همایش

مدیر ارتباطات فرهنگی مسجد جمکران بابیان اینکه همایش منجی موعود در روز نهم ربیع‌الاول مصادف با سالروز امامت امام عصر(عج) برگزار می‌شود،گفت: یکی از سیاست‌های برگزاری این همایش وحدت‌گرایی میان ادیان است.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، حجت الاسلام محمد نصیری بابیان اینکه فراخوان مقاله همایش بین‌المللی منجی موعود اعلام شده‌است، اظهار کرد: این همایش با شعار «السلام علی مهدی‌الامم و جامع‌الکلم» طراحی و تدوین شده‌است.

وی بااشاره به اینکه امام عصر(عجل الله تعالی فرجه) موعود تمامی امت‌هاست، افزود: برگزاری این همایش در روز نهم ربیع‌الاول برنامه‌ریزی شده که در این راستا اقدام به دریافت مقاله، گردهم‌آیی اصحاب اندیشه و نیز حضور بزرگان ادیان و مذاهب رسمی در ایران شده‌است.

مدیر تبلیغ و ارتباطات فرهنگی مسجدمقدس جمکران نظرات موجود درخصوص منجی موعود در ادیان را مورد بررسی قرار داد و عنوان کرد: تمامی ادیان و مذاهب رویکرد معنوی‌گرا داشته و در مسئله عدالت فراگیر جهان به موضوع موعود پرداخته‌اند.

نصیری ادامه داد: تمامی ادیان حضور منجی را به‌منظور قطع ید قدرت‌های استکباری و ظلم‌ستیز در دنیا ضروری دانسته و در این راستا برنامه‌ریزی کرده‌اند.

وی با تأکید براینکه محورهای همایش برمبنای رویکردهای ادیان و مذاهب برنامه‌ریزی شده است، اظهار کرد: مطالعات تطبیقی منجی موعود در ادیان ابراهیمی و غیرابراهیمی، مطالعات تطبیقی منجی موعود در فرق و مذاهب اسلامی و مطالعات موعودگرایی در عرفان شیعی ازجمله محورهای این همایش به‌شمار می‌رود.

مدیر تبلیغ و ارتباطات فرهنگی مسجد مقدس جمکران با اشاره به دیگر محورهای همایش منجی موعود، ادامه داد: سایر محورها شامل مطالعات آسیب‌شناسی موعودگرایی در عصر حاضر، مطالعات ابعاد فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و بین‌المللی موعودگرایی در عصر حاضر و مطالعات موعودگرایی در قرآن(مفهوم‌شناسی، روش‌شناسی و ضرورت) است.

نصیری گفت: یکی از سیاست‌های برگزاری این همایش از سوی مسجد مقدس جمکران وحدت‌گرایی میان ادیان و مذاهب است تا هم‌اندیشی و گفت‌گو میان ادیان در حوزه موعودگرایی را تحقق بخشد.

وی صلح و دیپلماسی فرهنگی را از نیازهای اصلی بشریت دانست و ابراز کرد: این همایش از تمامی اساتید، طلاب، پژوهشگران و دانشجویان دعوت به‌عمل می‌آورد تا مقالات خود را تا ۲۵ آبان‌ماه به سایت www.jamkaran.ir/monji ارسال کنند.

مدیر تبلیغ و ارتباطات فرهنگی مسجد مقدس جمکران بابیان اینکه آثار ارسالی در مرحله داوری انتخاب و گزینش می‌شود، ابراز کرد: آثار برتر به‌منظور ارائه در این همایش انتخاب می‌شود، همچنین قرار است مجموعه ای از نشست‌ها را در مراکز علمی نظیر دانشگاه قم، مرکز تخصصی مهدویت و مسجد مقدس جمکران در این راستا برگزار کنیم.

نصیری هدف از برگزاری این نشست‌ها را تحقق اهداف همایش منجی موعود برشمرد و بیان کرد: از جمله اهداف این همایش، بحث طرح اندیشه موعودگرایی به‌عنوان گفتمان مشترک بین‌المللی و بین‌الادیانی است، که در این صورت راهبردها و راهکارهای اصلی تحقق تمدن واقعی الهی و انسانی تبیین و استخراج می‌شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه بررسی نوع نگاه اندیشمندان در این زمینه الزامی و ضروری است، خاطرنشان کرد: ترویج سبک زندگی موعود گرایان و انتظار پویا باید مورد بررسی قرار گرفته و در این زمینه تولید علم شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس