کد خبر 791272
تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹
 بیرانوند سید حسین حسینی

شفر با جوان کردن خط دفاعی، میانگین سنی استقلال را هم در دربی کاهش داد.

به گزارش مشرق، شفر برای اولین دربی‌اش ریسک بزرگی کرد. میانگین سنی استقلال در این بازی نزدیک به ۱،۵ سال از تیم برانکو کمتر است. اما ریسک بزرگ شفر در خط دفاع بوده است. خط دفاع استقلال حدود ۶ سال از دفاع پرسپولیس جوان‌تر است. همه بازیکنان مسن پرسپولیس در خط دفاع جمع شده‌اند تا از تجربه‌شان استفاده کنند. در آن سو جوان‌ترین بازیکنان استقلال در خط دفاع هستند. در کل میانگین سنی بازیکنان فیکس پرسپولیس در این بازی ۲۷،۴ است و میانگین سنی استقلالی‌ها فیکس ۲۶.

دروازه‌بان: ۲۵=۲۵

دربی 85

در خط دروازه هر دو تیم دروازه‌بانی با سن ۲۵ سال حضور دارد. با این تفاوت که گلر ۲۵ ساله پرسپولیس تجربه خیلی بیشتری از حسینی دارد. حسینی اولین دربی‌اش را تجربه می‌کند ولی گلر ملی‌پوش پرسپولیس، همین فصل قبل در دو بازی رفت و برگشت مقابل استقلال بازی کرد.

دفاع: ریسکِ بزرگ شفر

میانگین سنی دربی 85

پیرترین بازیکنان پرسپولیس در خط دفاعی این تیم حضور دارند و در آن سمت جوان‌ترین بازیکنان استقلال هم مدافعان هستند. پرسپولیس کلا دو بازیکن بالای سی سال در دربی دارد که هم سیدجلال و هم ماهینی در خط دفاع حضور دارند. در کل ترکیب چهار نفره پرسپولیس با حسینی۳۵ ساله، شجاع ۲۸ ساله، ماهینی ۳۱ ساله و انصاری ۲۶ ساله شکل گرفته است که میانگین سنی این چهار بازیکن، فیکس سی سال است. 

اما در اردوی استقلال، فقط دو بازیکن زیر ۲۳ سال در ترکیب حضور دارند که هر دو هم در پست دفاع به بازی می‌روند. مجید حسینی ۲۱ ساله و میلاد زکی‌پور ۲۲ ساله باید در کنار روزبه چشمی ۲۴ ساله و وریا غفوری ۳۰ ساله از دروازه تیم‌شان محافظت کنند. ترکیبی که میانگین سنی ۲۴،۲ سال را شکل داده است. خط دفاع استقلال جوان‌ترین پست تیم شفر در دربی است.

هافبک: برد با پرسپولیس

میانگین سنی دربی 85

پرسپولیس هافبک‌های جوان‌تر و دونده‌تری از استقلال دارد. استقلال برای خط هافبک چهار نفره‌اش روی امید ابراهیمی و خسرو حیدری حساب باز کرده که سن‌شان از عدد سی عبور کرده است. در کنار این دو بازیکن، داریوش شجاعیان و فرشید باقری جوان حضور دارند که میانگین سنی هافبک استقلال را به عدد ۲۸،۵ می‌رساند. اما در آن سو هیچ کدام از هافبک‌های پرسپولیس در دربی ۸۵ به سن سی سالگی نرسیده‌اند. اتفاقا بشار رسن ۲۰ ساله به عنوان جوان‌ترین بازیکن زمین هم در خط هافبک چهار نفره پرسپولیس حضور دارد. به غیر از رسن، امیری ۲۹ ساله، ربیع‌خواه ۲۹ ساله و کامیابی‌نیا ۲۸ ساله حضور دارند که میانگین سنی هافبک پرسپولیس را در عدد ۲۶،۲ نگه‌دارند.

مهاجم: ۲۵ سالگی

میانگین سنی دربی 85

خط حمله پرسپولیس از علیپور ۲۳ ساله و منشای ۲۸ ساله شکل گرفته است. در آن سو استقلال به فرشید اسماعیلی ۲۳ ساله و علی قربانی ۲۷ ساله بازی داده است. یعنی در مجموع خط حمله پرسپولیس فقط یک سال مسن‌تر از دو مهاجم استقلال است. 

منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس