کد خبر 791523
تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸
شفر

سرمربی تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه تیمش در دقایقی از بازی با پرسپولیس عصبی بوده است، گفت: زمانی برای غمگین بودن نداریم.

به گزارش مشرق، وینفرد شفر در تمرین امروز استقلال گفت: در نیمه دوم بازی با پرسپولیس خیلی بهتر بازی کردیم. پرسپولیس خیلی خوب بازی می کند و بازیکنانش خیلی وقت است کنار هم هستند. در نیمه دوم با تمام وجود بازی کردیم ولی نتوانستیم گل بزنیم.

وی افزود: هرچه از بازی گذشت، به توپهای بلند روی آوردیم که این طبیعی بود. در بعضی از دقایق عصبی بودیم. بین دو نیمه به بازیکنان گفتم شما می توانید بازی را عوض کنید و برنده باشید. خیلی هم تلاش کردیم ولی وقتی شانسهای گل را از دست بدهید کار نمی توان کرد.

سرمربی استقلال یادآور شد: چیزی که برایم مهم است هواداران هستند. بعد از بازی هم عکس العمل هواداران مهم بود. آنها تیم را تشویق کردند. من یک نفر را هم ندیدم که عکس العمل منفی نشان بدهد! طبیعی است بعد از باخت همه ناراحت باشند ولی می توانیم از این بهتر و بهتر باشیم. ما بهترین هواداران را داریم.

شفر درباره اینکه استقلال به چه چیزی نیاز دارد تا بهتر شود گفت: باید خیلی سریعتر و شدیدتر بازی کنید تا به گل برسید. صحنه ای که پرسپولیس پنالتی گرفت، مهاجم این تیم خیلی شدید کار کرد و با سرعت حرکت کرد. ما هم صحنه مشابهی داشتیم که فرشید اسماعیلی توپش به علی قربانی نرسید. بازیکنان باید بیشتر برای گلزنی تلاش کنند. علی قربانی در بازی قبل خیلی تلاش کرد ولی در این بازی مثل مسابقه قبل نبود.

سرمربی استقلال خاطرنشان کرد: فقط یک صحنه اشتباه کردیم. یک ثانیه سازماندهی دفاع خود را از دست دادیم. همان باعث شد مهاجم پرسپولیس توپ را بگیرد.

شفر درباره صحبتهای برانکو مبنی بر اینکه شانس به تیم های شجاع بیشتر رو می کند، آیا استقلال به حد کافی شجاع نبود؟ تاکید کرد: ما در نیمه دوم خیلی بهتر و محکمتر بازی کردیم. مهاجمی مثل جابر انصاری گزینه های زیادی برای پاس دادن داشت. او سه شانس گلزنی هم داشت. مسئله ای نیست. آن شانسها از دست رفت. ما خیلی خیلی خوب تمرین می کنیم. این ۲۰ درصد شانس پرسپولیس که قبلا گفتم، باید ۲۰ درصد بیشتر کار کنیم تا به سطح پرسپولیس برسیم. در بازی دیروز با پرسپولیس از نظر مسابقه در یک سطح بودیم؛ آنها بهتر از ما نبودند ولی بازیکنان پرسپولیس تجربه بیشتری از بازی کنار هم دارند. ما در راه هستیم برای ساختن تیم.

وی در پاسخ مبنی بر عدم استفاده از جباروف در ترکیب اصلی، گفت: اگر جباروف به زمین می آمد، باید امید ابراهیمی را بیشتر به کار دفاعی می گرفتیم؛ امید زمانی که می خواهیم حمله کنیم و توپ بگیریم خیلی بهتر است. اگر جباروف می آمد، کار دفاعی ابراهیمی بیشتر می شد. فرشید باقری را کنار ابراهیمی گذاشتیم تا امید بالاتر بازی کنیم. پرسپولیس خیلی پاس بلند می دهد و برای همین باقری را گذاشتیم که ضربات سر را به خوبی بزند؛ ولی یک صحنه آنها پاس بلند دادند و موقعیت پنالتی نصیب پرسپولیس شد. اگر جباروف بازی می کرد و یک بر صفر می باختیم، شاید شما می پرسیدید چرا جباروف از اول بازی کرد.

«نتایج سینوسی استقلال باوجود تغییر سرمربی ادامه دارد. بعضی ها معتقدند این تیم پنجم هم نمی شود، چقدر زمان نیاز دارید تا تیم موفق باشد؟» شفر در پاسخ به این سئوال گفت: قبل و قبل از آن گذشته است. اگر بخواهیم در گذشته زندگی کنیم شانسی برای آینده نداریم. تیم ما از نظر جسمانی و تاکتیکی خیلی آماده نبود. من آدم جادوگری نیستم که دستم را روی تیم بگذارم تا یکباره متحول شود. ما باید کار کنیم تا اشتباهات برطرف شود. اگر قرار باشد با انتخاب سرمربی جدید، تیم بعد از یک هفته قهرمان شود که همه تیم ها به این عنوان می رسیدند. فوتبال اینقدرها هم راحت نیست. فوتبال نیاز به کار سخت دارد. باید ذهن بازیکنان را عوض کنیم تا اشتباهاتشان را تکرار نکنند. 

سرمربی استقلال تصریح کرد: هواداران بعد از دربی باوجود باخت علیه تیم حرفی نزدند و برای بازگشت تیم، ما را تشویق کردند. نه تنها هواداران بلکه بازیکنان و کادر هم ناراحت بودند ولی زمانی برای غمگین بودن نداریم و باید خودمان را برای بازی بعدی آماده کنیم. ۴۰ هزار نفر دیروز استقلال را تشویق کردند. حالا شاید دو نفر هم ناراحت بودند. مهم این بود که اکثر هواداران راضی بودند.

شفر درباره نتایج استقلال و اینکه چه میزان زمان نیاز دارد تا استقلال از نظر نتیجه گیری موفق باشد گفت: اگر شما بخواهید مثل گذشته عمل کنید در آینده موفق نخواهید بود. من می خواهم تیمم را بهتر کنم. نمی خواهم تیمم ۹ نفر عقب باشد و یک نفر جلو و مثل فوتبال آمریکایی زیر توپ بزنیم. هواداران هم نتیجه می خواهند هم فوتبال خوب.

وی در خصوص نقش میک مک درموت در کادر فنی استقلال و اینکه چه میزان در تفکراتش تاثیر دارد، یادآور شد:  من تمرین را نگاه می کنم و گاهی آنرا نگه می دارم. میک اماده سازی و انجام تمرین را بر عهده دارد.

سرمربی استقلال درباره اعتراضات به داوری بازی دربی خاطرنشان کرد: وقتی استادیوم پر است کار برای داور راحت نیست. دیروز بازیکنان ما هفت کارت زرد گرفتند در حالی که پرسپولیس سه کارت گرفت. آنها هم به اندازه ما خطا کردند. داور یک کارت زرد اشتباه به یک بازیکن پرسپولیس داد و او باید اخراج می شد ولی خب، او اشتباه کرده است. همه اشتباه می کنند. ما هم اشتباه می کنیم. نمی توانم بگویم داور بد بود؛ نه.

شفر درباره عملکرد مهاجمان استقلال هم گفت: گادوین منشا مهاجم پرسپولیس خیلی خوب از محوطه جریمه بیرون می آید و توپ را نگه می دارد. ما باید بیشتر با مهاجمانمان کار کنیم. آنها باید بیشتر یاد بگیرند. امروز هم به مهاجمان گفتم که باید بیرون بیایند و توپ را نگه دارند. شاید در گذشته اینطور بازی می کردند که زیاد بیرون نمی آمدند. الان باید یاد بگیرند که بیرون بیایند. هافبکها هم باید با مهاجمان صحبت کنند و از آنها بخواهند بیرون بیایند. 

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۵
    6 1
    حیف که داور خیلی کدخدا منشانه رفتار کرد وگرنه شفر باید حتما از کنار زمین اخراج میشد از دقیقه یک تمام صحنه های درست داوری رو جنجال می کشاند همینطور غفوری که با سینه زد به داور زد و چشمی که با داور برخورد داشت بعد اعتراض اصولا اعتراضات وحشتناک چشمی غفوری و شفر به داور و حتی درگیری با داور عامل اصلی خراب شدن جو تماشاگران خود استقلال بود اصولا استقلال برنامه داشت یا از داور خطا و پنالتی بگیره یا جو بازی رو متشنج کنه...یه داور خارجی بود راحت این بازی سه چهار اخراج داشت هم از روی نیمکت هم داخل زمین
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۵
    9 0
    تو توهمه شفر جون استقلالیا...
  • SE ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۵
    0 0
    شفر راست میگه آنها بهترند چون سواد فارسی نداره و جدول نتایج لیگ برتر را سر و ته نشونش دادند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس