملت. ارائه کرد.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که قرار است روز دوم نوامبر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به مناسبت صدمین سالگرد انتشار بیانیه بالفور به انگلیس سفر کند.

وزیر امور خارجه انگلیس با اشاره به بیانیه بالفور مدعی شد این بیانیه حاوی اهدافی اخلاقی از جمله ایجاد خانه ای امن برای ملتی ستم دیده (یهود) است. به گفته جانسون، با این حال بخشی از سند که مربوط به محافظت از منافع قومیت های ساکن در فلسطین تاریخی است به طور کامل محقق نشده است.

وی تاکید کرد موضع انگلیس تشکیل دو کشور مستقل و با حاکمیت، به پایتختی مشترک بیت المقدس است. جانسون، با تاکید بر تقسیم عادلانه زمین ها، مبتنی بر منافع ملی، امنیتی و مذهبی دو ملت فلسطین و اسرائیل، خاطر نشان کرد مرزهای این دو کشور باید بر اساس خطوطی ترسیم شود که پس از آتش بس ژوئن ۱۹۶۷ تعیین شد.

وزیر امور خارجه انگلیس در پایان گفت چنین راه حلی باید شامل تدابیری باشد که امنیت اسرائیل را تامین کند، به حاکمیت فلسطین و آزادی تردد فلسطینی ها احترام بگذارد و نشان دهد که دوران اشغال به پایان رسیده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس