محمد عبدالهی

در دولت لیبرالها سرکیسه بودجه و رایزنی های ما برای هر فعالیتی که در تضاد با فرهنگ اسلامی باشد گشوده شده است ولی آنجا که سخن از فعالیتها و اجتماعات اسلامی باشد تمرکزمان به درآمدزایی از قشر ضعیف می‌شود.

به گزارش مشرق، محمد عبدالهی در یادداشتی با عنوان «آیا لیبرال ها استطاعت زائران را نشانه گرفته اند؟» نوشت:

ردیف کنید:

1. از هر زائر امسال در کمال تعجب و شرم، حق هلال احمر!!! میگیرند در حالیکه فعالیت های هلال احمر و صلیب سرخ در تمام دنیا طبق اساسنامه رایگان مطلق است!

2. از هر زائر اربعین امسال در کمال ناباوری حق کارگزاری بازنشستگان حج و زیارت!!! گرفته میشود، چقدر زائر دست و پا پینه زده امام حسین(ع)، مظلوم است که باید جور بازنشستگان سازمانی ستادی به اسم حج و زیارت را بدهد، سازمانی که امسال این همه هزینه بردست زائران گذاشت!

3. از هر زایر اربعین هزینه اجباری بیمه کسر میشود ، برآورد خودشان از درآمد بیمه امسال درآمد نجومی بالای 40 میلیارد تومان است.

4. ابلاغیه گران شدن صددرصدی بلیط هواپیما و کرایه اتوبوس (پارسال هم 100% گران شده بود) با توجیه مضحک خالی برگشتن مسیر برگشت!!

5. هزینه گرفتن از زائران در بیابانهای مهران که زائران بعنوان پارکینگ استفاده میکنند!

6. برداشتن ویزای گروهی و تحمیل هزینه 200 هزار تومانی ویزا به تک تک زائران.

سوال این است که:

دولتی که بودجه های نجومی با توجیه فرهنگی تحت عناوین مختلف خرج میکند:

کمک های نجومی دولت باشگاهها و  تیمهای فوتبالی فوق ضعیف و چپاول بیت المال به اسم کمک فرهنگی که به جیب دلالان فوتبال و بازیکنان بی بازده تیم ها داده می شود

هزینه های نجومی برای حمایت و تقدیر از فعالان باصطلاح فرهنگی که در فیلمها و محصولات باصطلاح فرهنگی شان گستاخانه به مبانی اسلامی و نظام تاخته اند و عصاره ضدفرهنگند،

هزینه های نجومی دولتی برای «سمینهار»های موز و گلابی بدون بازده و جشن ها و جشنواره های تهی

چارتر کردن هواپیماها برای سفرهای خانوادگی و فامیلی مدیران دولتی برای افتتاح یک طرح کوچک در فلان محل خوش آب و هوا و بعضا خارج کشور

چرا وقتی به اربعین و زیارت امام حسین(ع) می رسد، نه فرهنگ مهم است نه ذره ای از سهم سود هنگفت خود مسافران اربعین برای مردم؟!

حرکت فرهنگی بالاتر از اجتماع عظیم اربعین کسی سراغ دارد؟! زائران اباعبدالله (ع) مردم نیستند؟! و فقط شرکت کنندگان در کنسرت، مردم هستند؟!

سوال اینجاست جریانی که زائران اربعین را با اشراف به اینکه قاطبه اینان عاشقانی از طبقه متوسط و فقیر جامعه هستند سرکیسه می کند چه هدف یا اهدافی را از این سنگ اندازی نخ نما دنبال میکند.

مردم از هم می پرسند، آقایانی که سکان این جریان در دست شان است چگونه در هموار کردن راه پاتایای تایلند که جز زنا جاذبه گردشگری دیگری ندارد و یا در هموار کردن راه ارمنستان ، گرجستان و ترکیه اعم از برداشتن ویزا و غیره و ذلک که راه کنسرت و بشکن و قر و ضیافتهای کباب خوک و گیلاس های شراب است، نهایت اهتمام خود را بخرج می دهند ، پس چرا صدم یا هزارم درصدی اهتمام هم برای زایران اربعین ندارند؟! آیا بیراه است که طراح این نقشه راه را باهوش شیطانی اطلاق کنیم؟

اگر دولت فقط و فقط یک درصد از این منابع مالی هرز و ریخت و پاش های روزمره تنخواهش را به اربعین حسینی اختصاص میداد نه تنها همه زائران مجانی و با عالی ترین خدمات به راهپیمایی اربعین مشرف می شدند بلکه به معنای واقعی کلمه ارتقای سطح فرهنگی و معنوی جوانان در این گردهمایی شیعه ایفاد می شد و هدف قانونگزار از تعیین بودجه برای رشد فرهنگی و معنوی به خوبی منظور می گردید.

اگر سال گذشته وجود جریان سنگ انداز لیبرال بر سر راه زائران اربعین صرفا در حد حدس و گمان بود، ولی امسال کمتر کسی است که با لمس اقدامات علنی آنان، حضورشان را انکار کند.

تعارف نکنیم در دولت لیبرالها سرکیسه بودجه و رایزنی های ما برای هر فعالیتی که در تضاد با فرهنگ اسلامی باشد گشوده شده است ولی آنجا که سخن از فعالیتها و اجتماعات اسلامی باشد تمرکزمان به درآمدزایی و سوداگری و دوشیدن قشر ضعیف عاشق حرم آل الله معطوف می شود. پس سینه زدن های رضاخانی و ریاکارانه را وابنهیم که این جامه کریهانه نخ نما شده است و بدانیم که به لطف کوفه نشینان لیبرال و اربابان ذلیل پشت پرده شان، هنوز حسین (ع) در سال 1396 تنهاست حتی در تنها کشور یکپارچه شیعه جهان.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۴
    19 7
    عالیه
    • IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۶
      1 0
      چرا نمایندگان مردم در مجلس ساکتند؟؟؟
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۴
    19 3
    حرف حق جواب ندارد
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۴
    16 5
    بخورید ولی بعدا از حلقومنتم بیرون می کشیم
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۴
    17 2
    احسنت
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۴
    18 2
    شمارا بخدا مافیای غارت مردم از تورهای معصیت به جنوب اسیا و ترکیه و... کسادی در اربعین را اینطور دارند مردم را سرکیسه می کنند خداوند از آبادانی ها بدورشان بدارد انشاالله
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۴
    13 0
    خلق را تقلیدشان بر باد داد ای دو صد لعنت براین تقلید باد خود کرده را تدبیر نیست
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۴
    16 1
    از تخم و ترکه متوکل عباسی و زنازادگان چه انتظاری دارید؟
  • خادمی IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۴
    9 1
    واقعا متاسفم. ((( این راه باید مجانی میشد.. 300 هزار تومن فقط پاسپورت و ویزا میشه. کرایه دیگه نگم :((
  • IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۴
    3 0
    بیشتر در این مورد مطلب بارید خیلی خوب بود
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۵
    1 0
    حرف حق جواب نداره
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۶
    2 0
    قيام اربعين تمريني است براي قيام حضرت حجت و واي به حالتان اگر اين مردم مستضعف قيام كنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس