کد خبر 792310
تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳
باند سرقت خودرو

پسر جوان که به همراه همدستش از زن همسایه 10 میلیون تومان طلا در پوشش مامور آب سرقت کرده بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش مشرق، ساعت 8:30 صبح روز 20 شهریور وقوع  سرقت منزل در روستای ابراهیم آباد به کلانتری ۱۷۶ فشافویه اعلام شد. با حضور مأموران در محل و انجام بررسی‌های اولیه مشخص شد دو سارق در پوشش مامور اداره آب به خانه یکی از اهالی روستا مراجعه و در ادامه با ضرب و شتم شدید زن 25 ساله  که به همراه دو فرزند دو و سه ساله اش در خانه حضور داشته، اقدام به سرقت طلاهای او کرده  و از محل متواری شدند.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "سرقت به عنف منزل" و به دستور رئیس حوزه قضایی دادگاه بخش فشافویه، پرونده  در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

زن جوان با حضور در پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت:شوهرم  هر روز ساعت 7 برای رفتن به محل کارش از خانه  بیرون می رود و امروز  طبق روال همیشگی در همین ساعت از خانه خارج شد؛ حدود ساعت ۷:۴۵ بود که زنگ خانه به صدا در آمد، تعجب کردم که چه کسی در این موقع از روز به خانه ام آمده است. آیفون را جواب دادم؛ شخصی خودش را مأمور اداره آب و فاضلاب معرفی کرد و مدعی شد که برای نوشتن کنتور آب آمده است. در خانه را باز کرده و خودم  به سمت حیاط خانه رفتم، اما ناگهان دو نفر، در حالیکه یک نفر از آن‌ها صورتش را پوشانده بود را در مقابل خود مشاهده کردم.

قصد فریاد کشیدن داشتم که آن‌ها مرا به سرعت به داخل خانه برده و در آنجا شروع به کتک زدن من کردند. آن‌ها رحم نداشتند، با میله‌ جارو برقی آنقدر مرا مورد ضرب و شتم قرار دادند که دیگر قدرتی برایم نمانده بود؛ پس ازآن تهدید کردند که اگر مجددا درخواست کمک کنم، فرزندانم را خواهند کشت و من از ترس جان فرزندانم سکوت کردم. آن‌ها پس از قیچی کردن طلای  دستانم و همچنین سرقت طلاهای داخل خانه، دست و پا و دهانم را با طناب بسته و به سرعت خارج شدند. با تلاش فراوان ودر حالیکه دیگر جانی برایم باقی نمانده بود توانستم طناب‌ها را باز و از اهالی محل درخواست کمک کنم.

کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی با حضور در محل سرقت به تحقیقات میدانی پرداخته، با توجه به شیوه و شگرد سرقت اطمینان پیدا کردند که سارقان با شناسایی دقیق شاکی و داشتن اطلاعات کامل از نحوه تردد و حضور همسرش اقدام به انجام سرقت خود کردند.

در ادامه رسیدگی به پرونده و با انجام تحقیقات از اهالی روستا، کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی اطلاع پیدا کردند که مرد 30 ساله ای به نام محمد که همسایه زن جوان است، صبح روز سرقت در پشت بام خانه اش که مشرف به خانه‌ی شاکی تپاست، حضور داشته است.

محمد شناسایی و تحقیقات نامحسوس پیرامون وی آغاز شد؛ با انجام اقدامات پلیسی، کارآگاهان موفق به شناسایی یکی از دوستان محمد بنام اسماعیل ۱۹ ساله شدند که سوابقش نشان داد پیش از این به اتهام سرقت دستگیر و روانه زندان شده و در حال حاضر به همراه محمد در یک کارگاه تولید مواد اولیه لاستیک سازی، به عنوان کارگر ساده مشغول بکار هستند.

با شناسایی تصویر اسماعیل از سوی شاکی به عنوان یکی از سارقان، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که اسماعیل با همدستی محمد اقدام به طراحی و انجام سرقت کرده و به احتمال بسیار زیاد، سارقی که در زمان سرقت اقدام به پوشاندن کامل صورتش کرده نیز همان محمد است.

با تجمیع اطلاعات، کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ساعت 4 صبح جمعه و در دو عملیات جداگانه در منطقه حسن آباد و روستای ابراهیم آباد اقدام به دستگیری اسماعیل و محمد کردند.

"محمد" و "اسماعیل" پس از انتقال به پایگاه نهم پلیس آگاهی صراحتا به طراحی سرقت و انجام سرقت اعتراف کردند؛ محمد در اعترافاتش به کارآگاهان گفت: داخل محل سکونت ما، دو خانواده هستند که وضعیت اقتصادی آن‌ها نسبت به دیگر اهالی بهتر است؛ یکی از آن‌ها شاکی و همسرش است و دیگری به فاصله چند خانه دورتر از ما زندگی می‌کند؛ با توجه به اطلاعات دقیقی که از هر دو خانواده داشتیم، اطلاع داشتم که شاکی غالبا در خانه به همراه دو فرزند خردسالش تنها حضور دارد و شوهرش صبح‌های زود برای رفتن به محل کارش از خانه خارج می‌شود؛ پیشنهاد سرقت طلا را با اسماعیل که با هم در یک کارگاه مشغول به کار هستیم مطرح  و عنوان داشتم که حداقل ۲۰ میلیون تومان طلا در خانه‌ی شاکی وجود دارد و واقعا هم وجود داشت، چون من بارها زن جوان را با طلاجات داخل دستانش دیده بودم؛ اسماعیل قبول کرد تا سرقت را انجام دهیم و طراحی سرقت توسط اسماعیل انجام شد. 

محمد در ادامه اعترافاتش به کارآگاهان گفت: صبح روز سرقت من به پشت بام خانه رفتم تا اطمینان پیدا کنم همسر شاکی از خانه خارج می‌شود؛ پس از رفتن همسر شاکی، به همراه اسماعیل به درب خانه شاکیه رفتیم؛ اسماعیل زنگ خانه را زد و ... .

سرهنگ کارآگاه حسین زارع، رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: در ادامه تحقیقات، متهان اعتراف کردند که طلاهای مسروقه را به قیمت ۱۰ میلیون تومان به خریدار اموال مسروقه در منطقه شهرری فروخته اند که خریدار اموال مسروقه نیز در شهرری شناسایی، دستگیر و قسمتی از طلاجات مسروقه کشف شد.

رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در ادامه‌ی خبر عنوان داشت:شکات و مالباختگانی که با این شیوه و شگرد مورد سرقت قرار گرفته  یا موفق به شناسایی تصاویر متهمان شدند، برای شکایات خود به نشانی پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در شهرری – خیابان آستانه مراجعه  کنند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس