کد خبر 791540
تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵
آیت‌الله  سید محمد تقی المدرسی

«محمد تقی المدرسی» از مراجع دینی عراق، گفت‌وگوی جدی اربیل و بغداد و رفع شکاف ایجاد شده در عراق در پی برگزاری همه‌پرسی جدایی منطقه کردستان را خواستار شد.

آیت‌الله « سید محمد تقی المدرسی» از مراجع دینی در عراق، جمعه (امروز)، از بغداد و اربیل خواست که گفت‌وگوی جدی برای برون‌رفت از بحران ایجاد شده در کشور را آغاز کنند.

وی طی بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در «شفق نیوز» منتشر شد، از بغداد و اربیل خواست که با تکیه بر طرح‌های ابتکاری پیشنهادی، گفت‌وگوی جدی را برای عبور از شکاف بزرگی که عامل آن برگزاری همه‌پرسی بود، آغاز کنند.

آیت‌الله المدرسی افزود: اصل قانون اساسی ما را از بسیاری از مشکلاتی که به دلیل تناقض و تداخل منافع به وجود آمده و نیز از اختلاف آراء دور کرده است لذا باید همگی برای اجرای تمامی بندهای آن اقدام کنیم و از نگاه گزینشی به آن پرهیز کنیم.

این مرجع عراقی افزود: امسال به برادران کردمان تاکید می‌کنیم که باید در مراسم اربعین امام حسین (ع)، چه با حضور در راهپیمایی به سوی کربلای معلی و چه احیای این مناسبت در مناطقی که در آن زندگی می‌کنند، بیش از پیش مشارکت کنند.

وی در ادامه درباره هرگونه تعدی و تجاوز به حقوق شهروندان عراقی هشدار داد و گفت که باید نیروهای مسلح عراقی توجه کنند که حتی کوچکترین حقی از شهروندان عراقی را زیرپا نگذارند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس